Nekter å la det gå et år siden sist aktivitet i denna tråden
Gitt meg selv et løfte om å spille mer NeoGeo. Er i den situasjonen at jeg faktisk bør fokusere på egen glede pga ryggen (sier iallefall psykologen), så tenkte å sette av tid til NeoGeo-maskina daglig
Har da holdt på med tre spill de siste dagene;
Pulstar
Horisontal SHMUP med litt for mye digitalisert (digitized) grafikk for min smak. Ganske standard greie uten for mye snasne greier, men vanvittig moro for hva det er. Alltid elska SHMUPS, selvom jeg er grusomt dårlig i de
Super Dodge Ball
Superfete sportsspill som gir meg følelsen av World Cup på NES er jeg alltid klar for. Så er dette Taito, så det er samma folka. Finnes også en port på NES (tror jeg? Eller SNES?), men dette er da arkade porten (neogeo, arkade, etc). Herlig over-the-top med SFII-aktige spesialangrep som flipper fullstendig over skjermen. Gleder meg til neste to-spiller-session med kamerat, detta blir å eie
Blazing Star
Jeg poster disse på Instagram også (men med andre bilder, da SG = fam (gjør jeg det riktig, Brian?)) og
@Thinaran spurte om jeg hadde Blazing Star. Og det har jeg. Og jeg har hatt det i lang tid uten å tenke helt over det.
La oss ta det igjen; Jeg har hatt det. Uten å egentlig spille det. Mitt favoritt SHMUP etter Dodonpachi, et spill jeg har spilt masse via emulator tidligere. Og jeg har ikke tenkt annet enn "å, fett nok", men ikke spilt med ordentlig, snk-kvalitets stikke.
Jeg angrer
ANGRER!
Spillet er et fantastisk SHMUP med sånn nydelig animu-space-jazz som man hører i Bayonetta, og grafikken (dog en smule digitalisert) er nydelig. Lite slowdown og et absurd kulehelvete av en annen verden. Jeg elsker det. Spesielt mekanikken som funker sånn at om du har nok oppgraderinger, så skifter kulene utseende og styrke utifra hvor fort du trykker på skyteknappen. Samt den typiske "holde-inne-for-kaotisk-skudd"-greia man finner andre steder. Eneste ordentlige klagen er dama som roper BONE-ASS for hver bonus-greie man plukker opp. Og de dukker opp hele jævla tiden.
Men, denne spillen. Denne jævla spillen
her, ta introen;
Og litt gameplay;