Den litt generelle spilltråden for trailere og mindre nyheter

Lodin

Der Waaaah
Tipper svaret som alltid er nei. Det er dog et lite håp at Sega faktisk setter folka som oversetter ting for Atlus på noen av sine prosjekter fremover. Vil uansett heller ha nytt Way of the Samurai.

Uansett er dette den store dagen for Kickstartere. Episode 1 av Broken Age slippes i kveld så nå er tiden inne for Double Fine å vise at de faktisk er dobbelt så fine som før de gikk indy. Riktignok kaller de det en beta, men det er vistnok mest fordi halve spillet mangler og sikkert ikke kommer før neste år om ting går som de har pleid. Har uansett trua på at det blir en klassiker.
Noe annet som og dukker opp i dag er Banner Saga og det er det liten tvil om at blir å eie. Multiplayeren har allerede vært ute som early access en stund og jeg har ikke hørt annet enn lovord. Turbasert strategi med vikinger og dritlekker animasjon bør man ikke si nei til.

Forøvrig så Brad McQuiad sitt snitt til å lansere 'startern sin i går. Han er da kjent som fyren som ødela Everquest og lanserte det katastrofale Vanguard. Han har vært ute av rampelyset en del år fordi han ble pillenarkoman som følge av prosjekta sine. Nå er han igang igjen med Pantheon: Rise of the Fallen og det er såklart verdens mest generiske MMO. I praksis skal han gjenskape Everquest 1 uten noen av moderniseringene WoW og andre titler har introdusert de siste ti åra. Til det trenger han mellom 800.000 og 6.700.000 dollars. Han får ha lykke til. :v
 
Føler allerede jeg har fått godt tilbake for pengene jeg ga til Broken Age pga. dokumentaren til 2 Player Production. Gleder meg veeldig til å spille det! Alt jeg har sett får det til å virke langt bedre enn hva jeg forventet da jeg plumpa ut med 100$. Bring it!
 

Lodin

Der Waaaah
Haw, jeg titta akkurat på mailen DF sendte ut i går og vel.
We’re also preparing to send out review codes to press, who will be under review embargo until January 27. This embargo also applies to any of you backers who are in the press or have blogs—we are requiring all formal reviews be held until January 27 at 10am Pacific time (6pm GMT). The same time limit applies to the press as to backers; everyone is in the same boat! We’re trying to be as fair as possible given that backers will have access to the game before everyone else.
Lykke til med det da. XD
 
Om ikke annet så blir vi iallefall å se noen profilerte spill som ikke har Ragnar Tørnquist bak rattet. Spillutviklingsmiljøet i Norge har vokst masse de siste årene og jeg gleder meg til å se hva slags frukt det blir å bære. Teslagrad som ble sluppet noen uker før jul var passe kos, men har dessverre gått langt under radaren hos de fleste virker det som. Regner med at Among the Sleep og Owl Boy (om det slippes i år) blir å gjøre det bra. Blir spennende å se hvem som overlever. Unity, andre superenkle utviklingsverktøy og romantiseringen av indie-drømmen har gjort at markedet er veeeldig trangt for tiden. Vanskelig å bli lagt merke til, med andre ord.
 

Terje

mostly harmless
Teslagrad er absolutt på radaren min men har ikke fått titta på det enda. Det har fått en del skryt i spillmedia også så er definitivt noe som skal sjekkes ut.
 
Huh, det der eide litt. Veldig Magic for babby, men har likevel spillt det i hele kveld, og nå vil jeg ikke legge meg for jeg vil spille mer. Jeg heter Klaymen der om noen vil spille.
 

Lodin

Der Waaaah
Ser ut til at vi endelig kan få et fett spill om ringer og herren deres.

Litt artig at en kis som pleide å jobbe hos Ubisoft twatta å lurte på hvorfor gå- og snikeanimasjonene han mekka til Asscreed 2 er med i spillet. Klatringa er og helt identisk. Kanskje Ubi har lisensert dem ut eller no for de er akkurat de samme. :v
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Artig ide, men det var tydeligvis bare Mikami som skjønte at med en gang du kan headshotte når du vil, så kan ikke fiendene være zombier lenger.
 

Lodin

Der Waaaah
Fordi de flytta mesteparten av driften til USA for å kunne drive rovdrift på utviklere eller fordi de tror det er no kickstarter-spenn det må skattes av for Drømmefall 2?
 
Undersøkelsene startet som en følge av den dramatiske kursnedgangen forut for - og etter lanseringen av - storsatsingen «The Secret World» 3. juli.
I forkant av kraftige kursfall hadde personer i Funcoms ledelse solgt unna til dels betydelige aksjeposter.
I august 2012 ble det kjent at Finanstilsynet gransket saken.
http://e24.no/boers-og-finans/boerspause-i-funcom-oekokrim-paa-stedet/22740513

edit: og der var de siktet for overtredelse av verdipapirloven. http://p3.no/filmpolitiet/2014/01/handel-med-funcom-aksjer-stanset-pa-oslo-bors/
 

Lodin

Der Waaaah
Hmm, ser ut til at det er mer enn bare en spill om å knuse biler i produksjon. Harke hørt om BeamNG før så det må sjekkes ut.