Dark Messiah of Might and Magic

Lodin

Der Waaaah
#1
Jeg vet i grunn ikke noe mer om dette enn at det IKKE er et RPG som man kunne forvente av MaM-biten i navnet, men et rent action spill. Forøvrig snakker vi typisk high-fantasy setting med orker, gobliner og annet snusk så litt variasjon fra både Oblivion og Generic WW2 Shooter #3558 burde det kunne gi. Det kjører vistnok i Source motoren og det lille man får prøve her rocker etter ryktene shit. Veit ikke om man kan velge i demoen, men i fullversjonen kan man i det minste spille gjennom som magiker, fighter og thief og litt forskjellige varianter. Burde gi litt muligheter for replayability. Det er forøvrig laga av folka som stod bak Arx Fatalis for de av dere det måtte bety noe for.





http://www.fileshack.com/file.x/9233/Dark+...amp;+Magic+Demo
http://www.3dgamers.com/games/darkmessiahmm/
http://www.gamershell.com/download_14927.shtml
http://files.filefront.com/Dark+Messiah+of...;/fileinfo.html (denne var relativt rask)

Film for de som bare vil titte litt.

Kommer tilbake med litt tanker når jeg har testa demoen.
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
#2
danke mein liebchen Jeg så video previen på 1up show fro noen uker siden å holdt på tisse i buksa *starter ned lasting*
 

Lodin

Der Waaaah
#3
For de som måtte lure så er fila på 1,4 gig mens hele greia kan kjøres gjennom på 25 minutter. Det er heldigvis mulighet for å teste ut litt forskjellige ferdigheter så det er ikke helt meningsløst. Veit det er en og annen som er skuffa over den korte lengden.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#4
Kan jo nevne at godeste Gamer også har lastet opp fila på sin server, og lagt den ut for nedlasting. De har finfin linje for oss norrbaggar, så det er iallfall mitt stalltips for den som ikke ønsker å vente vinter og vår på demoen.
 

Lodin

Der Waaaah
#5
Ja det var jo og en demo, men den er litt teit satt sammen. Tutorialen er ekstremt lang og og stort sett bare kjedelig og når man så endelig får litt frihet og lov til å eksperimentere med skillpoeng og sånt er det slutt. :argh:
Men selve grafikken er hakket lekrere enn HL2 og kontrollen føles veldig naturlig (de som hata Thief 3 og FEAR kan melde pass). Og artig at man kan være litt voldelig og hogge huet av folk og stikke dem ned så blodet spruter. Skal prøve igjen å se åssen det funker som ren magiker eller snikmorder.
Skal uansett uten tvil ha det når det dukker opp 20 oktober. Uff så lenge til. <_<
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
#6
Dette kjørtte mild sagt ræva på min PC og det skadet sikkert ikke at den minste oppløsning du kunne sette på var 1024*768 *GRRRRRRRRRRRRRR*
 

Lodin

Der Waaaah
#7
Man kan faktisk slåss mot han svære jævelen på slutten: SITAT
How to get noclip in demo

Go to: "C:sukk:Program Files\Ubisoft\Dark Messiah of Might and Magic Demo\mm\cfg" and open the .cfg file in the folder with a text editor and add:

code:--------------------------------------------------------------------------------
bind "k" "noclip"
--------------------------------------------------------------------------------

On any line in the file. You can also replace "k" with whatever key you want. I haven't tried "impulse 101" yet or tried to spawn any NPCs yet so it might work,

EDIT: Then you need to run the game from a shortcut with the launch parameter "-sv_cheats 1" or was it "+sv_cheats 1", I forget, just do both I guess.

EDIT: Then to fight the cyclopse just noclip to his room without triggering the end of the demo[/b]
På tide å teste det ut. :eek:
 
#9
Da har jeg spilt multiplayer-betaen en del og må si at det var en heller kjedelig affære. Potensialet er der, men jeg velger å holde meg en smule skeptisk til denne delen av spillet før det kommer da jeg ikke er sikker på hva som vil legges til før spillet går fra beta til retail. Det er mer enn bugs som må ordnes her for å si det slik.

Det første som slo mot meg da begynte min første runde var en gjeng som sirkle strafet rundt hverandre og dasket smått med sverdene sine. Det så sånn passe idiotiskt ut, men det er vel heller uungåelig når det er mennesker og ikke AI som styrer motspillerene. En annen ting jeg fort la merke til var at mapet jeg spilte var utrolig åpent og føltes utrolig tomt. Ikke på grunn av mangel på spillere, men på grunn av total mangel på utplasserte objekter. Det er foreløpig ingenting annet enn spillerne som fyller opp kulissene, altså vil folk som gledet seg til å kaste tønner på motstanderne sine slik de gjorde i den forrige demoen bli skuffet. Det mest irriterende var allikevel selve kampsystemet, da ingen av motstanderne kommer til å møte deg direkte i en sverdkamp føltes det hele veldig klumsete. Alle forsøker heletiden å komme seg rundt motstanderen og det ender med å se dumt ut i tilleg til at det rett og slett blir for kaotisk til å være morsomt. Å spille som Archer eller Mage var heller ikke veldig givende da man også der blir å strafe fram og tilbake for å unngå andres projektiler.

Det er vanskelig å forklare hvorfor jeg ser potensiale i dette lille kaoset, men jeg regner med at det er fordi jeg sitter med et lite håp om at de kan få det til å føles mer som det gjør i single playeren. De har uansett en lang veg å gå får at dette skal være noe det var verd for dem å bruke utviklingsressurser på. Nå har jeg som sagt ingen tidligere erfaringer med beta-versjoner av spill, så jeg kan ikke si jeg har noen aning om hva som vil bli lagt til før retail, men det er vel kanskje derfor jeg fortsatt er håpfull...
 
#10
SITAT(Lodin @ 09.08.06, 01.01) 18844
Skal uansett uten tvil ha det når det dukker opp 20 oktober. Uff så lenge til. <_<
[/b]
Relase datoen er faktisk den 24 oktober, ifølge IGN(kan mans stole på dem?).
MEN det er den Amerikanske datoen, ifølge IGN så er release datoen 29. September her i Europa.

Takk og pris for Europeiske spillprodusenter :)
 
#11
Ser ut til at jeg tok feil i siste post der...

Men uansett så ville jeg ikke starte nytt emne når dette allerede finnes.
Så jeg spør, det skal tydeligvis gå an å laste dette ned fra Steam nå, i Europa også, er det noen som har prøvd det? Eller må vi vente til Fredag med å kjøpe retail?
 
#13
SITAT(Xenon @ 25.10.06, 15.13) 30275
Så jeg spør, det skal tydeligvis gå an å laste dette ned fra Steam nå, i Europa også, er det noen som har prøvd det? Eller må vi vente til Fredag med å kjøpe retail?
[/b]
Du kan pre-loade via Steam nå, men du får ikke spilt det før lanseringsdatoen, altså på fredag.
 

Lodin

Der Waaaah
#14
Og for de fleste betyr det lørdag siden det ALLTID er problemer med Steam de gangene de slipper store spill. Serverene deres kneler når 100.000 brukere prøver å aktivere spillet samtidig.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#15
Funka helt fint for meg, nesten nøyaktig kl. 09.00 den dagen half-life 2 kom ut world wide. :elsk:
Tror det hele er litt flaks. Leste på en eller annen offisiell Valve/HL2 Mirc-kanal, folk gikk agurkas og bananas.
 

Lodin

Der Waaaah
#16
Ja jeg tok fei, har nesten ikke hørt noen klage over at de ikke får låst det opp.
Derimot sliter vel mange med at det er så bugga at det kræsjer kontinuerlig, lagger og lyden forsvinner etter andre brett. Kommer ikke til å røre dette før jeg hører noe om patcher.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#17
Jess. Dark Messiah Demoen krasja en fair share ganger for meg også. Så, tvilsomt at jeg tør satse pengene mine på dette. Synd, for spillet virker underholdende.
 

Lodin

Der Waaaah
#18
Og det supre der er at folk nå minnes tilbake til hvor stødig demoen kjørte relativt til det ferdige produktet. =D
 

Lodin

Der Waaaah
#19
Dobbelpost, men Gamespot gir det 6.7. En av hovedgrunnene er at det er et av de mest uferdige og buggete spilla de har vært borte. Selv kan jeg ikke huske sist noen ga et spill dårlig karakter pga. performance problemer.
Ti fots påle og alt det der... <_<
 
#20
Snufs. :(
Jeg som tenkte jeg skulle kjøpe dette spillet. Etter å ha spilt demoen ble jeg litt gira på å skaffe meg det.
Men hvis det er full av feil, så tror jeg står over det.
Kanskje jeg skal skaffe meg Gotic 3. Det så fantastisk ut og har hørt at det er en del bugs i det, men en eventuel patch fikser jo det lett. :)
Har enda til gode med å spille Oblivion. Også har jeg Company Of Heroes som er et fabelaktig spill. :D