Dæven han tykje, vi spiller mer Solium Infernum

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ah, right. Tirsdag allerede ja. Ikke så lett å holde følge.

Vel, hva er unnskyldningen for at det ikke kom noen i går da? :)
Gjett en gang her er et hintRIFFEN.

Men, fikk ny runde mens jeg lå og sov, og da er det rett til PC-en ved første anledning (dvs. etter at dagen er endt).

Sender inn min neste runde i ettermiddag. Har klekket ut en strategi det siste døgnet.

PS reiser bort i helga og har ikke pc, så de som sitter på lørdan å venter på ny runde fra meg kan ta seg et tak.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg er borte i hele dag og har ikke ordnet sånn bra dropbox-opplegg enda, så jeg må ta min runde i morgen.

Dolosus

ω = (zek/m)^1/2
Tja, litt kjipt at jeg det ikke var noen runde nå når jeg fikk overtalt Professoren til at jeg trengte internett i ett døgn (20 EUR pr døgn er jo intet mindre enn et ran). Men, anyways, når jeg nå brukte en annen pc merket jeg meg at når jeg ikke var logget inn her kunne jeg se alle logg-subforumene. Så ikke på noen av dem, men virket som jeg hadde tilgang. Kanskje noe som bør gjøres noe med?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Grunnen til at det tar så lang tid mellom rundene er som nevnt at i U-landet USA vokser ikke gratis wifi på trær, så akkurat nå må jeg ha33e meg fram ved å røske ut nettkabelen fra PC-en til de vi bor hos og trøkke den inn i lappisen. Så sånn er nok det.

Dolosus

ω = (zek/m)^1/2
Joda, var ikke ment som kritikk. Skjønner godt grunnen. Var mer en klage på at dette jævla hotellet krever 160,- per døgn for å gi meg internett. Og her snakker vi et konferansehotell som i utgangspunktet koster 2000,- natta (uten frokost inkludert). Glad jeg ikke betaler, det er på ingen måte verdt det...

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Faen sorry riffen la meg bare nyttiggjøre meg de veldige mengdene gratis wifi som finnes på vei over atlanteren

Dolosus

ω = (zek/m)^1/2
Jaja, siden du maser sånn kommer det vel ny runde om en time igjen da? Er hjemme i internett-hele-døgnet-uten-timesbetaling-land igjen nå.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen

Satan (Lucifer) fra Paradise Lost, tegnet av Gustave Doré (ca 1866)

Satan er et herbraisk ord som betyr opposisjon/en som er i opposisjon. Det er en tittel som brukes om noen som tester menneskenes tro, det kan være både en guddom eller en person, eller en stor fiende. USA ble for første gang omtalt som "the great Satan" av Ayatollah Khomeini i 1979. Og siden det er etablert som en tittel synes jeg det er litt merkelig at Satan ifølge Peter Binsfield regnes Helvetesprinsen av vrede.

Uansett, Satan er en veldig fremtredende figur i de Abrahamiske religionene, dvs jødedommen, kristendommen, og islam, og spiller diverse roller i religionenes literatur. Satan blir enten framstilt som en opprører mot Guds vilje, eller som en som frister menneskeheten til synd for å vise Gud at menneskene lett han ledes vekk fra Han. I jødedommen er Satan en av Guds agenter, med ingen egen vilje. Satan viser seg for synderne, og sender dem inn i fortvilelse og dermed fortapelse.

I islam refererer "Satan" (Shaytan) til demoner generelt, hvor sjefsdemonen/Djevelen heter Iblis, "han som skaper fortvilelse". Iblis og hans shaytaner er i muslimsk teologi kjent som "hviskere", de som hvisker til menn og kvinners hjerter, og lokker dem til å synde.

I kristen literatur er Satan og Lucifer samme entitet, og Lucifers opprør blir tatt opp i innlegget som omhandler han.

Det er dermed ikke så mye mer å si om Satan her ... annet enn i Shin Megami Tensei-spilla dukker han/hun opp som en enorm demon med seks vinger og like mange pupper:

I Shin Megami Tensei 2 er det ene lagmedlemmet ditt Satan gjenfødt (det finner man ikke ut før mot slutten). Han hjelper deg gjennom hele spillet og er opprinnelig positiv til tingenes tilstand og planen til The Center, dvs å skape tusenårskongedømmet, men føler seg sviktet når han finner ut hvor kjip Gud faktisk er, og at det kun er de utvalgte som får leve videre mens resten forgår. Han fuser med sin andre halvdel, den egyptiske guden Set, og får formen vi ser over. Er du Lawful kan du ta han med deg for å drepe YHVH på slutten.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Etter en ørliten, knapt merkbar pause, er nå SI-kartet tilbake i full mundur! Observante observatører vil legge merke til at vi har hoppa direkte fra runde 4 til runde...!!! TOLV!!! så her har det naturlig nok skjedd saker og ting.