Det jeg ville frem til er at spillet til tider er schizofrent, at det er selvmotsigelser i massevis. Oppfordrer til å utforske og prøve seg fram, straffer deg om du gjør det på den måten de ikke vil du skal. Applauderer From Software til å gjøre det motsatte av alle andre, nemlig å strømlinje/dumme ned skiten ut av spille sine, slik at du ikke trenger å ha lært deg å krabbe før du kan fullføre spillene deres. Men det er ikke alle løsningene deres jeg er helt enig i.
Dessuten "valgte" jeg ikke å denge fyren. Jeg denget til tønne rundt han, men desverre var øksa borti den tønna han satt i så vidt. Det var et valg jeg desverre tok ved et uhell, og slike uhell bør straffes på en litt annen måte synes jeg. I "virkeligheten" ville man hatt muligheten til å prate med fyren, men her må man altså dø eller drepe. Realisme er ikke noe jeg higer etter, men i et spill som spiller på det å stå for valgene sine bør også gi mulighetene til å angre (sånn i tilfelle slike ting skjer). Jeg går ikke rundt og angriper NPC'er med vilje, men i og med at det er et spill så er det vanskelig å unngå at sånt skjer.
Hva om fyren spør deg etter at du har blokka litt, "hvorfor angriper du meg ikke?". Jo fordi jeg ikke mente å angripe første gangen. "Greit, men hvis du virkelig angrer, så gi meg/gjør det og det". Ja, da har jeg fått en straff, jeg må gjøre en ekstra tjeneste eller skaffe han sjeler for å betale meg fri fra feilen jeg gjorde. Er det en så forbanna dum idé? Vet at hvis man stikker av så kan man kjøpe seg fri fra disse syndene, men man burde fått den muligheten der og da. Litt tåpelig å stikke fra fyren, gi en annen fyr en haug med valuta, for at så den første fyren har tilgitt deg. Burde i det minste vært betalt direkte til han.
Når det er sagt, så lufter jeg bare ideer her. Har veldit lite å utsette på spillet, men jeg er rimelig sikker på at det er mange som ikke er enige med alt i et spill de liker. Ingen spill er perfekte. Jeg er heller ingen stor fan som nesten krever at du har en Wiki tilgjengelig for at du skal få det meste ut av spillet. Man bør enten få all informasjonen du trenger gjennom selve spillet, eller så bør de gå tilbake til slik det var på nittitallet - masse herlige tilleggsinformasjon på papir som du kunne kose deg med mens du spillte. En Ipad og Wiki er ikke helt det samme (ikke har jeg Ipad heller).