Skal vi se ... det er teknisk fin grafikk, men det er også enorme framereate-problemer. Animasjonen er til tider amatørmessig, og spesielt seksjonen der hundehaien jager deg opp den stygge brygga er fantastisk dårlig animert. Det ser ut som noe jeg kunne gjort bedre selv, og det er ikke noe jeg bare sier. Videosekvensene er ditto dårlig animert, selv om figurene har en viss sjarm, og forsåvidt har god design. En del artige parodier på gamle tegnefilmer med hensyn til musikk og stil, men det er knapt noe særlig originalt. Greit nok.
Problemet er at spillet er så himla ULOGISK! Du får aldri ledetråder til hva du skal gjøre på et sted, og du vet aldri når du er ferdig. Ok ... så jeg skal fylle et eller annet sted med bæsj ... hvorfor det? Nei, for å få en bæsjekule. Hvordan skal jeg gjøre dette? Jo, jeg skal få en okse til å sprenge en haug med kuer som LOGISK NOK går for å drikke sviskesaft når du STANGER dem, og du kan bare stange dem ved å hoppe på ryggen til oksen når den sitter fast i en blink. De andre blinkene har hatt helt annen effekt, og det er ingen indikasjon på at du kan hoppe på ryggen til oksen. Det bare skjer. Og så må du sprenge tre kuer. Hvorfor det? Næhhh ... ingen vet. Så når du har gjort det, så er rommet du gikk i tidligere fylt med bæsj, så du kan svømme rundt i det. Da kan du plukke opp en bunke dollar. Var det alt? Dollarene får du jo ingenting for uansett, de er bare collectables. Så hva nå? Det må være noe mer? Eller har jeg bare fylt stedet med bæsj, og det er bra nok? Ja, tydeligvis. Så nå har jeg fått en bæsjekule. Hva skal jeg med den? Vel, tydeligvis komme videre, men jeg kunne kommet videre uten å gjøre hele den bedritne ku-greia.
Bullshit. Alle puzzles er like obskure som dette, og uten noen logisk reasoning. Du finner det ut, men bare ved tilfeldigheter fremfor noe annet, synes jeg. Spillet har ingen intern logikk, bare mengder med rumpehumor. Et par morsomme saker her og der, men stort sett er det bare smårøft og tøysete. Alle kunne gjort den humoren der.
Så ... dette beviser egentlig bare hva jeg har trodd hele tiden: Rare har gått alvorlig ut på dato. Verdt 2.1 milliarder, MS?