Den generelle old school Final Fantasy-tråden!

#21
Min personlige favoritt innen retro-FF er uten tvil FFV.
Det spillet som har fenget mest for min del hvertfall, og et spill jeg gjerne spiller flere ganger.
Og i tillegg; Jobbsystemet i FFV > Jobbsystemet i andre FF-spill.
 
M

Molly

Gjest
#22
SITAT(Frenzy @ 14.05.2006, 20.37) 3650
Min personlige favoritt innen retro-FF er uten tvil FFV.
Det spillet som har fenget mest for min del hvertfall, og et spill jeg gjerne spiller flere ganger.
Og i tillegg; Jobbsystemet i FFV > Jobbsystemet i andre FF-spill.
[/b]

Hvilke andre FF med jobbsystem har du spilt?
 
#23
SITAT(GungHo @ 14.05.2006, 20.34) 3648
Shadow ble litt for "ååh se så mørk og alene jeg er" for meg. Bikkja hans eide hardt da.
[/b]
Det kalles "Lone_wolf_klisje_char". Er en sånn med i alle FF spill.

- FF7: Vincent
- FF10: Auron

Også videre =P
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#24
Mitt favoritt-FF-spill er, helt uten fjerneste tvil, Final Fantasy Tactics Advance. Nydelig kampsystem, og en historie som ikke varer i ørten timer og som lar deg være i fred så lenge du ikke orker å rote med den. Har brukt godt over seksti timer på det. Herlig. :)
 
#25
Det er jo bare å vandre rundt på verdenskartet til lovene passer deg.

FFTA er ikke mitt favoritt FF-spill(og det er vel ikke retro?), men det er likevel ett gedigent bra spill. Rundet oppdrag nr. 300 for ti minutter siden :)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#26
SITAT(Tales @ 16.05.2006, 17.24) 4189
Det er jo bare å vandre rundt på verdenskartet til lovene passer deg.[/b]
Eller å gjøre slik som det er ment, å specce en av folka dine slik at du kan 'sploite loven maksimalt.
"Dmg2: Monster" er bonanza for meg og min Beastmaster. :D
 

Novastrum

Feminist-elitist
#27
SITAT(Aleks @ 15.05.2006, 19.56) 4004
Det kalles "Lone_wolf_klisje_char". Er en sånn med i alle FF spill.

- FF7: Vincent
- FF10: Auron

Også videre =P
[/b]
FFVIII - Squall
FFIX - Adamant


Yndlingen min er fortsatt VIII forresten. Med nr. VI rett bak. Tror ikke jeg kommer til å spille noen av de andre noensinne. Jeg har vokst fra dem, og nostalgien er ikke sterk nok til å glorifisere det lenger.

PS: Chrono Trigger er bedre enn dem alle.
 
#28
FF VII er helt klart mitt favorittspill, men om vi snakker de gamle 2D spillene så er det nok FF VI. Makan til spill det der ass. Må ta meg sammen og spille gjennom hele snart. Har ennå ikke spilt gjennom hele :(
 
#29
Av de veldig gamle så er nok FFV favoritten, fan-oversettinga med Playboy i bibloteket var priceless. Av de litt nyere så er jeg ganske usikker på hva jeg liker best av de til psx, VII var det første jeg spilte men IX var så forbanna morsomt og tok ikke seg selv så sabla seriøst. Alle tre hadde sine øyeblikk og jeg må nesten driste meg til å si at jeg liker alle tre like godt.

Final Fantasy X syns jeg ikke noe særlig om.
 
#32
Final Fantasy ja... Hvor F skal jeg egentlig begynne?

Det første FF spillet jeg spilte var vel Final Fantasy Tactics, som jeg lånte av en kompis av meg. Men han ville ha det tilbake etter et par uker, så jeg fikk ikke spilt særlig mye og fikk ikke satt meg inn i alt sammen.

Lånte etter hvert FFVII av samme fyren og ble nesten blåst overende av fantastiske karakterer, musikk, magisystem, historie og kamper. Brukte en god del tid på å levle opp materia, men alt var egentlig verdt det. Skjønte ikke absolutt alt som forgikk i historien, så måtte gjøre litt research i etterkant, men syntes det både var fengende og spennende å spille.
Da FFVII var avsluttet måtte jeg jo selvsagt låne et til. ^^ Så da gikk vi over på FFIX, som også er et nydelig spill. Det var en fin overgang fra det hypermoderne i 7 til det mer middelalderske i 9. Kortspillet var også ganske morsomt.

Har lastet ned 4, 5 og 6 til Emulator på PCen, men har ikke fullført noen av dem. Har nok kommet lengst på 6ern, men mest på grunn av ren viljestyrke og ikke ved høye levels. Begynte faktisk etter hvert å lage lister over all blue magic og rager jeg manglet til Strago og Gau. Skulle gjerne ha fullført det, om jeg hadde vært litt høyere level. Av de gamle SNES spillene synes jeg 6ern er det beste. Det har den beste historien, musikken og karakterene ut av de tre.

Det siste FF spillet jeg har spilt var FFTA (Final Fantasy Tactics Advance). Syntes lovsystemet var bare teit i starten, men lærte meg å utnytte de forskjellige lovene til min fordel, og da gikk alt mye bedre. Har brukt 100 timer på den originale saven min, har fullført alle 300 quests og fått tak i nesten alle hidden characters. Ganske bra spill, til tross for hva de fleste FF purister sier.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#33
AW HELL YEAH.



På PAX stilte Squeenix ut en nær-ferdig build av Final Fantasy V Advance til GBA. Det loves at spillet ikke vil være like buggy som FFIVA, det vil ha nye shiny menyer, og en ny oversettelse, ikke den forferdelige som var i Final Fantasy Anthology.

De har lagt til fire nye klasser; Cannoneer, Gladiator, Prophet, og Necromancer, pluss et 30-etasjers dungeon.

Les mer her: Final Fantasy V Advance Hands-On @ 1UP.com

Slippes i USA i november.
 
#36
Awww. Så mange gode stunder med den spillserien her.. ^_^

Selv begynte jeg med FFVII, jeg fikk det når det kom ut i 1997, og i førsten forstod jeg strengt tatt ikke så mye av hva som foregikk, men når jeg spilte gjennom det et par år senere begynte det å demre for meg. Etter det har jeg lagt serien for elsk. :elsk:

Min favoritt må være FFIX. Dette spillet har alt som jeg liker. Fantastisk historie, vakker musikk, og ikke all den higtech modernistiske skiten som foregikk i FFVIII. FFVIII ble på en måte.. litt for realistisk for min del. Er ikke så fett at personer på skolen man går på går rundt og snakker om de fantastiske pølsene som er i kantina.

Ellers er også FFIV og FFVI knallfete spill.
 
#37
Og der ble jeg level 99 :D

Eide nettopp emerald weapon uten å bruke en eneste summon.
Linka mine med counter 4 ganger og fikk 5 limitebreaker med cloud da..9999xgudvethvormangeganger

Ruby var litt verre, brukte en kor på den gitt.

Faen, er det bare meg, eller ser cloud 10 tusen ganger fetere ut i FMV'ene i spillet, enn det han gjør advent children?