Deler i spill som gjør deg irritert

Halky

Veteran bruker ;)
#21
SITAT(Scary Paladin @ 20.11.07, 20.03) 90051
:hm: ...

Prøv MHC på veteran og skriv hva du mener etter den opplevelsen. Hvis ingeting av det jeg nevnte skjer skal jeg bytte inn spillet mitt i en ny versjon.
Andre ting som irriterer:

Skytespill der ALLE fiendene skyter mot deg selv om du spiller med et lag på 100 folk.

Bilspill der AI-en forsvinner i horisonten når man begynner. (Mario Kart!)
[/b]
Ehm tokk og prøvde det ut, huff veteran ble litt for sterk motstand for meg på akkurat det brettet :$
Men prøvde igjen etter utallige forsøk på veteran, med den andre graden under veteran og da gikk det, etter en del forsøk der også :p Men jeg kan ikke huske at jeg hadde noen av de problemen du listet opp der. Jeg plaffrert nå ned alt jeg så med det jeg hadde og kom meg gjennom til slutt.

Men ett minutt på veteran er alt for liten tid. Kom meg jo så vidt opp til andre etasje i flyet jo før tiden rant ut :eek: Tokk alt for langtid den første delen av flyet. Skulle nesten ha hatt en H-granat der, men siden vi er i ett fly så hadde jo ikke det helt passet hehe. Egentlig så skulle man ikke ha brukt våpen der i det hele tatt, og heller latt det blitt ett one mans army oppdrag i snike stilen ala Splinter Cell ;)
 
#22
Street Fighter 2 (SNES) på høyeste vanskelighetsgrad, siste kamp der slet jeg med til jeg begynte og grine når jeg var liten.

Sf2 på xbox live arcade, skal vi se.
Vi plukker midt på treet i vanskelighetsgrad, så ler vi oss igjennom de første 3-4 kampene og så plutselig tar A.I`n totalt kontroll og eier deg opp og ned.
Morsomme er: dette skjer hver tredje gang jeg starter ett nytt game.
Ellers ikke.

Tett.
 
#23
Kom akkurat på Tekken 5, sistebossen på singleplayer der.
Alle som har spilt det vet hva jeg snakker om.

Vil ikke utdype i frykt for å vekke gamle og vonde minner.
 
#24
SITAT(Buggz @ 20.11.07, 22.01) 90071
Og du kunne ikke kjøre cups du faktisk kunne vinne for å tjene penger og dermed kjøpe bedre bil, fordi...?

EDIT: Naturligvis rettet mot AzMan.
[/b]
De cupene hvor man hadde sjans å vinne har jeg vunnet, men så kommer det de du ikke har sjans.
Rett og slett fordi du har en dårligere bil og du klarer ikke å skrape sammen nok cash til å kjøpe en bedre. Vet at det GT3 er jo ikke vanskelig spill sånn sett. Men kom gjerne med den "riktige" måten å gjøre det på i starten. Fordi jeg gidder bruke mer tid på det. :p
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
#25
Ja, ok da: få gull på alle tinga i en av de første lisensene. Få en gratis bil og behold pengene du ellers hadde brukt på bil.
 

Nabbe

Har fin hatt.
#26
SITAT
Har klart denne kampen både på Medium og Hard. Den var aldri noe artig, bare frustrerende og enda mer frustrerende.[/b]
Enda gøyere på very hard. Tror ikke vi kom lenger enn halvveis i spillet før maskinen min sluttet totalt å lese det, og det er litt synd :(

Uansett. Noen som huske det transformers-spillet som kom for... eh... en stund sida? Ikke det nye som er basert på filmen, men det før. Husker ikke spesifikt hvor i spillet det var, men deler av det tok nesten knekken på meg.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#27
SITAT(Hazen @ 20.11.07, 23.49) 90095
Street Fighter 2 (SNES) på høyeste vanskelighetsgrad, siste kamp der slet jeg med til jeg begynte og grine når jeg var liten.
[/b]
jeg slet aldri med M.Bison, men sagat!!! han er en jævel. den dritten. han gjorde så jeg gikk stille ut i boden, hentet hammeren. jeg gikk rolig tilbake til rommet, la kontrollen ned på gulvet og knuste den med hammeren.

[edit] glemte og nevne et par irritasjonsmomenter innenfor spillverdenen også gitt. :)

1) Amplitude. faens helvetes spill. det er noen av sangene som er grisevanskelige, og det er selvfølgelig de som er mest rævva i tillegg. det fører til at du må høre den samme sangen (jeg ser på deg p.o.d: here comes the (boom) ) sånn ca hundre ganger helt til du klarer det og bli overlykkelig bare for å finne ut at snart kommer det en enda verre sang (PAPA ROACH!!!!)

jeg hater de to sangene. jeg klarer de fint nå, men første gang jeg spilte spillet. fy faen!

2) Unreal Tournament 2004 [online]. Særlig den ene gangen jeg spilte mot shadar. han hadde drept meg sånn ca en million ganger, jeg hadde ikke drept han en gang! faen ass!

3) probotector uten koden på snøverdenen 5. fy faen. FY FAEN!

4) Castlevania circle of the moon. Det er selvfølgelig grisejævlig. Har ikke klart det jeg heller yeti. ikke jeg heller. :(

5) Castlevania dawn of sorrow: få sjelen til "the creature" og "de flyvende øya som gir den kule sjelen som gjør at du ser hemmelige vegger) FAEN TA DEM!

6) Ikaruga, men allikevel spiller jeg det spillet og digger det totalt

7) Trackmania (samma hvilket av dem egentlig) når en du spiller sammen med får en bedre tid en deg på en bane og du bare må klare å slå den, men ikke klarer det.

8) alle spill man har tenkt til å spille over lan og som plutselig av en eller annen grunn ikke virker over lan som fører til at man må installere virtual pc og xp og simulere hele dritten. BALDURS GATE 1!!!!!!! FAEN TA DEG! DU KASTET BORT 4 TIMER AV LIVET MITT!
 
#28
SITAT(Scary Paladin @ 21.11.07, 00.37) 90108
Ja, ok da: få gull på alle tinga i en av de første lisensene. Få en gratis bil og behold pengene du ellers hadde brukt på bil.
[/b]
Får man en gratis bil av få gull på alt på en lisens? :eek:
Det vil uansett føre til hard krigføring mot ps2 kontrollen min. Er ikke lett å få gull skal jeg si deg!
 
#29
Ninja Gaiden: Alma...

Actraiser: Noen som husker den festlige siste banen i dette spillet? Med beefed versjoner av alle bossene, før en relativt vrien sjefsstygging, som bruker den eneste virkelig brukbare magien din mot deg... Ikke et utpreget lett spill når man er 12 år gammel.

Guitar Hero: Jor... Nei, bare glem det.

FFIX: Hoppetau...
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
#30
SITAT(AzMan @ 21.11.07, 12.35) 90137
Får man en gratis bil av få gull på alt på en lisens? :eek:
Det vil uansett føre til hard krigføring mot ps2 kontrollen min. Er ikke lett å få gull skal jeg si deg!
[/b]
Ikke lett etter B og A lisensene nei. Men B er helt grei å få gull på og bilen du vinner er en Mazda MX-5 hvis jeg ikke husker feil. Funker fett i begynnelsen.

SITAT(Meta @ 21.11.07, 12.37) 90138
Ninja Gaiden: Alma...
[/b]
:grine:



Må legge siste tøsa i DOA4 og "Atom Smasher" i Timesplitters 2 (med sin sinnsykt dårlige tid og snipere som kunne truffet en krone fra flere mils avstand).
 
#31
Ja, tror det var Atom Smasher jeg stoppet på på hard, om jeg ikke husker feil. Timesplitters 2 har massevis av slike slitsomme greier, også i arcade. Fantastisk spill da, vurderer grave det frem igjen. Eneste det mangler er online.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#32
Sånn generelt holder jeg med det som ble sagt tidligere her: Jeg har ennå tilgode å prøve ett snike eller eskorteoppdrag jeg har lyst til å gjøre igjen. Ingen snikeoppdrag får meg til å føle meg som en kamuflasjens mester, bare en klumsete 6-åring som har rømt hjemmefra, og i eskorteoppdrag får jeg som regel lyst til å kverke oppdragsgiveren selv. :ninja:

Kommer ikke på noen konkrete hat-eksempler akkurat nå da. Det måtte i så fall vært urettferdig behandling av CPU'er i spill som Super Mario Strikers Charged. Den høyeste vanskelighetsgraden der gav jeg opp temmelig raskt, for å si det slik.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#33
SITAT(Meta @ 21.11.07, 12.37) 90138
Ninja Gaiden: Alma...[/b]
Hører alle klager over Alma, så jeg tenkte jeg skulle avsløre hvor mange forsøk jeg trengte på henne: To. Ja, på sånn vanlig vanskelighetsgrad. En av bossene i spillet jeg slet minst med, faktisk.
 
#34
SITAT(sheriffen @ 21.11.07, 00.15) 90100
Kom akkurat på Tekken 5, sistebossen på singleplayer der.
Alle som har spilt det vet hva jeg snakker om.

Vil ikke utdype i frykt for å vekke gamle og vonde minner.
[/b]
HÆ? Hva er det du snakker om nå sheriff? Jinpachi er IKKE vanskelig, neineinei... Sidestep kanskje? Første gang jeg møtte Jinpachi var jeg Devil Jin... Bare blæsta han ned med den ellers så ubrukelige laser opplegget hans... resultatet av 1. runde var PERFECT.

Et frustrerende spill var Unlimited Saga, omgomgomg. FØRSTE gang jeg spilte det tenkte jeg:

"Hmm, hvem skal jeg velge av disse 7 tøffingene? Blir nok han der ja! Han så tøff ut"

Første brett, første møte med en bad guy etter ca 4 min. K.O MADDAFAKKA! Dævva hardt! Jeg mener.. har jo spilt i 5 min, så skal jeg bli buttføkked? Fikk ikke lyst til å spille så mye mer da gitt...


Men spilte 40 timer til :emo:
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#35
Det mest idiotiske som jeg har størst sannsynlighet for å bli forbanna på, er slike tredjepersons-spill hvor karakterens bevegelser er relative til kameravinkelen (tomb raider, prince of persia, osv), og hvor kameraet har scriptede vinkler som trer i effekt når du minst venter det.

Det er som å spille med en liten unge ved siden av deg som synes det er kjempemorsomt å dulte i kontrolleren din slik at du faller av klipper og bommer på hoppene. Så jævla frustrerende at det går faen ikke an.

Jeg hadde et spill en gang på eksbåksen, genma onimusha tror jeg det var. Kameravinklene var noe ala resident evil, som er helt ok så lenge endringene i vinklene ikke tar deg på sengen. Det var et spesielt område hvor man holdt stikka til venstre for å løpe inn i et rom, og i det nye perspektivet så var utgangen til.. venstre.. Det var faen meg en hel utfordring i seg selv å komme seg inn i rommet uten at karakteren din tok en helomvending og løp ut igjen før du fikk sluppet stikka.

Jeg gidder ikke gå innpå de tilfellene i diverse Tomb Raiderere hvor man må ta løpende hopp fra en klippe, og perspektivet forandrer seg et halvt sekund før du skal trykke. Ja, det så ivaffel tøffere ut å falle fra den nye vinkelen.

Dette gjelder også til en viss grad slåssespill, når du prøver å gjøre et spesielt angrep og kameraet bare helt sånn på slump bestemmer seg for å snu 180 grader.
 
#37
Spill der det spawnes minst 1 million fiender som du må skyte ned og deretter finne ut at du beveger deg en meter så setter du igang en scriptet hendelse slik at du kan bevege deg frem og det rett og slett ikke spawnes mer fiender. Derimot de gangene du rusher frem for å få komme lenger i oppdraget så er det faen ikke noe scriptet hendelse. Poenget i det slaget var at du skulle være sleip og skyte ned de 1 million fiendene som kom. (les: call of duty serien)
 
D

Doctor Downs

Gjest
#38
Høhø, noen som husker de gangene dere kjørte final lap i Mario Kart 64 og kødden bak det får tre røde skall mens du får ett. Dum som han er bruker han opp alle sine tre på deg uten å tenke over at du kommer til å skyte ham når han kjører forbi. men det viser seg å ikke spille noen rolle fordi:

1. Skallet ditt går rett i veggen.

2. Skallet ditt treffer Yoshi istedet, selv om HAN KJØRTE FORBI DEG ETTER DU SKØT UT SKALLET, og han jamrer seg med fittelyden sin, men du kan banne på at han egentlig ler av deg.

... og på toppen av det hele kommer Bowser eller DK og krasjer inn i deg i det du begynner å akselerere så du spinner rundt i en time mens kameraten din kjører i mål og sier han er bedre enn deg.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#39
SITAT(Epzilon @ 24.12.07, 16.12) 94965
Spill der det spawnes minst 1 million fiender som du må skyte ned og deretter finne ut at du beveger deg en meter så setter du igang en scriptet hendelse slik at du kan bevege deg frem og det rett og slett ikke spawnes mer fiender. Derimot de gangene du rusher frem for å få komme lenger i oppdraget så er det faen ikke noe scriptet hendelse. Poenget i det slaget var at du skulle være sleip og skyte ned de 1 million fiendene som kom. (les: call of duty serien)
[/b]
Her tenkte jeg "Call of Duty" lenge før jeg leste ferdig avsnittet. :p Det gjelder bare å finne riktig balanse mellom skyting og hodeløs sprinting.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#40
Kom på et gulleksempel her: Ridge Racer 6. Achievementene i det spillet er helt djevelske. Vi kan jo begynne med "No-Nitrous - All Races". For å få denne, må du fullføre alle jævla løpene i spillet uten å bruke Nitrous (dvs. boost). For dere som ikke har spilt Ridge Racer, kan jeg jo informere at hele spillet går ut på å mestre drift og boost slik at man finner kjappeste rute gjennom hver bane. Uansett, den er bare peanuts; den virkelige Satan (som er Djevelen) er "No-Crash - All Races". Jepp, du må fullføre alle løpene i spillet uten å kræsje en eneste gang. Drit nå i at dette ofte avhenger 100% av flaks, siden det ofte hender at Kaptein Gummistrikk og de andre kompisene hans som utgjør motstanderbanden din smadrer rett i ræva di uten at du egentlig gjorde noe feil. Så, ja. Denne er bare for fanatikere, ettersom det går an å ta med i betraktningen at du skal spille noen uker for å låse opp alle banene til å begynne med.