De hundre mestselgende spilla i 2007 (Europa + USA)

Lodin

Der Waaaah
Fordi Japan og resten av verden ikke teller. :p
Uansett var 2007 et fantastisk spillår, men hva solgte egentlig mest? Hvor mange spill har digringene inne hver? Hvor mye mer solgte EA sitt årlige rølp i forhold til de sære små blomstene som er hundre ganger bedre?
Det får man kun vite ved å klikke her.

Om ikke annet er topp ti som følger:
10. Brain Age 2: More Brain Training in Minutes a Day - 4M
9. Super Mario Galaxy - 4.1M
8. Assassin’s Creed - 4.9M
7. Pokemon Diamond/Pearl - 5M
6. Need for Speed: ProStreet - 5.4M
5. Madden NFL 08 - 5.7M
4. FIFA Soccer 08 - 5.7M
3. Guitar Hero III: Legends of Rock - 7.5M
2. Halo 3 - 8M
1. Call of Duty 4: Modern Warfare - 8.3M

Godt å se at favoritten min fra i fjor solgte mer enn alle andre. :spider:

Skremmende å se Assassins Creed og Need For Speed på den lista.
Det som irriterer meg mest er at jeg har bidratt til disse tallene selv

Møkkaspill.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Orange Box ikke på topp 10? Skandale.

Ekstremt skandale. Men når Need For Speed kommer så høyt, så sier det seg selv at det ikke er kvaliteten som står i fokus.

Kjøpte for øvrig CoD, Halo og A.C av de som stod på lista. Ikke akkurat de beste spillene jeg har prøvd.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg lurer på om det kanskje ikke er like lett å finne tallene for de som har kjøpt Orange Box via Steam?

Nå er vel mange av disse spillene rimelig svære spill med en nogenlunde gigantisk hypemaskin rundt seg så jeg vil nok tro at de fleste kjøpte en del av spilla på lista uten å egentlig ha visst kvaliteten på produktet sitt:p Også ligger det jo noe i at NFS, FIFA og MADDEN er casual favorittene:p

Lodin

Der Waaaah
Jeh, jeg nekter å tro at ikke OB faktisk er fjorårets mestselgende spill.
Men ikke takket være PS3 som bare greide å skyve unna 40.000 kopier. XD

Trench_Rat

Sommerbildene våre
protip: valve raporterer ikke steam salg

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Er vel ikke noe nytt at EAs sedvanlige melkekyr selger bra? Synes heller det er et sunnhetstegn at kvalitetsspill som Super Mario Galaxy og Call of Duty 4 klarer seg bra. Begge de spillene kom med mange friske ideer til gamle og slitne sjangre, så jeg nikker anerkjennende til at oppfinnsomhet fortsatt premieres med godt salg. Greit nok at verken Mario eller Call of Duty er underdogserier, men de står for noe annet enn bare å resirkulere gammal moro. Hadde blitt mer deppa hvis The Sims 2: Bikkjemote og Excel 2007: Football Manager Edition hadde ligget på topp 10 kan du si.

Og som nevnt så har nok Orange Box prestert langt bedre enn hva lista forteller, og hvis ikke den fortjente å selge så veit faen ikke jeg. :p

Halky

Veteran bruker ;)
Det at ikke Orange Box er på den listen kan vel kanskje ha noe med at Orange Box ikke bare er ett spill, men derimot mange spill i en pakke ;)

Sånn ellers så er ikke sånna lister noe jeg følger så nøye med på.

Novastrum

Feminist-elitist
Denne topp-ti lista er bedre enn mange tidligere år, så jeg griner ikke. :) Skulle ønske Biocock lå der og EA var litt mindre representert, men ellers er det streit skuring.