DeathSpank (fra Ron Gilbert)

#1
Ron Gilbert er min helt, først og fremst fordi han er skaperen av tidenes morsomste point'n'click univers (Monkey Island, for de uvitende). Nå er han tilbake, etter årevis i barnespill bransjen - og skal man tro traileren har han fått nok pysjamaser og søte fisker, og har skapt noe som gir utløp for alle disse årene med innestengt aggresjon.


DeathSpank er visstnok et episodisk eventyrspill blandet med Diablo/Zelda gameplay, og jeg tror dette kan bli veldig bra. Tøff musikk også.
 

Lodin

Der Waaaah
#3

Deathspank


Deathstroke the Terminator

Så kan man spørre seg hvorfor i alle dager godeste Gilbert har valgt å parodiere en av tidenes kjipeste DC karakterer. Særlig siden Deadpool allerede gjør en bedre jobb. :tenke:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#4
Gilbert har uttalt at det er en parodi på en hel sjanger og litt til, ikke på en enkelt figur. Så derfor. Og jeg gleder meg til dette, om ikke annet fordi vi blir lovet et action-RPG-adventure-spill og det er ikke så vanlig kost.
 
#6
Thong Of Justice lukter merchandise lang vei!
Skjønt, må berre få dama interessert i dette spelet først så klart. Trur kje det burde bli eit problem, ho er Zelda-freak fra ende til annen. :)
 

Lodin

Der Waaaah
#9
1up har preview. De skal fokusere på spillet hele uka så no trailer og sånn dukker sikkert opp. Ihvertfall er det fortsatt en mix av Diablo og Minky Island, men de har droppa det episodiske aspektet.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#14
Faen da ditt nek, han er ferdig med prosjektet og har dermed fullført kontrakten og sånn. Ikke skrem meg sånn. :argh:
 
#15
Dette blir spanandes uansett. Lite sannsynlig at noe drastisk blir forandret uten han, så fremt ikke EA har fått noen teite ideer som de vil implementere og det var derfor Ron forlot skuta. Men vi får se om det blir noen forsinkelser og hvor lang tid det tar før spillet er ute.
 

Lodin

Der Waaaah
#16
Det må jo være en grunn til at han trekker seg nå. All logikk tilsier at EA hadde planlagt å fronte at det var Gilbert som var hjernen bak dette ala hvordan de hora ut Timmy med Brytal Legend og nå kan de ikke det. Eller kanskje de kan det? Uansett blir ikke bonuser og sånt utbetalt før etter at et prosjekt er sluppet og har gjort det så så bra, men kanskje han har det med i kontrakten at han skal få det utbetalt selvom han ikke er med?
 

SHDR

Gullmedlem
#17
Uh, hvem faen vet hvem Ron Gilbert er ..? Han er dessuten maksimalt uinteressert i mediaoppmerksomhet, så han har nok nektet å delta i markedsføringen. Han har nok avsluttet sitt arbeid på prosjektet og trukket seg ut mens QA tar seg av småbuggza og markedsføringsteamet spinner opp salgsmotorene.

Dette er sannsynligvis fullstendig udramatisk.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#18

Sancti

Terrorkatt
#19
Det Yetipants sa. Den kreative prosessen og produksjonsfasen er over, og da har han kanskje ikke så mye grunn til å henge rundt der mer.