Debatt fra Film-emnet

Status
Stengt for ytterligere svar.
#21
Hm...mye rart som skjer her slik. Alex om jeg var deg så ville jeg begynt å bli litt streng.

Forklar åssn ting skal være og om folk ikke gidder å høre så deler du ut annmerkninger til dem som ikke helt skjønner tegningen. Jeg har ikke helt satt meg inn i problemet her så jeg skal ikke gå mere inn på saken.

Men det er endel brukere som kanskje burde bli satt litt på plass....
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#22
Jeg har ikke helt satt meg inn i problemet her så jeg skal ikke gå mere inn på saken.
[/b]
Er det ikke nettopp det du gjør da? :confused:

Jeg vet ingenting om saken, derfor sier jeg ikke noe :) Jeg håper Alex' visjoner kommer ut i praksis snart.
 
#23
Nei, avataren og signaturen er slettes ikke upersonlig. Men det jeg skrev her var det:

"Når man har spurt 50 ganger skal det litt til før man gidder å spørre enda en gang, ettersom svarene stort sett alltid har vært lite informative. Jeg spurte riktignok ikke på forumet, men på IRC, hvor svaret stort sett hver gang har hvert "Det vil stå i topic."+litt sure miner om masing."

(Jeg er forresten klar over at det skal stå vært og ikke hvert)

Uansett, poenget mitt er at jeg veldig gjerne vil se litt mer vilje til å informere om hva som skjer med forumet, du er forumsjef så jeg regner med at du kan ordne på det uansett hvor mye det er noen andres feil at jeg, nå virket det på meg som om du ville se litt mer saklige måter å få kritikk på(jmf. "Vel, dere har iallefall valgt en super fremgansmåte for å få frem poenget deres.") så da ga jeg litt kritikk, blant annet på et tema som har fått fornyet oppmerksomhet i den nye tråden til ak47u hvor man rimelig klart ser at aktive medlemmer ikke har fått med seg at dette er en bug som har blitt rapportert. Hvorfor du da

SirkusMartin: Alex' visjoner?

Larzen: Du sier først at folk som ikke har skjønt tegningen burde få anmerkning så sier du at du ikke har skjønt tegningen selv("ikke har satt meg inn i problemet")? Eller tolker jeg deg feil?
 
#24
Du vil få mer informasjon, det har du sagt jævla mange ganger nå. Men hvor vanskelig er det for deg å skrive følgende i det rette emnet: "Hvordan går det med bugfiksingen?" Mye lettere enn å holde på som du gjør nå med å endre avatar og skrive (for deg iallefall) lange poster med klaging. For hva du driver med på forumet, er ikke mitt ansvar å følge med på. Det må du vel skjønne.

Du sa tidligere at jeg allerede hadde feilet en gang som sjef, uten at du kunne spesifere hvordan. Jeg skjønner heller ikke at tidligere forumsjefer har vært bedre til å informere om noe som helst. Statistisk sett er jeg den mest aktive sjefen noen sinne. Prøv å se ting i perspektiv før du leter etter saker og ting å klage over.

Men LarZen har helt rett. Om dere ikke er enige i reglene jeg har satt i f.eks. Film-emnet, kan dere bare ha det så godt. Sytrekopper er det ingen som savner.
 

SHDR

Gullmedlem
#25
I samme slengen kan vi like gjerne si at en community ikke trenger en sjef som ikke er på bølgelengde med resten av brukerne. Jeg tror du kan gjøre en god jobb, og jeg er enig i mye av kritikken du retter mot den interne, uvennlige stemningen på forumet her.

Men jeg kan se opptil flere måter å løse de problemene på som ikke består av å bli fornærmet hver gang noen påpeker at du ikke foreløpig har gjort noe annet enn å love gull og grønne skoger. Ja, jeg vet slikt ikke er gjort i en håndvending, og jeg er ikke utålmodig. Så det er ikke kritikk ennå. Men jeg tror du må forberede deg på å gjøre endringer på en diplomatisk måte, heller enn din egen måte. Det er nemlig et par hundre andre her som ikke alltid ser ting på din måte. Hva skal du gjøre da? Hive dem ut, og sitte som Kong Alene på en liten odde ute i nettsjøen?

Første steg på programmet er å lære å diskutere. Alt trenger ikke koke ned til kverulering og hersketeknikker. Ta det fra én som har sånn noenlunde anstendige evner på feltet.
 
#26
Igjen, når i alle dager har sagt noe om å kaste ut folk? Eller gjort noe så overdrevent diplomatisk? Husker heller ingen tidligere forumsjefer som har kommet med på langt nær så store forandringer.

Jeg vil også opplyse folket om at tidligere forumsjefer forlengst ville ha stengt emnet og ikke latt diskusjonen eskalere til kveruleringen den nå er.
 

SHDR

Gullmedlem
#28
Jeg anklaget deg ikke for å ville kaste noen ut. Jeg sa bare at det blir en veldig uvennlig stemning når man foretar store forandringer uten å ta kritikk på dem, eller uten å begrunne spesielt godt hvorfor de er foretatt. Det kalles å være imøtekommende. Det er også en smule vanskelig å ta noen alvorlig når de velger å tolke all kritikk som angrep og går rett i defensiven, slik du gjør nå. Forandring trenger ikke være positiv, og husk at tiden vil vise hvor godt noe fungerer. Jeg synes det er anstendig slik det er nå; kanskje litt uoversiktelig fordi jeg ikke er vant med layouten. Men dette er mer eller mindre slik det var i gamle dager, og det er jo mange som har gitt uttrykk for at de likte det godt. Dermed er jo det en temmelig god beslutning.

Det som derimot trenger litt jobb, er måten du velger å avvise alle som står imot deg som kverulanter og noksagter. Du har ikke akkurat vært et lysende eksempel på positiv oppførsel på det stedet her tidligere, og allerede før du ble forumsjef var det ganske mange som ikke likte deg. Dermed er det din oppgave å sørge for at disse menneskene får grunn til å like deg. Du får ingen støtte ved å være så lite overbærende som du er nå. Nøkkelen er å ta til seg kritikk heller enn å avvise den. Kritikk kan være saklig eller usaklig, og din egen evne til å være selvkritisk vil la deg se hva som er konstruktivt og ikke. Personlig synes jeg ikke det har vært så veldig mye dårlig kritikk her foreløpig. Folk er misfornøyde, og uttrykker det. Du har forklart hvorfor du har gjort noe, og fortsetter likevel å møte kritikk. Da blir du nødt til å tenke deg om: Var det en god beslutning? Hvis du etter litt betenkningstid kommer frem til at det ikke var det, så vet du det til neste gang. Om du etter å ha gått i deg selv fortsatt føler at din beslutning var rett, så fortsetter du. Men om du fortsetter å møte kritikk fra et stort antall brukere (i motsetning til nå), betyr det at din idé ikke nødvendigvis er den beste. Flertallet har stort sett ikke rett, men det er heller ikke en leders rolle å alltid skulle lære befolkningen hva som er rett og galt. Det er tross alt deres ønsker du er nødt til å forholde deg til, siden din rolle er et resultat av deres interesse og engasjement.

Og du må gjerne prøve deg på å stenge emnet. Jeg tror ikke du unngår diskusjonen på den måten, og du unngår iallfall ikke kritikken.
 
#29
Det du kanskje ikke ser, er at det alltid er den samme kritikken fra de samme personene. Disse personene er stort sett de som ikke har så mye vettugt å si. Jeg og Endre har diskutert at forumet må renses opp i. Så enten må enkelte av medlemmene rette seg opp, eller så kan de finne et annet sted å være. Dette er selvfølgelig ikke imøtekommende av meg i det hele tatt. Men det var heller ikke formålet. Personer som SortUlv og Hymherodr har sagt svært lite gunstig på forumet. Mens mer produktive personer er stort sett fornøyde med tilstanden på forumet. Dette antar jeg er fordi sistnevnte gruppe ikke kjeder seg like mye som klikk-folka.

Som jeg sa tidligere, ser jeg ingen grunn til å være imøtekommende med folk som stort sett ikke er så veldig likandes: "Om jeg skal ta forslagene dine [thetrain] til ettertanke hadde du hjulpet deg selv om du viste deg som et mer nyttig medlem. Kanskje ved å ytre meningene dine oftere og fyldigere. Jeg ser trossalt ingen grunn til å tilrette legge forumet for dem som sier nærmest ingenting. Forumets hele formål er jo at folk skal kommunisere sammen. Pur oppramsing av ditten og datten er en enveis kommunikasjon, iom at kun dere selv finner det interessant og fordi ingen svarer på det."
 
#31
Jeg synes det er fint at jeg blir sett på som 100% usaklig, og en som kun kommer med tull, kun fordi jeg har vært litt kritisk til måten du styrer på, Alex.

Jeg elsker fordømming. :)
 

SHDR

Gullmedlem
#32
Det er lettere å avfeie enn å innse, vet du. Men samtidig: Dere kan jo gi ham en sjanse. Om det fortsatt ikke er noen klare forbedringer om en stund, si noen måneder, er det jo god grunn til å mene at styreskiftet var helt meningsløst. Men slik det ligger an nå, er det stadig mye tid til å få gjennomført forbedringer. Så hvorfor ikke vente og se om de faktisk forekommer, istedet for å motarbeide dem allerede før de er blitt iverksatt?
 
#33
Jeg gir ham da en sjanse. Jeg er jo tross alt medlem nr. 2 i hans fanklubb. ^_^
 
#34
Stiller meg 100% bak alt Shadar har sagt. :)

Alex: Du har rett i at jeg ikke har skrevet mange poster på forumet, jeg holder meg for det meste til lesning(nå skal det sies at jeg hadde hatt en god del flere poster hvis den 100-postersgrensen for Generelt ikke hadde kommet :) ). Jeg skjønner alikevel ikke hvorfor det skal være et så stort minus, jeg har vært medlem en god stund og har fulgt med på forumet stort sett hele tiden, jeg vet hva jeg ikke liker med forumet og tror det er flere som har de samme problemene.


Tror nok du kan få forumet litt mer aktivt igjen, men da må diskusjonene faktisk føre videre så jeg slipper å repetere meg selv flere ganger og du slipper å bli forbanna fordi jeg repeterer det.
 
#35
Jeg synes det er fint at jeg blir sett på som 100% usaklig, og en som kun kommer med tull, kun fordi jeg har vært litt kritisk til måten du styrer på, Alex.

Jeg elsker fordømming. :)
[/b]
Det er ganske lenge siden jeg har sett deg lire av deg noe fornuftig på forumet, du er koselig på IRC og det var veldig hyggelig å treffe deg i Oslo, men fortsatt, inntrykket mitt av foruminnleggene dine lener seg litt mot ubrukelig. Så jeg tror ikke Alex ser på deg som usaklig pga kritikken du har slengt i trynet hans.

Det er selvfølgelig mulig at inntrykket mitt om foruminnleggene dine er feil, men jeg kan forstå at andre også kan ha det inntrykket.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#36
Tøv. Jeg har lært nesten like mye om metal av sortulv her på forumet som jeg lærte i hele den tiden jeg hang på #kristen. :p
(For dere som ikke tok den: #metal-norge eller noe i den duren er den kanalen med desidert flest brukere som troller #kristen.)
 
#37
Jeg er lei av dritt-brukere her på SG som hele tiden må kritisere forumsjefer og moderatorer de ikke liker. Ikke bare det at dere oppfører dere latterlig, men dere våger faktisk ved andre anledninger å kritisere folk som oppfører seg akkurat på samme måte som dere selv.
 
#38
Så se å få den grinete holdningen ut herfra da. Kan ikke helt se poenget med at du henger på et forum du hater av hele din sjel.

Det er også ganske godt gjort å være en grinebiter i en alder av 17(?).
 
Status
Stengt for ytterligere svar.