[Multi] Dark Souls [PC, PS3, 360, PS4, Xbone, Switch, Nokia 3310]

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg klagde over The Catacombs en periode, men det var en kaketur i forhold til Tomb of the Giants som kommer rett etterpå. Utelukkende gigantskjelletter, noen Black Knights, og du ser ca. 20cm frem til du finner Skull Lantern langt nedi. For da ser du en hel meter mot at du går uten enten skjold eller våpen.

Lodin

Der Waaaah
Drepte Hollow Dragon eller hva den heter i Catacombs! \m/
Så gikk jeg en tur innom Blight Town og ble dytta utfor av første fiende. :qq:
Så ble jeg cursa av en frosk mens jeg forsøkte å hente tilbake 15k. sjeler. :penga:

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Det var Gaping Dragon i The Depths. The Catacombs kommer du til om du går over gravlunden ved siden av Firelink Shrine.

Lodin

Der Waaaah
Gnøh.
Kan jeg fortsette å levle et våpen til Normal +6 osv. og så gå over til fire eller tilsvarende eller må det gjøres når det er level 5?

Og her er en ting jeg fant i går...

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg tror det holder med at det er minst +5 men ikke siter meg på det.

Lodin

Der Waaaah
Jeg vet at man kan levle de i andre grener etter at de er level 5, men jeg lurer på om jeg kan fortsette med normal levling litt til.

Selv om man vil støtte utgiverene av fete spill så tar man vel ikke veldig feil å gjette at prisen kommer til å gå ned ganske kraftig ganske fort? Dette er kanskje ikke spill som selger godt selv om det er gjennomført og kult (se Deus Ex HR?)? #kjip #fattigstudent

Dark Souls og Demons Souls er ikke akkurat overproduserte på lik linje med andre toppspill, derfor vil verdien holde seg på et visst nivå og det tar tid før det faller ned i pris. Har enda til gode å se Demon's Souls til mindre enn 18 britiske kronasjer.

Ænivei, jeg klarte selvsagt ikke å redde NPCen fra The Depths, da jeg kom til å slå til fyren da jeg prøvde å få han ut av tønna fremfor. Idiotisk. Heldivis er jeg melee klasse, og etter hva jeg har lest meg frem til er han en pyromancer lærer så jeg får lite nytte av fyren. Dette fant jeg selvsagt ut ETTER at jeg lot han drepe meg, i tilfelle jeg kunne ofre noen sjeler for å få tilgivelse. Når det er sagt synes jeg det er teit at man ikke skal bare kunne få en ekstra sjanse når slikt skjer - at han er fast bestemt på å drepe deg, selv om du er redningsmannen hans er bare irriterende. Hadde holdt at jeg blokkerte noen slag en stund uten å angripe tilbake, til han roet seg ned. Men men, det hadde vel vært for "snillt" av From Software å tillate noe slikt. Noen ganger er spillet vanskelig bare for å være vanskelig, og slike ting synes jeg ikke er spesielt intuitivt eller intelligent. Det kunne heller ha straffet deg på en annen måte. Bare du slapp å drepe han fordi du gjorde redda han på "feil måte".

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hvis du kaller å dælje til noen med øks å "redde dem på feil måte", er jeg ikke helt sikker på hvor takknemlig jeg ville vært hvis du kom for å hjælpe meg ut av et uføre.

Sånn ellers er vel responsen til det der akkurat det samme som Dark Souls sier alle andre ganger du klager på det:

Dælja til tønna han var i, ikke fyren. Måtte knuse tønna for å få'n ut. Hadde ikke akkurat brekkjern med meg.

Deal With It er svaret man bruker når man ikke kan forsvare noe. Ellers er vel det det eneste jeg har å klage på så langt.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Rull inn i slike tønner. Eller spark de. Bare ikke dælj til de, for du slår jo selvsagt gjennom tønna og INN I FYREN INNI!

Teit. Er ikke helt 100% enig i alle deres måte å straffe spilleren på, selv i gamle dager hadde man i det minste muligheten til å lagre og starte på nytt fra forrige lagring om jeg gjorde noe dumt. Hadde jeg vært Pyromancer hadde jeg sannsynligvis lagt til side spillet og gitt det opp fremfor å fortsette å spille - og dette vil igjen kanskje føre til at jeg tenker meg om før jeg kjøper flere spill fra de. Gjør spillet vanskelig gjennom gameplay, ikke gjennom billig design sier nå jeg.

Når det er sagt, så ja, jeg gjorde en feil, men synes at straffen i enkelte tilfeller for slike ting er i overkant hard. Som når jeg leste på Item description på en Fire Keeper Soul at jeg kunne bruke den til å øke potensialet til Ester (eller hva var det det nå het) flaska mi, så jeg brukte den (det gikk jo an å bruke den, så da tenkte jeg det var meninga å gjøre det på den måten), og hva fikk jeg? Ingenting. Ikke engang noen sjeler som trøst for at jeg gjorde det på feil måte. Fant jo ut senere at jeg skulle gi den til en sånn kjærring. Dette er et design som de har "lånt" fra "gamle dager", men som sagt, på den tiden kunne man laste inn en tidligere lagring. Noen triks for å gjøre ting mer utfordrende fungerer ikke så godt sammen andre.

Men trenger ikke glemme moderne spilldesign bare for å gjøre det mer utfordrende. Jeg liker at det ikke holder deg i hånda, men til å være et spill som oppfordrer til å utforske og prøve ting så er det veldig flink til frata deg lysten til nettopp dette.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Du fikk fem-seks flasker.

Ang. NPC-en: alle kan dø. Du valgte selv å denge til fyren. Spillets deal er at du må leve med valgene du gjør, gjør du teite valg er det din egen feil. Jeg gjorde akkurat det samme ang. Fire Keeper Soul, shit happens. Jeg fant flere.

Det jeg ville frem til er at spillet til tider er schizofrent, at det er selvmotsigelser i massevis. Oppfordrer til å utforske og prøve seg fram, straffer deg om du gjør det på den måten de ikke vil du skal. Applauderer From Software til å gjøre det motsatte av alle andre, nemlig å strømlinje/dumme ned skiten ut av spille sine, slik at du ikke trenger å ha lært deg å krabbe før du kan fullføre spillene deres. Men det er ikke alle løsningene deres jeg er helt enig i.

Dessuten "valgte" jeg ikke å denge fyren. Jeg denget til tønne rundt han, men desverre var øksa borti den tønna han satt i så vidt. Det var et valg jeg desverre tok ved et uhell, og slike uhell bør straffes på en litt annen måte synes jeg. I "virkeligheten" ville man hatt muligheten til å prate med fyren, men her må man altså dø eller drepe. Realisme er ikke noe jeg higer etter, men i et spill som spiller på det å stå for valgene sine bør også gi mulighetene til å angre (sånn i tilfelle slike ting skjer). Jeg går ikke rundt og angriper NPC'er med vilje, men i og med at det er et spill så er det vanskelig å unngå at sånt skjer.

Hva om fyren spør deg etter at du har blokka litt, "hvorfor angriper du meg ikke?". Jo fordi jeg ikke mente å angripe første gangen. "Greit, men hvis du virkelig angrer, så gi meg/gjør det og det". Ja, da har jeg fått en straff, jeg må gjøre en ekstra tjeneste eller skaffe han sjeler for å betale meg fri fra feilen jeg gjorde. Er det en så forbanna dum idé? Vet at hvis man stikker av så kan man kjøpe seg fri fra disse syndene, men man burde fått den muligheten der og da. Litt tåpelig å stikke fra fyren, gi en annen fyr en haug med valuta, for at så den første fyren har tilgitt deg. Burde i det minste vært betalt direkte til han.

Når det er sagt, så lufter jeg bare ideer her. Har veldit lite å utsette på spillet, men jeg er rimelig sikker på at det er mange som ikke er enige med alt i et spill de liker. Ingen spill er perfekte. Jeg er heller ingen stor fan som nesten krever at du har en Wiki tilgjengelig for at du skal få det meste ut av spillet. Man bør enten få all informasjonen du trenger gjennom selve spillet, eller så bør de gå tilbake til slik det var på nittitallet - masse herlige tilleggsinformasjon på papir som du kunne kose deg med mens du spillte. En Ipad og Wiki er ikke helt det samme (ikke har jeg Ipad heller).

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Du kan veggavtekste så mye du orker, men til syvende og sist er det du som valgte å svinge øksa i hans retning. At du "bare ville treffe tønna" gjør det ikke til et mindre dårlig valg.

Prøv å snakke med fyren i tårnet under bjella ved gargoylene, spør om absolution.

Grunnen til at jeg liker det spillet her er nettopp fordi det ikke holder deg i hånda i det heletatt. Det hadde vært slitsomt om alle spill fulgte samme prinsippene som Dark Souls, men nettopp fordi Dark Souls er den strake motsetningen av hva vi får servert nå om dagen, fungerer det. Det er selvfølgelig enkelte ting som er fryktelig irriterende, men sånn som jeg tolker det er litt av poenget at ikke alle skal få til alt.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Gjør spillet vanskelig gjennom gameplay, ikke gjennom billig design sier nå jeg.
Altså, vær så snill. Få ett skikkelig eksempel, da. "Jeg slo til en kis med øks ved et uhell og det er spillets feil" er ikke billig design. Og "deal with it" var ikke noe forsøk på å forsvare spillet, det går an å besvare alt som skjer i Dark Souls med den frasen.