DDR med Mario?

#22
Opprinnelig skrevet av Mikkel+17.06.2005, 16.11-->
<!--QuoteBegin-Gunther
@17.06.2005, 15.56
Dette skal nok kjøpes. Jeg er aktiv ddr-danser og når mario entrer banen kan jeg nok ikke dy meg. Får håpe nintendo har vett nok til å slenge med en del vanskelige sanger hvis ikke blir det fort litt kjedelig, men det ser iallfall så langt ut som et bra spill :D
233960​
Det finnes NM i DDR. Noe for deg?
233966​
[/b]
Jeg vet at det finnes NM i ddr. Det finnes tom. klubber rundt om landet, og drr er faktisk en offisiell idrett, samt dans, i Norge. Foruten NM så arrangeres det noe som heter Challenge Cup 8 ganger i år. Selv har jeg aldri deltatt på noe av dette da alt dette arrangeres på østlandet. Om du vil lese mer om ddr generelt og/eller ddr i Norge kan du besøke DDRNorway.no :)
 
#23
Opprinnelig skrevet av lord levi the evil@17.06.2005, 17.22
Før var det litt sjeldent og høytidelig å se Mario i spill, nå misbruker Nintendo den stakkars lille rørleggeren.

Snakk om utvanning.
233995​
Så lenge alle spillene holder en høy standard så ser jeg ikke noe galt med "melkinga". For hvert dårlige Mario spill er det ni gode (ok, den statistikken dro jeg ut av ræva mi, men poenget er der) forhåentligvis blir dette en av de resterende ni.
 
#24
Nettopp det er problemet, noen av Mario- spilla holder ikke mål.
Bare se på hvordan Mario Party- serien har utviklet seg.
Og som alle vet skal Nintendo lage sportsspill med Mario og gjengen i...
Ser ikke lyst på fremtiden til Mario hvis Nintendo fortsetter slik.
 

Kilik

Lokal moderator
#25
Må si meg enig angående Mario Party-serien. Kvaliteten på de spillene er ikke mye å skryte av. 7 spill på like mange år, får meg til å tenke på EA Sports' årlige oppgraderinger...
Super Mario Strikers kan bli bra, men Mario DDR og baseballspillet virker en smule unødvendig spør du meg.
 
#26
Mario Baseball har jo mottatt positiv omtale i previewer det. Demonstrasjonen av det som gamespot hadde under E3 var også ganske bra. Virket veldig morsomt, faktisk. Og jeg har ikke[\i] peil, eller interesse for baseball...

DDR er jo alltids gøy, men for spesielt intereserte.
Mario Party kan gå å legge seg.
 
#28
Når skal folk skjønne at mario ikke er en karakter på samme måte som Solid Snake eller Lara Croft. Det er rett og slett en karakter som brukes istedenfor generiske oppdiktede temporære karakterer som evt "Mike" og "Lisa". Man har to alternativer, å lage et proft realististisk tennispill med lisensierte personer, og lage et spill som ikke er begrenset av fysikkens lover. Hvilke type karakterer skulle vi byttet ut med Mario og co i sistnevnte? Lisensierte storspillere? Neppe. Oppdiktede prototyper? Virker som dere ønsker det. Da mener ihvertfall jeg det er like greit å bruke kjente karakterer, som absolutt passer like godt i alle settings, siden de ikke har så definerte personligheter og bakgrunnshistorier som Solid Snake, Lara Croft, Master Chief og Sam Fisher.
 
#30
Å lage Mario Party, Mario Tennis, Mario Golf, Super Mario Strikers, Mario Baseball og DDR m/ Mario er greit så lenge de tar noen år mellom hvert spill. Mario Tennis har de gitt ut én versjon av på GameCube, og det holder. Mario Party derimot har de gitt ut 3 versjoner av på GameCube, og det kommer faktisk enda en også. Det er unødvendig mange Mario Party-spill da alle er så like som de er. Da kunne de heller nøyd seg med en eller to utgivelser, og heller brukt tiden på å lage et Mario spill i vanlig stil; plattform-sjangeren.

Mario Tennis, Mario Golf og Mario Baseball er for meg helt uinteressante, men jeg antar de to førstnevnte spillene selger såppass bra at Nintendo satser på dem. Baseball er ganske populært i både Nord-Amerika og Japan, så det selger sikkert.

Super Mario Strikers derimot gleder jeg meg veldig til. Det ser faktisk utrolig bra ut, og det har fått lovende tilbakemeldinger. Også liker jeg fotball da.

DDR m/ Mario virker artig, men jeg er redd det blir fullt av liksom-lisensierte låter (dårlige cover-låter) slik som skjedde med Donkey Konga (som jeg nevnte tidligere i emnet). Eller tar jeg feil? I tillegg er ikke DDR så forferdelig moro med plast-matte. En metall-matte er så utrolig mye bedre - men det koster.
 
#31
Opprinnelig skrevet av lord levi the evil@19.06.2005, 17.26
Men at noen spill kan få positiv kritikk på previews gjør ikke Mario mindre oppbrukt.
234530​
Jeg ser ikke problemet i å bruke et kjent merkenavn så lenge spillene er bra.
 
#32
Mario Baseball og Super Mario Strikers kan ikke bedømmes før de er gitt ut, det skal jeg innse, men liker ikke konseptet.

Men å hevde at Mario- Party- spilla (4, 5 og 6) er gode er vel å overdrive.
 
#33
Det virker som alle spill som kommer ut til GC må ha mario-navnet på coveret for å selge. For de som liker mario er det sikkert kjempekjekt, men for en fra utsiden gjør ikke det GC'en noe særlig attraktiv. Personlig har jeg satt GC'en i skapet, da hver gang jeg spør om det kommer noe interessant, så er svaret alltid mario eller en annen kjent nintendo figur. Jeg er komt til et stadie der jeg lukker allle sanseapparater hver gang jeg hører mario. Jeg vil ha noe nytt!!!
 
#35
Hvem bryr seg om marios rykte og navn? Jeg tror ikke det finnes et mariospill, sett bort fra enkelte i Mario Party serien, som har skuffet meg.

Nintendos Mario på et cover = partyspill.
Så hvorfor tror du da Mario og co alltid blir dratt inn i spill som de i utgangspunktet ikke passer inn i? Fordi det når målgruppen, mao det selger.
 
#37
Mario blir riktignok litt misbrukt når han dukker opp i diverse unødvendige spill, men sportsspillene med Mario er som regel morsommere enn de mer seriøse sportspillene fordi Mariospillene ofte har en morsom vri. Jeg er helt enig med Freezar.
 
#38
Nesten alt Mario rører på blir til GULL.
Yepp, DDR blir bra, og vil nesten helt sikkert selge.
No doubt about it.
Hvorfor jeg er så sikker?
Vet ikke. :p
 

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
#40
Det ser gøy ut! Jeg vil ha...

Finnes det noen informasjon om når det slippes og om det kommer til Europa?

Synes det blir litt artigere når det er Mario jeg. Ikke fordi det er Mario og alle spill med ham er bra. Men jeg tror ikke jeg ville kjøpt et seriøst dansespill, da tror jeg at jeg ville ha mistet spillelysten.

Blir det, det første danse-spillet til kuba?