Den lille store VR-tråden

Lodin

Der Waaaah
Eneste andre VR jeg har prøvd er første versjon av Oculus Rift og Gear VR og de var jo dritt. Men ja, Q3 eier jo. Særlig AR-spilla er noe for seg selv.
Det følger med et lite spill hvor man først må dasse rundt med headsetet for å "filme" rommet man er i og så kommer det aliens man må skyte og de gjemmer seg bak bord og stoler. Det er magisk.

Men mest stilige AR-biten syntes jeg det var i Assassin's Creed. Dette har Animus-bitene fra de andre spilla, men nå fåregår det i stua di mens du har fancy interface hengede forran deg. Det er magisk.

Og så får du være Ezio som er gammal som faen og lunter rundt i no italiensk villa. Greia er da at når du gjør Asscreed til førsteperson så blir det Thief. Jævlig bra snikespill med andre ord. Det kombinert med at du må holde inne triggeren på en av kontrollene og døtte litt framover for å få ut knivene for så å døtte dem i nakken til noen gjør det ganske magisk.
 
Kult. Jeg har lest og sett video anmeldelser av ass creed og det virker som de fleste er veldig positivt overrasket over spillet. Jeg vurderte å plukke opp en Quest 3 ved launch, men tror jeg holder an en stund til det kommer flere spill spesifikt laget for det.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Resident Evil 4 sin VR-patch kommer ut om en uke, den 8. Jeg missa salget på PSN med to dager og den gikk opp til 699 igjen, men jeg fikk reservert spillet på min lokale Power til ca 430 natt til i går. Nå ser jeg det koster 699 på Power og, ble sikkert satt opp i går morrest. Heldig der!


Blir dritbra.
 

Lodin

Der Waaaah
Vel jeg har det allerede på Steam så dette blir å eie. :woomy:

Nei vent, bare på Playstation? Vel ta dere et tak Capcom! :argh:
 
Jeh, eneste måten å spille Resi 7 og 8 i pc vr er også uoffisielle mods.
Du får si til eieren av Quest 3 du låner at den trenger Resi 4. Kun original versjonen som er i vr der, men det eier også.
 
Jeg har lenge vært på gjerdet om jeg skulle sjekke ut Ghosts of Tabor, og kjøpte det i dag da det kommer ut stand alone på Meta headsettene i hovedbutikken, ikke bare i app lab. Det finnes også på Steam, og det som fikk meg til å kjøpe det nå var et lite avslag på prisen i forbindelse med launchen og at det ikke bare er cross buy, men også cross play! Det vil si at jeg hjemme kan spille via PC og ute på tur kan jeg fortsette samme save filen på en Quest.


Spillet er en mil sim extraction shooter i samme gate som Escape from Tarkov.