Jeg tipper de kommer til å vente enda et par år, sånn at de får implementert den nye grafikkmotoren sin (Luminous Studio Engine) skikkelig slik at folk som da spiller remaken får den samme WOW-effekten de fikk da de første gang spilte FFVII. Bare at denne gangen trenger de ikke å ha fancy schmanzy videocutscenes siden de faktisk bare kan kjøre det direkte i spillmotoren.
De har jo vist denne
og denne
og denne
De har jo selv sagt, ihvertfall tidligere, at de ville ha denne spillmotoren inhouse. Og det kan man jo kanskje forstå. Den øverste videoen brukte square tolv måneder, altså ett år på å lage. tenk deg da hvordan det ville vært med et helt spill.
Skal jo også sies at grafikken når man faktisk spiller blir jo dempa en del, for da trenger ikke maskinen å bruke cpu for å simulere fysikk og AI og den slags og bare pumpe ut med partikkeleffekter, lys og skygger, skin-shaders med SSS og masse annet dilldall som kan bli litt hardt å kjøre i realtime. Men likevel. Jeg synes luminous engine virker veldig spennende, sånn uavhengig om den bare blir brukt til square sine egne spill. Bare håper de lar andre bruke den også, for det virker som de har klart å få fjernet en del av den uncanny valley-greia som mange vestlige studioer sliter med.
Så... Man skal ikke se bort i fra at det er et lite team som allerede holder på å bygge assets til en eventuell remake av ffVII. Bare bygge bygge bygge bygge. Faen, det kunne vært en jobb jeg hadde tenkt meg egentlig. bare bygge assets etter referanser og chille max.
(ikke at jeg tror det er lite stress involvert, men faen så moro det må være å bare bygge ting å få det så "realistisk" som mulig og ikke ha noe egentlig tidspress i motsetning til nå hvor jeg får beskjeden: "lag disse yoghurt-begerne."
- når skal de være ferdig da?
"I går" )