Jepp jepp. En ting jeg savner i for eksempel rollespill er mer robust verdenssimulering - det foregår så godt som aldri noen handel i verdenen ut over den du selv driver med, for eksempel. Om du opparbeider deg et rykte så gjelder det over hele verden. Folk reiser aldri med mindre det er en del av historien. Det skjer aldri ulykker, det begås aldri forbrytelser og - enda mer påfallende, kanskje - det er aldri noe som helst kulturliv (eneste unntak jeg kommer på er det ene teaterstykket i Morrowind og forestillingen på begynnelsen av Final Fantasy IX) i verdenen med mindre det er en del av historien. Dette er faen ta meg ikke så vanskelig å ha med, eller hur? Ja, en jævla ting til: Vis meg et spill der
årstidene skifter. Jeg kommer på tre: Zelda: Oracle of Seasons (som egentlig ikke teller fordi det er spilleren som endrer årstidene), Animal Crossing og Lords of Midnight 3 (som begge følger tiden i den virkelige verden). DETTE ER IKKE VANSKELIG, SPILLUTVIKLERE. De klarte å ha med alle fire årstidene i et Gameboy Color-spill, for faen.

Så ja, dette håper jeg vi får se snart.