Opprinnelig skrevet av Fobo@09.07.2005, 01.09
Hey Hey Hey!
Jeg lurer på hvilken MMORPG du liker av:
Dark Age of Camelot,
World of Warcraft, eller
Guild Wars.....
Min personlige favoritt er nok Dark Age of Camelot ^_^
Men hadde vært gøy og høre andres meninger og da ^_^
240541
Vel DAOC har jeg bare testet på en pirat server og spillet virket veldig gammelt og treigt ut. Men det har jo kommet en haug med tillegspakker som sikkert har fått det til å se bedre ut. Har bare ikke somlet meg til å se mere på det da det virker som et "dødt" mmorpg spill.
World Of Warcraft er voldsomt bra og jeg har brukt mange timer på det spillet altså! Men............. grafikken kan en bli litt lei av om en ikke synes måten dem har laget det på er 100% kult. Med dagens kvalitet på spill og hardware så synes jeg at dem kunne ha kommet bedre ut av det en slik det ble.
Spillet er også meget simpelt, slik at bestefar kan lære seg det og bli level 60 og få maks på craftinga uten å bruke voldsomt med tid på det. Dette er både positivt og negativt, alt etter åssn du ser på det.
Positivt for du behøver ikke å bruke så utrolig med tid på det for å komme deg oppover i levels. Og en kommer til di store og heftige instancene på slutten.
Negativt for de alle kan med uten stor anstrengelse bli maks på både adventure biten og crafting biten. Ikke noe stas ved å gå opp i levels og en blir lissom "ferdig" med figuren din om en ser bort ifra drops fra laterlige store raid grupper på noen instancer.
Guild Wars vet jeg nesten ikke om jeg vil kalle et MMORPG spill altså....det er et bra spill men ikke et MMORPG spill etter min mening. Det er et singel player spill som du kan spille i multiplayer på diverse levels og møtes i "lobbyn" (byer) for å snakke om alt mulig eller lage grupper for multiplayer. Spillet ser veldig bra ut faktisk slik jeg skulle ønske WOW skulle se ut. Gfx motoren til GW er like lett kjørt som WOW noe som er veldig positivt.
Men en laterlig crafting og multiplayer ikke MMORPG...

Og en må være glad i idiotiske Tyskere. (om du har spillt spillet så skjønner du hva jeg mener fort)
Men det er 1 spill du ikke har nevnt så jeg nevner det selv jeg! EverQuest2. EverQuest 1 er et av verdens mest spillte MMORPG spill gjennom tidene. Mange som har spillt EQ1 ønsket at det skulle være noe mere i EQ2 og mange er litt skuffa. Men for oss som ikke har spillt EQ1 så er EQ2 et eventyr vi sent kommer til å glemme.
Det har den heftigste gfx motoren som noen gang er puttet i et MMORPG spill. Spillet er laget slik at etter som tiden går og hardwaren blir bedre så kan vi stille opp mere å mere saker som gjør spillet til en perle selv om mange år.
Men ikke tro at det ser ut som møkk nå idag for det gjør det så absolut ikke! Det er helt sykt bra. Craftinga i spillet er stort og tungt og en skal bruke tid å krefter for å komme til maks her. Om det er noen maks grense da....
Adventure biten er også enorm....all NPC i spillet har stemmer fra profosjonele skuespillere og gir deg som spiller et stor boost til å leve deg inn i denne verdenen. Her kan du ikke rase opp i levels slik som i WOW, her vil det ta enormt med tid og ferdigheter å komme deg oppover i systemet. Noe som da vil gi deg en enda støre glede av å faktisk komme opp i levels. Her blir high levels personer sett opp til da dem ikke er å se rundt vært hjørne overalt.
Jeg spiller for tiden GW,EQ2 og WOW. Alle kjempe bra spill på alle sine måter! Om en bare kunne smelte alle sammens til å bli 1 kanon spill! Det hadde vært noe det gitt!
EDIT: I alt kaoset har så glemte jeg jo å si at GW er jo et veldig bra spill! Om du vil ha rask og bra historie dreven gameplay med film sekvenser som drar deg videre i historien så er dette et bra valg. En har også en meget heftig PvP bit i spillet.