Darksiders: Raeg of War [PS3 og 360]

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Sikkert bare Platekompaniet som var fri. Hadde gavekort og skulle bytte en PK-merket blu-ray, ikke råd ellers.

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Skriv gjerne hva dere synes etterhvert som dere får spilt, altså om fem av seks er helt way off.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Har spilt dette hele kvelden og nå har jeg krampe i hånda. Gikk gjennom hele katedral-dungeonet og drepte Tiamat på fjerde forsøk. Dungeonet var kult og langt, og hadde typiske Zelda-puzzles med litt plattformhopping og bombing og kasting av boomerang på ting i rekkefølge.

Spiller på Normal og skulle nesten ønske det var mulig å sette ned vanskelighetsgraden uten å måtte starte på nytt. Fiender gjør fryktelig mye skade og tåler veldig mye juling. Hver gang en sånn feit brennende fyr eller de giftspyerne dukker opp vil jeg grine. De har blitt litt enklere med boomerangen, men likevel, jeg tilbringer mesteparten av tiden min på siste life essence, og kister med liv respawner ikke. Spillet er i det minste ganske snilt og gir deg fullt liv og plasserer deg ikke så langt unna hvis du skulle dø.

Jeg liker det. :)

oma

Village Drunk
Det er vel ikke en irriterende høy pipelyd når du er på siste life essence ala Zelda?

K999

Keystone State Of Mind
Har ikke spilt på to dager nå, men sitter fast på bossen i det fjerde tempelet. Var først vanskelig på normal, så ekstremt lett så plutselig vanskelig igjen. Men jeg liker spillet.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
I går var jeg i et dungeon hvor jeg fikk en magisk boomerang som kan treffe flere mål i rekkefølgen jeg ønsker. Jeg brukte boomerangen til å antenne plante-baserte ekplosiver, som så sprengte vekk svake deler av veggen som tydelig var merket som svake.

Så brukte jeg boomerangen for å utnytte bossen sin svakhet, noe som fikk den til å falle på knærne så jeg kunne slå den i trynen med sverdet mitt. Da bossen døde fikk jeg en ny health container. I tillegg har jeg samlet fire Life Shards og laget enda en container.

Jeg er nå i andre dungeon, og jeg har fått en hanske som kan knuse spesielle blå krystaller som står i veien for meg.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Du masher firkant. Det er litt dritt, men du kan etterhvert kjøpe angrep for sjeler, akkurat som i God of War. Så får du nye våpen, og kampene åpner seg enda mer.

Så langt har jeg vært borti to QTE-er. En boss suser i deg og du må trykke Sirkel, som uansett er grab-knappen. En annen fiende og jeg fikk sverdet i klinsj, og da måtte man mashe sverdknappen for å vinne den. Ellers er det ikkeno. Fiender får Sirkel-symboler over seg når de har lite liv igjen, og alt du trenger å gjøre er å trykke det for et instakill, ganske likt Ninja Gaiden. Du har blokk, men det bruker jeg sjelden siden det er på samme knapp som dodge, som er mye kulere. Har dog brukt Counter et par ganger (trykk blokk rett før du blir truffet).

Lodin

Der Waaaah
Her er de andre hestekara som aldri dukker opp om noen måtte lure. Hvis det kommer oppfølgere spiller man sansynligvis som dem.

Så er spørsmålet, hvem er hva. Han med ljåen er vel Døden, men akkurat som med Dante's Hrrmery har de også her endra litt så de to andre heter Strife og Fury istedetfor Pest og Sult. Mekker ikke mye sense.

Det som mekker mindre sense er at War referer til alle som "brothers", med andre ord har skjøga i midten en overaskelse på lur.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Er ikke overvettes begeistret for designen på de demoniske fiendene, men engelene er ganske kule. Er det egentlig noen andre spill i "apocalyptic"-sjangeren (i motsetning til den ganske mye brukte sjangeren post-apocalyptic)?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
La meg gjette: Tvungen nedskalering til sub-720p?