[Multi] Dark Souls [PC, PS3, 360, PS4, Xbone, Switch, Nokia 3310]

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Denne tråden har de beste (og værste (som også er de beste)) punsene. Jeg dør.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Da har det seg slik at jeg aldri har fullført det her så tenkte jeg skulle gjøre det, har spilt litt ikveld men lurer på hva jeg skal satse på av dexterity og strenght, såvidt jeg har skjønt påvirkes forskjellige våpentyper av hver sin stat men har hittil bare brukt Drake Sword.
Etterhvert vil jeg nok be om tips ang. våpen og da særlig oppgraderinger, de siste bossene jeg drepte var Capra Deamon og Sommerfulgbossen så er ikke særlig langt så regner med jeg kommer over noen ålreite våpen men har ikke lest meg opp på hele konsptet rundt våpenoppgraderinger enda!
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
Jeg liker dex fordi man angriper raskere. Str har noen artige våpen også men de bruker så lang tid i forhold. Jeg liker også å buffe våpnene med diverse magi (crystal magic weapon, sunlight blade, darkmoon blade) noe man kan gjøre med alle +15 våpen. Nå vet jeg ikke hva du har av stats men her er en liten liste over våpen jeg liker å bruke.

Dex:
Balder Side Sword +15
Ricard's Rapier +15
Uchigatana +15
Silver Knight Straight Sword +5 (kan buffes)

Dlc dex våpen som virker lovende:
Dark Silver Tracer +5 (gir også toxic veldig fort) =D
Gold Tracer +5
Str:
Black Knight Greataxe +5 (OP som faen)
Man-Serpent Greatsword +15
Demon Great Machete +5 (kan buffes)
Demon's Greataxe +5 (kan buffes)

Backup:
Lightning Murakumo +5
Lightning Estoc +5

Buer
Black Bow of Pharis +15
Dragonslayer Greatbow +5
Lightning Avelyn +5
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Som Scary sier; dex er for å angripe raskere og ikke gjøre like mye skade per treff, str er for sånne som meg som liker at ett treff er alt du trenger. Helt til du kommer til et nytt sted. T-T

Det, pluss at det er awesome å ta backstab med Claymore. Når du gjør det, er det ikke lenger å stikke en kniv inn i ryggen på noen, det er å døtte to meter stål gjennom dem.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Vi kan vel enes om at backstab eier uansett. Bortsett fra når det skjer med deg selv. :argh:
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Tror jeg må pushe opp endurance og for å gå med litt rustning men likevel kunne bevege meg litt kjapt, sjelden jeg får backstabmuligheter nå.

Ellers er jeg ordentlig ute av trening, posten til Scary sa meg skuffende lite da jeg bare ikke har kontroll på hvordan systemet med våpenoppgraderinger fungerte men får satse på å lese meg opp igjen, husker jeg trengte noen chunks/titanite-something something og la merke til jeg hadde en del i inventoryen så får jeg finne et sted å grinde resten (dette var for å få +5/+15. Og ikke minst google noen av våpnene dere ramser opp så jeg finner de.

Som nevnt er jeg ikke særlig langt i spillet men brukte veldig mye tid på å... ja, sloss og utforske så tror jeg har ganske greie stats til hvor jeg er. Et annet problem forsåvidt, jeg husker ikke hvor jeg skal = D Tror jeg drepte sommerfuglbossen litt for moro og siste jeg har gjort er å kjøpe itemet som åpner opp darkroot garden men mistenker jeg egentlig ikke skal dit på en stund. Og jo, er ute av trening som nevnt så første jeg gjorde i går da jeg startet opp var å dø tre ganger på rad på noen busker nedenfor bålet ved inngangen til darkroot garden, fiender jeg tidligere farmet med én hånd :D

Dette spillet eier egentlig altfor mye, fornøyd med å ha startet opp igjen. Nå får vi bare se hvor mye jeg grinder før jeg tør å gå videre...
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Jeg anbefaler å vente med farming (bonde-ing? Jordbruking?) av titanitt fordi
de goth-dudesene i ruins of anor londo dropper jo hele chunks ganske så ofte, som du kan splitte opp til shards hvis du vil
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Ahhok, tenkte jeg bare ville grinde opp og oppgradere ved første mulighet.

Ganon: Okay thanks, sommerfuglbossen var vel bare en avstikker så Capra var vel siste jeg drepte "på veien". Tenker å søke opp noe lett guidings så jeg i det minste får inntrykk av hvilken retning the depths er, er altfor lenge siden jeg spilte og husker en del veier og områder så må lappe sammen det mentale kartet igjen.

Edit: Takk Scary!

Edit: Etter å ha lest litt på den... forsto jeg faktisk en del, nice!


Superedit: Har levlet strenght til 23 vet jeg, har vel bare 12 i dex men frister veldig å levle det isteden for pew pew.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Bare en ting: Ikke gjør som meg, og tenk "nei, må ikke bruke denne sjeldne greia til å oppgradere det skrotet jeg har nå, best å klare seg med dette ræva våpenet inntil jeg får noe bedre". For det første er ikke oppgraderingsgreiene SÅ sjeldne, og for det andre blir det a fucking drag å spille hvis du har ræva våpen. Så, bare kos deg og mekk noe som virker ålreit, som nevnt spilte jeg greit ganske lenge med en Raw Claymore som ifølge Buggz er omtrent som å skryte av at jeg virkelig slo på stortromma til middag i går med TO pakker First Price nudler.

Edit: Og forresten, gled deg til Depths. Det er det beste stedet (spoiler med "beste" mener jeg "verste"). Det jeg gjorde var å sose rundt i Darkroot Garden litt først, sånn at jeg hadde bra med Purple Moss Clumps og Blooming Purple Moss Clumps i bakhånd (de derre grønne bustehuene dropper dem ganske ofte). Om du ikke helt skjønner hva du skal med dem i Depths, skjønner du det fort når du åpner ei dør og det plutselig står Blighttown på skjermen. =D Og ja, kjøp med deg noen Purging Stones. Bare gjør det.

Editedit: Nå er vi inne i spoiler-territorium, men det lønner seg å stikke tilbake til Undead Asylum (altså, starten av spillet) og tuske til seg Rusted Iron Ring før du havner i Blighttown. Jeg veit ikke helt hva jeg skulle gjort der uten, iallfall.

Editeditedit: Angående rustning: Jeg bærer konsekvent superlett rustning som gir bra resistances men pissdårlig beskyttelse, rett og slett fordi jeg skjolder mesteparten av tida og da er det mye mer nyttig med rustning som gjør at jeg ikke blir forgifta eller brenner i hjæl så lett. Ekstra bonus er jo så klart at det er lett å trippe bak fiender og bækkstæbbe dem.
 
Jeg og foretrekker lette rustninger, men siden du kan ha med så mange typer du vil og bytte når som helst er det jo alltid (som med alt annet) opp til vurdering. Slet f.eks med Capra demon fordi at kameraet er så mongo i det trange området man møter han i og det derfor er ganske slitsomt å sprette rundt og dodge pluss at han har sterke nok angrep til at turteling ikke er mulig. Hva gjør man? Tank den jævelen. Ta på noe tungt og tregt med heftig beskyttelse så kan du plutselig ta imot de fleste angrepene uten at det gjør så veldig mye. Voila! Capra Demon ble nettopp enklere enn den gjengse Black Knight.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hah. Min taktikk var å beinflyge rett forbi og opp trappa og så knerte bikkjene på toppen, kite Capybara Demon opp i trappa, hoppe av, vente til han gjorde det samme, beinflyge opp igjen og ta Leap Attack. Felt Goodman.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Jeg tok capra på første forsøk på xbox (halberd, skjold, og knight armor), men angster litt over at alle sier de hadde problemer med'n. Frykter at det var pur flaks og ikke går like lett på andre omgang.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Som innleggene til Morbo og meg selv indikerer, avhenger det av at du klarer å tilpasse taktikken din til figuren du spiller. En figur med lav Stability og dårlig rustning, for eksempel, kommer til å vare i rundt regna tre sekunder hvis den prøver seg på frontalangrep. Taurus Demon kan absolutt alle ta uten stress fordi tårnet lar deg gjøre enorm skade selv om du ikke klarer å treffe en låvedør med sverdslagene dine, så det går utelukkende på å lære moveset og å få til å klatre opp en stige. Capra Demon er en av de første bossene du virkelig må tenke taktikk på. Syntes faktisk Quelaag var enklere; gønna opp Fire Resistance, lærte meg når den der AoE-driten som tok halve livet mitt kom, og så var det bare å passe på hvor jeg satte beina.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Etter å ha fiklet litt rundt i dag lurer jeg på om det blir for mye stress å levle dex (nå 14) så mye når jeg allerede har levlet str til 23 men satser på å holde rustning relativt lett og pimpe endurance så jeg ikke blir så treig selv med et skjold.
Angående våpen tror jeg at jeg kjører Fetthestlinja med å holde på Drake Sword og ikke oppgradere det til det dukker opp noe ordentlig business som scaler på str, noe Drake Sword ikke gjør og siden jeg er såpass kort er det ikke så mye tilgjengelig. Lurer på å stikke til Firelink Shrine og sloss med skjelettene jeg har forstatt dropper Zweihander som riktignok har 70 mindre base damage men scaler på str med C så det er ikke så verst. Får evt. titte på noen guider for hvordan det blir etter oppgradering.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Skjelettene dropper ikke Zweihänder, du bare måker dem ned (lettere sagt enn gjort), så rusler du bort til kanten av kirkegården og der ligger det og venter på deg. Vel verdt å ta den turen.
 
Blir våpen som Zweihänder noen gang mer håndterlige? Selv med høye nok stats så ser det klumsete ut når jeg bruker den (med to hender også) og den er rett og slett for treg til at den føles verdt det. Am I doing it wrong, eller er det bare en del av ballanseringen?

Ellers har jeg endelig fått skaffet snill-versjonen av spillet, så om dere blir innvadert av ei ninjadame med potetsekk over hodet som stort sett bare ruller rundt og hiver dung pies så er det trolig meg.