Debatt fra Film-emnet

Status
Stengt for ytterligere svar.
#1
Det er så morsomt når forumsjefene gjør som de vil, kun fordi de har makten til det.

:)
 
#3
Vel, jeg kan jo utdype, selv om jeg ikke synes dere fortjener det når dere kun løper rundt og er bråkjekke i alle anledninger dere finner mulig:
Jeg vet ikke om dere har lagt merke til det, men vi har altså en Trivia-seksjon. I beskrivelsen går det klart frem at den seksjonen skal brukes til listeemner og lignende. Ettersom jeg kjenner dere rett, visste jeg at enkelte av dere ville fortsette å bruke dette emnet som et listeemne i god tro om at andre fant det underholdende. Derfor var jeg så vennlig å flyttet emnet over i nevnte seksjon.
Det gikk ikke lenge før jeg fikk flere henvendelser fra forumbrukere. De mente at om emnet var der, ville det svinne hen og ende opp som enda et ubrukelig listeemne som f.eks. "Hva hører du på?". Jeg tok kritikken til meg og flyttet det derfor tilbake igjen. Men nå er det altså delte meninger om hvordan dette skal brukes.
 

Fabulous Fossmo

(sædpapir, bollerør, glidecreme etc)
#4
Vi trenger enda et delforum hvor vi samler alle mellomtingene. Der kan alle være fornøyde og skrive akkurat så mye som de vil.
 
#5
Er du seriøs? Tror du en så halvhjertet, kortsiktig løsning ville gjort brorparten av medlemmene på forumet glade? I det hele tatt noen av dem? Om jeg skal ta forslagene dine til ettertanke hadde du hjulpet deg selv om du viste deg som et mer nyttig medlem. Kanskje ved å ytre meningene dine oftere og fyldigere. Jeg ser trossalt ingen grunn til å tilrette legge forumet for dem som sier nærmest ingenting. Forumets hele formål er jo at folk skal kommunisere sammen. Pur oppramsing av ditten og datten er en enveis kommunikasjon, iom at kun dere selv finner det interessant og fordi ingen svarer på det.
 

Fabulous Fossmo

(sædpapir, bollerør, glidecreme etc)
#6
Hallo. Er ikke ironien slående nok? Vi har allerede ni hundre jævla tusen delfora her, så forumet er føkka nok som det er.
 
#9
Vel, dere har iallefall valgt en super fremgansmåte for å få frem poenget deres. Nå som dere har kopiert avataren min ser jeg ingen grunn til å nøle med å endre forumet etter deres ønske. Neida. Som jeg prøvte å si i velkomst-emnet mitt, så ville vi for en gangs skyld få igjennom noen litt mer effektive forandringer. Det virker nemlig som om enkelte av medlemmene her inne kjeder seg. De finner ingenting spennende å si noe om, derfor tar de heller å danner klikker og oppnår litt intern humor over ting de har til felles (men siden dette er over internett har dem ikke mer tilfelles enn kozeprat og skoen-sitater, ganske døvt spør dere meg). Slike medlemmer ville vi egentlig ikke ha. Så vi var forberedt og åpne for at noen av medlemmene kanskje ikke ville like alle forandringene og ta turen bort, og dermed åpne det lukkede miljøet vi har her inne. Dermed ville vi kanskje også få rom for nye medlemmer.
Hva jeg prøver å si: Dere kan skrike så mye dere vil.
 
#10
Selv om det er mange ting jeg mener er galt med hvordan forumet ser ut nå er ikke det det største minuset med forumet.

Det største minuset slik jeg ser det er hvordan du ble leder etter å ha feilet en gang allerede uten å gi noen noen grunn, i tillegg mistet mange Moderator-tittelen, noen av dem forståelig andre helt uforståelig.

Kommunikasjonen har heller ikke bedret seg når det kommer til bugs. Jeg har enda ikke sett noe info på hva som skjer med cookie-buggen som nå har plaget meg i en måned.

Det at du suger til å debattere hjelper heller ikke på, men så lenge man har andre folk her inne som er flinke overlever jeg den delen. :)

Edit: Det forrige innlegget er litt forvirrende i grunn, først virker det som om du sier at du vil kaste ut folk, men så konkluderer du med at du bare skal la det være slik det er. Hva vil du egentlig?
 
#11
Jeg må si meg helt enig med Alex her.

Viss "Siste film du kjøpte" emnet skal fortsette å være et listeemne bør det helt klart befinne seg i triviadelen av forumet hvor de andre listeemnene ligger. Skal det derimot fortsette å være i "Film og TV" delen likevel(noe jeg vil), er det både rett og rimelig å innføre noen små krav til innleggene, i stedet for rimelig meningsløs opplisting.

Synes du gjør en god jobb Alex. Stå på videre.
 
#12
thetrain:
Er det noen spesielle moderatorer du savner? Noen spesielle emner du mener bør stenges? Isåfall bruker du rapporter-knappen som alle andre.

Men i alle dager. Holder du meg ansvarlig for en cookie-bug? Det er jo Invision sitt jævla ansvar!!! Hvor gammel er du? Om du ikke fikk hva du ønska deg til jul som liten, holdt du da julenissen ansvarlig?

Jeg er ikke med. Hvordan feilet jeg forrige gang mener du? Og hva er det jeg har gjort galt denne gangen? Bli litt mer forståelig så skal jeg gjøre hva jeg kan for å bedre meg, kanskje.

Edit:
Jeg sa aldri noe om å kaste ut noen. Men om enkelte medlemmer ikke ville like forandringene, ville jeg heller ikke gjøre mye for å tilpasse forumet etter deres ønske. Jeg prøver å glede flertallet skjønner du.
 
#13
Nøkkelordet er kommunikasjon. Det har gått en måned uten at jeg har sett et eneste ord om hva som skjer med denne buggen. Noe sånnt som "IPB er sinnsykt treige" hadde holdt for meg.

Jeg skjønner ikke hvorfor Yetipants eller Shadar ikke er moderatorer lenger, her er også kommunikasjon et problem, hvorfor ble det plutselig kuttet ned på moderatorer? De trådene jeg mener burde ha blitt stengt har det stort sett vært folk før meg som har sagt ifra og fått negativ respons fra deg. Slike emner er "bæsj" og "Husker dere meg?", men jeg skjønner det hvis du ikke vil ta de diskusjonene på nytt.

Jeg er forresten 16 år, og har vel strengt tatt aldri trodd på julenissen(ettersom ingen har fått meg til å tro på ham).

Edit: Var ikke Houseman moderator for alle forum før og? I såfall kan du føre ham opp på lista. (Egentlig likte jeg alle moderatorene, men kan stort sett skjønne hvorfor resten ble degradert)
 
#14
Vel, nå var det iallefall mye lettere for meg å forstå frustrasjonen du kanskje sitter med. Å bruke samme Fry-avatar som meg sa meg egentlig fint lite. Kommunikasjon er nøkkelordet, eller hva?

Jeg kan lett ta til meg mye av kritikken din. F.eks. bug-problemet kunne jeg lett kommentert, selv om det egentlig ikke er min post. Men det hadde vært mye lettere for både meg og Elfkin (som er koderen) om dere hadde sagt: "Hvordan går det med bug-problemet?" (igjen, kommunikasjon ;))

Moderatorene ble fjernet fordi Endre rett og slett ikke var fornøyd med hva mange av dem hadde utført i sin posisjon. Jeg sa meg enig og dermed ble ønsket utført. Helt ærlig synes jeg det går greit nå med kun en global mod (Lurtz) bortsett fra meg og Endre. Det tar kanskje en time eller to ekstra før et emne blir stengt, men jeg synes egentlig ikke at det gjør så mye.
 
#17
Når man har spurt 50 ganger skal det litt til før man gidder å spørre enda en gang, ettersom svarene stort sett alltid har vært lite informative. Jeg spurte riktignok ikke på forumet, men på IRC, hvor svaret stort sett hver gang har hvert "Det vil stå i topic."+litt sure miner om masing.

Slik jeg ser det er Moderator-stillingen ikke bare en jobb men også en slags ærestittel for de som har bidratt til SG. Når da Shadar, som jo omtrent alene står for forside-innholdet, mister moderatorstillingen skjønner jeg lite.

Du sier også at Endre var misfornøyd med hvordan mange av dem hadde brukt moderator-stillingen. Dette er kanskje noe dere kunne sagt ifra om, evt ikke dratt stort sett alle over en kam slik det virker som om dere har gjort?
 
#18
Du spurte heller ikke meg, så jeg skjønner ikke hvorfor du presenterer problemet som om det var min feil.

Jeg ser ikke på moderator-stillingen som en ærestittel. Det tror jeg heller ikke Endre eller Shadar gjør. Ellers føler jeg at jeg har sagt mer enn nok om hvorfor de mistet jobben, samtidig som jeg unngår å henge dem ut med navn og kritikk.

Ellers vil jeg be deg om å prøve å se min frustrasjon i det hele. Når jeg hele tiden får intetsigende kommentarer i samme stil som den Lodin kom med, er det lett å bli litt oppgitt. Positiv kritikk skader heller ingen.
 
#19
Nå fikk jeg veldig lyst til å henge deg ut for å ta alt av kritikk som personangrep her, for det er akkurat det du gjør.

Du er forumsjef og dermed regner jeg med at jeg kan rette all kritikk når det kommer til forumet til deg, det er faktisk også delvis din feil at man ikke har fortalt om hvor treige IPB er, når en såpass irriterende bug tar såpass lang tid å fikse regner jeg med at du/dere også blir irriterte og sjekker hva som skjer.
 
#20
Vel mye av det virker som personangrep. Spesielt når du ikke makter å spørre om hva du lurer på i det rette emnet, men heller komme brautende og si at jeg forlengst burde ha opplyst deg. Det er heller ikke så jævla upersonlig av deg å kopiere avataren min, og sarkastisk kalle deg for Alex-fan. Er det vel?
 
Status
Stengt for ytterligere svar.