Final Fantasy ja... Hvor F skal jeg egentlig begynne?
Det første FF spillet jeg spilte var vel Final Fantasy Tactics, som jeg lånte av en kompis av meg. Men han ville ha det tilbake etter et par uker, så jeg fikk ikke spilt særlig mye og fikk ikke satt meg inn i alt sammen.
Lånte etter hvert FFVII av samme fyren og ble nesten blåst overende av fantastiske karakterer, musikk, magisystem, historie og kamper. Brukte en god del tid på å levle opp materia, men alt var egentlig verdt det. Skjønte ikke absolutt alt som forgikk i historien, så måtte gjøre litt research i etterkant, men syntes det både var fengende og spennende å spille.
Da FFVII var avsluttet måtte jeg jo selvsagt låne et til.

Så da gikk vi over på FFIX, som også er et nydelig spill. Det var en fin overgang fra det hypermoderne i 7 til det mer middelalderske i 9. Kortspillet var også ganske morsomt.
Har lastet ned 4, 5 og 6 til Emulator på PCen, men har ikke fullført noen av dem. Har nok kommet lengst på 6ern, men mest på grunn av ren viljestyrke og ikke ved høye levels. Begynte faktisk etter hvert å lage lister over all blue magic og rager jeg manglet til Strago og Gau. Skulle gjerne ha fullført det, om jeg hadde vært litt høyere level. Av de gamle SNES spillene synes jeg 6ern er det beste. Det har den beste historien, musikken og karakterene ut av de tre.
Det siste FF spillet jeg har spilt var FFTA (Final Fantasy Tactics Advance). Syntes lovsystemet var bare teit i starten, men lærte meg å utnytte de forskjellige lovene til min fordel, og da gikk alt mye bedre. Har brukt 100 timer på den originale saven min, har fullført alle 300 quests og fått tak i nesten alle hidden characters. Ganske bra spill, til tross for hva de fleste FF purister sier.