Bare en ting: Ikke gjør som meg, og tenk "nei, må ikke bruke denne sjeldne greia til å oppgradere det skrotet jeg har nå, best å klare seg med dette ræva våpenet inntil jeg får noe bedre". For det første er ikke oppgraderingsgreiene SÅ sjeldne, og for det andre blir det a fucking drag å spille hvis du har ræva våpen. Så, bare kos deg og mekk noe som virker ålreit, som nevnt spilte jeg greit ganske lenge med en Raw Claymore som ifølge Buggz er omtrent som å skryte av at jeg virkelig slo på stortromma til middag i går med TO pakker First Price nudler.
Edit: Og forresten, gled deg til Depths. Det er det beste stedet (spoiler med "beste" mener jeg "verste"). Det jeg gjorde var å sose rundt i Darkroot Garden litt først, sånn at jeg hadde bra med Purple Moss Clumps og Blooming Purple Moss Clumps i bakhånd (de derre grønne bustehuene dropper dem ganske ofte). Om du ikke helt skjønner hva du skal med dem i Depths, skjønner du det fort når du åpner ei dør og det plutselig står Blighttown på skjermen.

Og ja, kjøp med deg noen Purging Stones. Bare gjør det.
Editedit: Nå er vi inne i spoiler-territorium, men det lønner seg å stikke tilbake til Undead Asylum (altså, starten av spillet) og tuske til seg Rusted Iron Ring før du havner i Blighttown. Jeg veit ikke helt hva jeg skulle gjort der uten, iallfall.
Editeditedit: Angående rustning: Jeg bærer konsekvent superlett rustning som gir bra resistances men pissdårlig beskyttelse, rett og slett fordi jeg skjolder mesteparten av tida og da er det mye mer nyttig med rustning som gjør at jeg ikke blir forgifta eller brenner i hjæl så lett. Ekstra bonus er jo så klart at det er lett å trippe bak fiender og bækkstæbbe dem.