DAoC vs. WoW vs. GW

Hey Hey Hey!
Jeg lurer på hvilken MMORPG du liker av:
Dark Age of Camelot,
World of Warcraft, eller
Guild Wars.....

Min personlige favoritt er nok Dark Age of Camelot ^_^
Men hadde vært gøy og høre andres meninger og da ^_^

Opprinnelig skrevet av Fobo@09.07.2005, 01.09
Hey Hey Hey!
Jeg lurer på hvilken MMORPG du liker av:
Dark Age of Camelot,
World of Warcraft, eller
Guild Wars.....

Min personlige favoritt er nok Dark Age of Camelot  ^_^
Men hadde vært gøy og høre andres meninger og da ^_^
240541​

Vel DAOC har jeg bare testet på en pirat server og spillet virket veldig gammelt og treigt ut. Men det har jo kommet en haug med tillegspakker som sikkert har fått det til å se bedre ut. Har bare ikke somlet meg til å se mere på det da det virker som et "dødt" mmorpg spill.

World Of Warcraft er voldsomt bra og jeg har brukt mange timer på det spillet altså! Men............. grafikken kan en bli litt lei av om en ikke synes måten dem har laget det på er 100% kult. Med dagens kvalitet på spill og hardware så synes jeg at dem kunne ha kommet bedre ut av det en slik det ble.

Spillet er også meget simpelt, slik at bestefar kan lære seg det og bli level 60 og få maks på craftinga uten å bruke voldsomt med tid på det. Dette er både positivt og negativt, alt etter åssn du ser på det.

Positivt for du behøver ikke å bruke så utrolig med tid på det for å komme deg oppover i levels. Og en kommer til di store og heftige instancene på slutten.

Negativt for de alle kan med uten stor anstrengelse bli maks på både adventure biten og crafting biten. Ikke noe stas ved å gå opp i levels og en blir lissom "ferdig" med figuren din om en ser bort ifra drops fra laterlige store raid grupper på noen instancer.

Guild Wars vet jeg nesten ikke om jeg vil kalle et MMORPG spill altså....det er et bra spill men ikke et MMORPG spill etter min mening. Det er et singel player spill som du kan spille i multiplayer på diverse levels og møtes i "lobbyn" (byer) for å snakke om alt mulig eller lage grupper for multiplayer. Spillet ser veldig bra ut faktisk slik jeg skulle ønske WOW skulle se ut. Gfx motoren til GW er like lett kjørt som WOW noe som er veldig positivt.

Men en laterlig crafting og multiplayer ikke MMORPG... ;) Og en må være glad i idiotiske Tyskere. (om du har spillt spillet så skjønner du hva jeg mener fort)

Men det er 1 spill du ikke har nevnt så jeg nevner det selv jeg! EverQuest2. EverQuest 1 er et av verdens mest spillte MMORPG spill gjennom tidene. Mange som har spillt EQ1 ønsket at det skulle være noe mere i EQ2 og mange er litt skuffa. Men for oss som ikke har spillt EQ1 så er EQ2 et eventyr vi sent kommer til å glemme.

Det har den heftigste gfx motoren som noen gang er puttet i et MMORPG spill. Spillet er laget slik at etter som tiden går og hardwaren blir bedre så kan vi stille opp mere å mere saker som gjør spillet til en perle selv om mange år.

Men ikke tro at det ser ut som møkk nå idag for det gjør det så absolut ikke! Det er helt sykt bra. Craftinga i spillet er stort og tungt og en skal bruke tid å krefter for å komme til maks her. Om det er noen maks grense da....

Adventure biten er også enorm....all NPC i spillet har stemmer fra profosjonele skuespillere og gir deg som spiller et stor boost til å leve deg inn i denne verdenen. Her kan du ikke rase opp i levels slik som i WOW, her vil det ta enormt med tid og ferdigheter å komme deg oppover i systemet. Noe som da vil gi deg en enda støre glede av å faktisk komme opp i levels. Her blir high levels personer sett opp til da dem ikke er å se rundt vært hjørne overalt.

Jeg spiller for tiden GW,EQ2 og WOW. Alle kjempe bra spill på alle sine måter! Om en bare kunne smelte alle sammens til å bli 1 kanon spill! Det hadde vært noe det gitt!

EDIT: I alt kaoset har så glemte jeg jo å si at GW er jo et veldig bra spill! Om du vil ha rask og bra historie dreven gameplay med film sekvenser som drar deg videre i historien så er dette et bra valg. En har også en meget heftig PvP bit i spillet.

ut av de kandidatene du har lagt ut.. FFXI... :rulleøyne:

hmm, de forskjellige har sine egene kvaliteter.. men jeg ville godt for Wow i denne sammen heng.. :p

Husker jeg likte Daoc VELDIG når jeg spilte det, prøvde å få venner til å spille det, men når de ikke ville spille det forsvant lysten min litt... Så etterhvert helt..

Nå ble det WoW og venner ble med, masse morro, jeg begynte å få litt bah periode, aka overdose, mens venna tok meg igjen og noen slutte, og noen skifta alliance, men jeg spiller det når for tiden..

GW har jeg prøvd og eneste jeg kan si er at det ikke er noe for meg

Så atm WoW ;)

Har prøvd WOW en del og må si at det ikke falt i smak. Guild Wars derimot har jeg spilt i 20 timer og er helt hekta og kommer til å bringe flere timer med Guild Wars foran skjermen i de neste dagene.

Jeg har ikke spilt noen ut av de MMORPGene du har nevnt Fobo. men jeg har spillt FFXI i et og et halvt år nå og ser fremdeles ingen slutt på spillet.

Meningen med spillet er bare å ha gøy. Og du kommer til å bli kjent med flere etterhvert. Jeg har en linkshell (Guild som du kan kalle det på andre spill) Med meget kreative og sosiale folk. Har gjort et tonn med quester og missions med de og blir ikke mindre ut av det.

Jeg vet at det er tungt å levele opp og noen ganger et helvete -hvis- du partier med idioter. Men det er en drøm å levele opp med linkshell / venner.

Koster craftinga mye og det du lager er nesten verdiløst? Ta craftinga som en utfordring
og studer hva du kan lage penger av samtidig som du kan levele den opp.

Som jeg vil si, så er FFXI min favoritt i MMORPG sjangeren. Kontakt meg om du er på Leviathan serveren~!

Jeg begynte aldri å spille WOW og det er jeg glad for nå som jeg har skaffet meg GW. Det beste med GW er at en betaler ikke månedsavgift. Det mener jeg er en vikig faktor når man skal spille rpgs på nettet. Ikke nok med at de skal ha 3-400kr når du kjøper spillet, men de skal også ha 100kr mnd i tillegg.

Det er veldig mye snakk om dette med at du/party'et er alene når en er utenforbi byene. Jeg for min del syns dette er helt greit og har ikke noe problemer med dette.
Jeg vil heller forkusere på de veldig gode PvP mulighetene i spillet, som et etter min mening mye bedre en ha som finnes i feks WOW og AO.

GW er delt inn i to deler: PvE-del og PvP-del.

Når en spiller igjennom PvE delen (story delen), kan en unlocke nye skills, items oppgraderinger osv som en finner i løpet av spillet. Disse blir igjen gjort tilgjenglige i PvP delen.

Det er en trial-greie ute og går for Dark Age of Camelot. Ikke installer skitet. Utdatert møkk. Det hadde kanskje vært lurt å la folk teste den OPPDATERTE VERSJONEN i steden for noe møkk. Ekkelt kontrollsystem, det tok meg for øvrig 2 minutter inn i spillet å bli sittende fast i bakken. JIPPI.

Opprinnelig skrevet av Kozeloz@04.08.2005, 12.30
Det er en trial-greie ute og går for Dark Age of Camelot. Ikke installer skitet. Utdatert møkk. Det hadde kanskje vært lurt å la folk teste den OPPDATERTE VERSJONEN i steden for noe møkk. Ekkelt kontrollsystem, det tok meg for øvrig 2 minutter inn i spillet å bli sittende fast i bakken. JIPPI.
247975​
....så det at du klarer og sette deg fast (Som forøvrig er en glitch i alle spill)...skal ødelegge for deg da?
Så når du setter deg fast i WoW, er det slutt på WoW og?
Kontroll systemet er simpelt ;)

Fordi de gir meg en trial versjon for å få meg til å spille det som er utdatert og ikke representerer det endelige produktet.
Kontrollsystemet er TREIGT. Og spillet lagget forferdelig.

Etter det jeg har hørt er å sette seg fast i bakken en riktig så velkjent DAoC-greie. Pro.

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Opprinnelig skrevet av WhinerBoy@04.08.2005, 11.48
Jeg begynte aldri å spille WOW og det er jeg glad for nå som jeg har skaffet meg GW. Det beste med GW er at en betaler ikke månedsavgift. Det mener jeg er en vikig faktor når man skal spille rpgs på nettet. Ikke nok med at de skal ha 3-400kr når du kjøper spillet, men de skal også ha 100kr mnd i tillegg.
247971​
Nå skal det nevnes at Blizzard har en del mer utgifter for å holde WoW i gang da. Det slippes hele tiden nytt content, og det får man gratis. Blizzard er ikke den typen selskap som slipper 10 slitne expansions til 250kr stk, de lager heller patches som er gratis og lager en skikkelig expansion pack, en som virkelig er verdt pengene.
WoW har også et utall flere servere som må driftes, GW har en realm...

Guild Wars er også rimelig anderledes enn andre slik spill. De har nok ikke like store utgifter som Blizzard. Det er ikke tilfeldig at det er det første "MMORPG" som ikke krever månedsavgift.
Men jeg liker begge spill. Har bare ikke tatt meg til å kjøpt Guild Wars ennå. Snylter heller account ftw.

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
Det fantes jo grats MUDs før (Multi User Dungeon). Månedsavgift plager meg ikke så mye, 100 spenn i måneden er ikke allverden, men tiden man bruker på det er litt verre. Det er egentlig det som gjør wow så tiltrekkende, man raser opp i levels, det er alltid masse å finne på, og det er forholdsvis streamlinet. Som sagt så spiller jeg det for opplevelsen, så wow funker fint for meg.

Testa litt DAoC, men det falt aldri HELT i smak, wow er så... Søtt.

Opprinnelig skrevet av Lurtz+05.08.2005, 19.08-->
<!--QuoteBegin-WhinerBoy
@04.08.2005, 11.48
247971​
Nå skal det nevnes at Blizzard har en del mer utgifter for å holde WoW i gang da. Det slippes hele tiden nytt content, og det får man gratis. Blizzard er ikke den typen selskap som slipper 10 slitne expansions til 250kr stk, de lager heller patches som er gratis og lager en skikkelig expansion pack, en som virkelig er verdt pengene.
WoW har også et utall flere servere som må driftes, GW har en realm...
248385​
[/b]
Fint det er sånne som deg, hihi..
Jeg deler akkuratt den meningen der, jeg punger ut 100 spenn i mnd. for gratis updates og kanskje en 300 spenn for noen nye classes og sånt når den tid kommer istendenfor å må passe på å være tidlig ute og kjøpe en expansion til 300 spenn som gir meg ett litt større område og loke rundt på..