Demo av Splinter Cell: Chaos Theory ute nå

#1
Her finner du demoen.

"Ubisoft has released a demo for Splinter Cell Chaos Theory giving you the chance to check out the "Lighthouse" level where you have to recover or destroy information about masse kernels, and rescue Morgenholt, as well as tutorial and multiplayer map. This is a magazine cover cd demo, a slightly smaller version (but identical in content) will be released in a few days."
 

Lodin

Der Waaaah
#3
Prøvd den og blei ikke akkurat imponert. Veldig fin grafikk, men det er akkurat det samme spillet som sist gang.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#5
Hmmm... må teste multiplayer-delen, som høstet lovord over det ganske land.
 
#6
Opprinnelig skrevet av Mongis@23.02.2005, 18.48
Det finnes også en demo av dette spillet tilgjengelig på Xbox'en :tommelopp:
181040​
:blunk:
Hvor kan jeg få kjøpt demon?? (Mongis)

Selve demon har fått veldig GOD kritikk osv...
Så jeg tror dette spille blir det beste SC spille noensinne!

Gleder meg. :)
 
#7
Opprinnelig skrevet av The sorte ice+23.02.2005, 20.30-->
<!--QuoteBegin-Mongis
@23.02.2005, 18.48
Det finnes også en demo av dette spillet tilgjengelig på Xbox'en :tommelopp:
181040​
Hvor kan jeg få kjøpt demon?? (Mongis)
181094​
[/b]
Jeg vet ikke om du kan få kjøpt den i Norge enda, men den følgte med et OXMblad i statene for en noen uker siden. Hvor jeg fikk tak i den spørr du? Jeg har den ikke, men den ligger ute på nettet. Noe som selvsagt gjør at man må ha moddet Xbox for å benytte seg av. Kanskje jeg skal teste den, men problemet er bare at jeg ble så lei SC etter å fullført eneren. :ehm...:
 
#8
Seriøst?! Hva er det som gjør Splinter Cell til en hit? Jeg prøvde meg på originalen og jeg prøvde meg på oppfølgeren, men måtte gadd ikke fortsette etter 2-3 brett. Jeg må bare si at denne serien er et eneste langt gjesp. Og for å si det slik;dette spillet må få en MASSIV overhaling i morro-avdelinga for at ejg skal gidde å bruke tid på det.
 
#9
Det er for meg en utallig mengde med problemer og idiotiske valg når det kommer til designet som ødelegger denne serien. AIen er et av de største problemene. For med de to lyddempede våpenene man har i spillet kan man skyte ut alle slags lyskilder rett ved siden av vakter uten at de blir noe annet enn mistenksomme. Bommer man derimot, og treffer veggen, oppdager de deg tvert og i to av tre tilfeller vet de også hvor du befinner deg. Hva er logikken i dette? De reagerer nesten ikke når en lyspære eksploderer rett bak dem, men kommer det en svak lyd av at en kule treffer treverk vet de plutselig at det er en fiende i blant dem?

Det samme gjelder når man skal prøve å drepe noen; hvis man da skal ta ut en gruppe på tre stykker og ingen ser på hverandre kan man godt drepe alle med noen raske skudd til hodet. Ingen av dem vil reagere på at en fullvoksen mann detter om rett bak dem. Treffer du noen av dem et sted hvor de ikke umiddelbart omkommer, derimot, vet plutselig alle som befinner seg rundt han som ble truffet hva som har skjedd, Ca. en hundredel etter at vennen deres ble truffet.

AIen oppfører seg rett og slett for forutsigbar til at spillet blir spennende.
Det hjelper i tilleg lite på stemninen når sjefen din i spillet lyver til deg: "Your gun should always be you last option". Sannheten er at den mest effektive måten å komme seg gjennom spillet på er å uskadeligjøre alle fiendene du kommer over, og så legge dem et sted hvor det er mørkt.


En annen ting jeg hater er hvordan utviklerne har valgt at man skal gjemme bort likene. Så lenge de ligger et sted hvor det er mørkt, er det samme faen hvor tåpelig gjemmestedet egentlig er. Du kan legge et lik midt i en helvetes trang korridor med patruljer hvert andre minutt, så lenge de som patruljerer ikke rører liket mens du er i nærheten av det.

Men, det mest idiotiske med hele spillet, og det som for min del gjør det så inni helvetes kjedelig, er det 100% lineære leveldesignet som igjen fører til det mest trial and error baserte gameplayet jeg har vært bortig:Man vandrer inn i en felle, dør, og kommer seg lett forbi denne neste gang. Lenger borte er det en vakt som man lett dreper, men det man ikke vet er at om ikke lenge vil det komme en annen kar vandrene og oppdage liket. Og slik fortsetter spillet.

Dette plager meg, for jeg tror da at det hele kunne blitt veldig bra, om bare UbiSoft hadde tatt en del elementer fra Hitman spillene; Man har flere oppdrag, et stort område og man velger selv hvordan man skal løse disse. Det ville da ikke føltes så ufattelig påtvunget å gjøre det en gjør: for sånn som spillene er nå, virker det som at UbiSoft velger hva du skal gjøre for deg, ved å kun å gi deg et fåtall av muligheter til å løse hver situasjon man ender opp i. Bleh, det siste der ble dårlig formulert, men jeg håper dere skjønner hva jeg mente.


Laster ned demoen nuh, har dog små forventninger.
 
#10
Opprinnelig skrevet av Morbo@23.02.2005, 22.39
Det er for meg en utallig mengde med problemer og idiotiske valg når det kommer til designet som ødelegger denne serien. AIen er et av de største problemene. For med de to lyddempede våpenene man har i spillet kan man skyte ut alle slags lyskilder rett ved siden av vakter uten at de blir noe annet enn mistenksomme. Bommer man derimot, og treffer veggen, oppdager de deg tvert og i to av tre tilfeller vet de også hvor du befinner deg. Hva er logikken i dette? De reagerer nesten ikke når en lyspære eksploderer rett bak dem, men kommer det en svak lyd av at en kule treffer treverk vet de plutselig at det er en fiende i blant dem?

Det samme gjelder når man skal prøve å drepe noen; hvis man da skal ta ut en gruppe på tre stykker og ingen ser på hverandre kan man godt drepe alle med noen raske skudd til hodet. Ingen av dem vil reagere på at en fullvoksen mann detter om rett bak dem. Treffer du noen av dem et sted hvor de ikke umiddelbart omkommer, derimot, vet plutselig alle som befinner seg rundt han som ble truffet hva som har skjedd, Ca. en hundredel etter at vennen deres ble truffet.

AIen oppfører seg rett og slett for forutsigbar til at spillet blir spennende.
Det hjelper i tilleg lite på stemninen når sjefen din i spillet lyver til deg: "Your gun should always be you last option". Sannheten er at den mest effektive måten å komme seg gjennom spillet på er å uskadeligjøre alle fiendene du kommer over, og så legge dem et sted hvor det er mørkt.


En annen ting jeg hater er hvordan utviklerne har valgt at man skal gjemme bort likene. Så lenge de ligger et sted hvor det er mørkt, er det samme faen hvor tåpelig gjemmestedet egentlig er. Du kan legge et lik midt i en helvetes trang korridor med patruljer hvert andre minutt, så lenge de som patruljerer ikke rører liket mens du er i nærheten av det.

Men, det mest idiotiske med hele spillet, og det som for min del gjør det så inni helvetes kjedelig, er det 100% lineære leveldesignet som igjen fører til det mest trial and error baserte gameplayet jeg har vært bortig:Man vandrer inn i en felle, dør, og kommer seg lett forbi denne neste gang. Lenger borte er det en vakt som man lett dreper, men det man ikke vet er at om ikke lenge vil det komme en annen kar vandrene og oppdage liket. Og slik fortsetter spillet.

Dette plager meg, for jeg tror da at det hele kunne blitt veldig bra, om bare UbiSoft hadde tatt en del elementer fra Hitman spillene; Man har flere oppdrag, et stort område og man velger selv hvordan man skal løse disse. Det ville da ikke føltes så ufattelig påtvunget å gjøre det en gjør: for sånn som spillene er nå, virker det som at UbiSoft velger hva du skal gjøre for deg, ved å kun å gi deg et fåtall av muligheter til å løse hver situasjon man ender opp i. Bleh, det siste der ble dårlig formulert, men jeg håper dere skjønner hva jeg mente.


Laster ned demoen nuh, har dog små forventninger.
181136​

Amen.


Jeg har aldri spilt Splinter Cell selv, men jeg så en del på en kamerat da han spilte det. Spillet virket rett og slett ufattelig kjedelig, og som Morbo sier virket AIen latterlig. Det morsomste er at så lenge man sitter stille i mørket, uten at fiendene kommer borti deg, blir du aldri oppdaget. Selv om man har disse tre lysende prikkene i skallen. Genialt.
 
#11
Tror spillet i sin helhet må vurderes når det kommer ut. En liten demo kan være misvisende. Får vel krysse fingrene :)
 
#12
Det her er samme greia. Har ikke spilt det mer enn ca. 30 minutter, men jeg så fort at ting ikke hadde forandret seg mye siden sist gang. Jeg likte enern godt, men etter det ble det kjedelig. Multiplayer er vel høydepunktet for mange, men det interesserer meg ikke.

Holder meg nok unna det spillet her.
 

SHDR

Gullmedlem
#13
Hovedproblemet mitt med Splinter Cell er at de ikke har noen overordnet "plan" for utfordringene. Brettene fungerer bare som korridorer fra sted til annet, med ymse fiender langs veien. I motsetning til Metal Gear Solids rom, som alle har en perfekt løsning du enten kan lete etter eller totalt overse og slakte eller improvisere, har ikke Splinter Cell åpenbare løsninger, og heller ikke situasjoner, helheter, du må forsere. Bare enkeltencounters som egentlig er ganske forutsigbare.

Legg til at historien er generisk, generisk, GENERISK og du har cirka halvparten av appellen til Metal Gear Solid. Et annet stort, stygt problem: enormt mye kosmetisk leveldesign. Mye av brettene ser flotte ut, ser omfattende ut, men i virkeligheten er mesteparten av leveldesignen dekorasjon. Du kommer deg aldri opp på taket eller balkongene, eller ned i kummene; du skal bare gå langs denne veien og inn i en bakgate. Ikke at Metal Gear nødvendigvis tilbød noe mer valgfrihet, men den har iallfall situasjonsgåter til å gjøre ting interessant, og ikke minst langt mer funksjonell hva angår leveldesign.

Hva er det som er moro med Splinter Cell, egentlig? Er det at det er "realistisk"? At du har så mange dingser og bomser du kan bruke til, vel, fint lite? Er det den teite historien som ikke er like rar som Metal Gear Solid? Er det lys- og skyggeeffektene? Er det ganske enkelt slik at det som slår oss som kjedelig, oppfattes som morsomt av dere? :p

Edit: Foreløpig er det bare Potetfar og Paynie som har sagt at de ønsker seg Splinter Cell: Chaos Theory på forumet. Kanskje vi har etablert målgruppen?
 
#14
Opprinnelig skrevet av Shadar@24.02.2005, 12.19
Er det lys- og skyggeeffektene?
De er alt som fascinerer meg, i hvert fall :rulleøyne:
 

Kilik

Lokal moderator
#15
Tja, jeg likte toeren veldig godt, dog noe overvurdert av kritikerne. Det var kanskje vel likt forgjengeren, men jeg ble godt underholdt også i andre møte med Sam Fisher. God kontroll, mange originale oppdrag og meget tiltalende grafikk. Historien har man selvsagt glemt ti minutter etter man har fullført spillet og spillet byr på en del frustrasjoner underveis, men alt i alt en fin spillopplevelse. I tillegg hadde man en spennende multiplayer, som ga serien litt nyskapning. Jeg kan selvsagt forstå at spillet ikke er for alle. Forlanger du et spill med konsentrert action hele veien, er nok ikke Splinter Cell noe for deg.

Etter alle lovordene på E3, ser jeg fram til dette. Grafikken er mer realistisk en noen gang, men det er nok co-op multiplayer jeg ser mest fram til. To spioner kan utnytte hverandres egenskaper til å komme seg inn i et nytt rom etc. Virker meget lovende.
 

Lodin

Der Waaaah
#16
Mitt problem med serien er at det rett og slett ikke er gøy. Vel er det realistisk at en sånn superspion som Fisher har en haug med restriksjoner under oppdraga (ikke drep for mange folk, ikke sett av for mange alarmer og sånt), men det er faen ikke gøy. Grunnen til at stealth spill som MGS og Thief fungerer er fordi de ikke straffer deg for å gjøre ting feil. Egentlig er det bare tull at du kan løpe og gjemme deg i et skap i noen sekunder for at vakter skal slutte å leite etter deg, men det er mer underholdende.
Slutt å straffe oss for å ville ha det gøy i spilla våre Ubi! :mad:
 
#17
Opprinnelig skrevet av Lodin@24.02.2005, 16.28
Mitt problem med serien er at det rett og slett ikke er gøy. Vel er det realistisk at en sånn superspion som Fisher har en haug med restriksjoner under oppdraga (ikke drep for mange folk, ikke sett av for mange alarmer og sånt), men det er faen ikke gøy. Grunnen til at stealth spill som MGS og Thief fungerer er fordi de ikke straffer deg for å gjøre ting feil. Egentlig er det bare tull at du kan løpe og gjemme deg i et skap i noen sekunder for at vakter skal slutte å leite etter deg, men det er mer underholdende.
Slutt å straffe oss for å ville ha det gøy i spilla våre Ubi!  :mad:
181303​
Jeg må si at jeg er helt enig med deg angående Splinter Cell serien. Meningen med spill er jo at de skal underholde, noe jeg synes Splinter Cell spillene ikke gjør. Nå har jeg enda ikke prøvd demoen til Chaos Theory.
 
#18
Opprinnelig skrevet av Morbo@23.02.2005, 22.39
Det er for meg en utallig mengde med problemer og idiotiske valg når det kommer til designet som ødelegger denne serien. AIen er et av de største problemene. For med de to lyddempede våpenene man har i spillet kan man skyte ut alle slags lyskilder rett ved siden av vakter uten at de blir noe annet enn mistenksomme. Bommer man derimot, og treffer veggen, oppdager de deg tvert og i to av tre tilfeller vet de også hvor du befinner deg. Hva er logikken i dette? De reagerer nesten ikke når en lyspære eksploderer rett bak dem, men kommer det en svak lyd av at en kule treffer treverk vet de plutselig at det er en fiende i blant dem?

Det samme gjelder når man skal prøve å drepe noen; hvis man da skal ta ut en gruppe på tre stykker og ingen ser på hverandre kan man godt drepe alle med noen raske skudd til hodet. Ingen av dem vil reagere på at en fullvoksen mann detter om rett bak dem. Treffer du noen av dem et sted hvor de ikke umiddelbart omkommer, derimot, vet plutselig alle som befinner seg rundt han som ble truffet hva som har skjedd, Ca. en hundredel etter at vennen deres ble truffet.

AIen oppfører seg rett og slett for forutsigbar til at spillet blir spennende.
Det hjelper i tilleg lite på stemninen når sjefen din i spillet lyver til deg: "Your gun should always be you last option". Sannheten er at den mest effektive måten å komme seg gjennom spillet på er å uskadeligjøre alle fiendene du kommer over, og så legge dem et sted hvor det er mørkt.


En annen ting jeg hater er hvordan utviklerne har valgt at man skal gjemme bort likene. Så lenge de ligger et sted hvor det er mørkt, er det samme faen hvor tåpelig gjemmestedet egentlig er. Du kan legge et lik midt i en helvetes trang korridor med patruljer hvert andre minutt, så lenge de som patruljerer ikke rører liket mens du er i nærheten av det.

Men, det mest idiotiske med hele spillet, og det som for min del gjør det så inni helvetes kjedelig, er det 100% lineære leveldesignet som igjen fører til det mest trial and error baserte gameplayet jeg har vært bortig:Man vandrer inn i en felle, dør, og kommer seg lett forbi denne neste gang. Lenger borte er det en vakt som man lett dreper, men det man ikke vet er at om ikke lenge vil det komme en annen kar vandrene og oppdage liket. Og slik fortsetter spillet.

Dette plager meg, for jeg tror da at det hele kunne blitt veldig bra, om bare UbiSoft hadde tatt en del elementer fra Hitman spillene; Man har flere oppdrag, et stort område og man velger selv hvordan man skal løse disse. Det ville da ikke føltes så ufattelig påtvunget å gjøre det en gjør: for sånn som spillene er nå, virker det som at UbiSoft velger hva du skal gjøre for deg, ved å kun å gi deg et fåtall av muligheter til å løse hver situasjon man ender opp i. Bleh, det siste der ble dårlig formulert, men jeg håper dere skjønner hva jeg mente.


Laster ned demoen nuh, har dog små forventninger.
181136​
Word, word. Det er noe. Når du gjemmer deg i skyggene, så har vaktene en sans for å gå og sjekke mørket noen centimeter fra stedet hvor du gjemmer deg i skyggene..

Prøver å finne demoen nå. Sist jeg prøvde, så "fant den ikke siden". Sikker en del folk som laster ned nå.
 
#19
Synes Splinter Cell-serien er underhaldande, men berre den første gonga, dessverre. Har du spelt gjennom spelet éi gong, er alt gjort. Då er det ikkje noko gøy å "oppdage" kvar ein kan rapellere eller klatre - det har ein jo allereie oppdaga frå før av. Og det er ingenting som overrasker deg undervegs - du har jo sett alt den første gonga, og ettersom alt er skripta skjer det aldri noko nytt. Å utføre oppdrag på forskjellege måter er som regel heller ikkje gøy - nei, for finnes det andre måtar som du ikkje visste om, og som i tillegg er "spionkvalifisert", er dei som regel veldig like - ja, nesten identiske - eller kjipere enn dei du allereie har gjort. Ofte meir amatørmessige óg.

At spela er gode, dét er det likevel ingen tvil om da dei faktisk er svært underhaldande første gonga. At det er av dei beste spela eg har prøvd, dét er noko annet. "To korte, men gode spel" er kanskje ein grei definisjon? Gleder meg uansett til denne oppfølgjaren; På grunnlag av MP-delen og co-op-delen som ser ut til å bli særs interessante - skal vi tru det vi ser og høyrer på trailere iallfall. Tar eg ikkje feil vert SP-delen også meir handlingsfri for dei som måtte ønskje det - deriblant meg.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#20
Okay, en tilståelse: Grunnen til at jeg ikke liker Splinter Cell er fordi jeg er for dum til å spille det. I Pandora Tomorrow står jeg fast helt, helt på begynnelsen - jeg skjønner rett og slett ikke hvordan jeg skal komme videre. :flau:
Men som sagt, MP er jeg keen på å teste. Endelig fikk jeg en nedlastingslink med kurant hastighet også, så vi får se i løpet av kvelden...