Den litt generelle spilltråden for trailere og mindre nyheter

For ikke å glemme at om du nå patcher Zelda og fyrer det opp er det en ny quest hvor du kan få klærne til Rex. Man går til vagt hinta punkter og så dæljer en kiste ned fra himmelen. Virker dog litt buggy for jeg er 100% sikker at jeg har rett og en av dem skal dukke opp ved Skull Lake, men det skjer ikke.

I andre nyheter drepte akkurat Nintendo Miiverse. RIP in peace søte prins osv.
Alle Waluigi og Willem Dafoe postene mine, lost in the wind. :qq:

 
Sist redigert:
Salgstall NPD oktober:

Generelt:
  • Total: $825 million (down 11 percent from $932 million in October 2016)
  • Hardware: $238 million (up 10 percent from $216 million)
  • Console software: $447 million (down 20 percent from $556 million)
  • PC software: $27 million (down 29 percent from $38 million)
  • Accessories: $113 million (down 7 percent from $122 million)

Spill:
  1. Middle-earth: Shadow of War
  2. Assassin’s Creed: Origins
  3. Super Mario Odyssey**
  4. South Park: The Fractured But Whole
  5. NBA 2K18
  6. FIFA 18
  7. WWE 2K18
  8. Madden NFL 18
  9. Destiny 2*
  10. Forza Motorsport 7
  11. Gran Turismo Sport
  12. Grand Theft Auto V
  13. The Evil Within 2**
  14. Wolfenstein 2: The New Colossus**
  15. The Legend of Zelda: Breath of the Wild**
  16. Mario Kart 8**
  17. Fire Emblem: Warriors**
  18. Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands
  19. NHL 18
  20. Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege
* No Battle.net sales
** No digital sales


Xbox One

  1. Middle-earth: Shadow of War
  2. Assassin’s Creed: Origins
  3. Forza Motorsport 7
  4. South Park: The Fractured But Whole
  5. NBA 2K18
  6. FIFA 18
  7. Destiny 2
  8. WWE 2K18
  9. Madden NFL 18
  10. Grand Theft Auto V
PlayStation 4

  1. Middle-earth: Shadow of War
  2. Assassin’s Creed: Origins
  3. South Park: The Fractured But Whole
  4. NBA 2K18
  5. FIFA 18
  6. Gran Turismo Sport
  7. WWE 2K18
  8. Madden NFL 18
  9. Destiny 2
  10. The Evil Within 2**
Nintendo Switch

  1. Super Mario Odyssey
  2. The Legend of Zelda: Breath of the Wild
  3. Mario Kart 8
  4. Fire Emblem: Warriors
  5. Pokken Tournament DX
  6. Splatoon 2
  7. Mario & Rabbids: Kingdom Battle
  8. FIFA 18
  9. NBA 2K18
  10. Dragon Ball: Xenoverse 2
Nintendo 3DS

  1. Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowser’s Minions
  2. Metroid: Samus Returns
  3. Miitopia
  4. Etrian Odyssey V: Beyond the Myth
  5. Pokemon: Sun
  6. Fire Emblem: Warriors
  7. Super Smash Bros.
  8. Mario Kart 7
  9. Super Mario Maker
  10. Layton’s Mystery Journey Katrielle and the Millionaire’s Conspiracy
The best-selling games of 2017 so far

  1. Destiny 2*
  2. NBA 2K18
  3. Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands
  4. Madden NFL 18
  5. The Legend of Zelda: Breath of the Wild**
  6. Grand Theft Auto V
  7. For Honor
  8. Horizon Zero Dawn
  9. Injustice 2
  10. Mario Kart 8
Hardware:
According to the NPD Group, which tracks U.S. video game sales, the Nintendo Switch system was the No. 1 video game hardware in October, followed by the Super Nintendo Entertainment System: Super NES Classic Edition system in the No. 2 spot. When combined with the Nintendo 3DS family of systems, Nintendo systems accounted for two-thirds of all video game hardware sold in the United States for the second month in a row. The U.S. video game industry achieved hardware sales of more than 1 million total units in October for the first time since 2011.

Link: https://venturebeat.com/2017/11/16/...f-war-emerges-with-the-one-ring-of-top-sales/

Hvem er NDP sier du?
The NPD Group, Inc. (NPD; formerly National Purchase Diary) is a market research company. The NPD Group operates in 20 countries, interviews 12 million consumers a year, and monitors consumer purchase data from over 165,000 stores....NPD serves industries in the United States, Australia, Belgium, Brazil, Canada, China, France, Germany, Italy, Japan, Mexico, the Netherlands, New Zealand, Russia, South Korea, Spain, Sweden, Turkey, the United Kingdom.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Soma får ny patch 1.desember (og kommer ut til Xbone). Hva er verdt å få med seg i så måte? Jo, at du kan velge å spille uten monstre. Hosianna, sier jeg. Historien i det spillet er helt fantastisk, men de jævla monstrene er samma kjøret som i tidligere Frictional-spill og - paradoksalt nok - en beroligende faktor, siden de betyr at ingenting annet kommer til å skremme deg eller være farlig så lenge du holder deg unna dem og dermed kan du slappe av litt istedenfor å være litt on edge hele tida som ellers. Orka ikke å spille videre til tross for at jeg likte absolutt alt annet, rett og slett fordi monsterdelen var så håpløst designet. Så da blir det å finne det fram igjen. Hoi!
 
Klasepulet rundt lootboxene til Battlefront 2 og andre spill vil ingen ende ta. Belgia og Nederland har allerede starta etterforsking om det er gambling (det er gambling) og nå slenger Hawaii av alle steder seg på vogna.
EA har jo allerede reagert og fjerna boksene fra ikke bare BF2, men også siste Need for Speed. Ikke uventa har dette gjort grinden i begge enda verre.
Ihvertfall sier noe meg at også Valve og Activision/Blizzard har interne møter for tida og svetter kuler.
Ser ut til at gresspulerne endelig har bæsja litt for hardt på leggen og nå blir det reaksjoner. Minner om da Valve ut av det blå innførte refunds. Det var såklart fordi de av måneder fra å bli tatt hardt i pompon av EU.

E: Belgias spillkomisjon har allerede tatt en avgjørelse:
"The mixing of money and addiction is gambling," the translated VTM News article concludes. "Mixing gambling and gaming, especially at a young age, is dangerous for the mental health of the child," said Belgium's Minister of Justice Koen Geens. Reportedly, Geens' ultimate goal would be to ban these types of in-game purchases in their entirety and not even solely in Belgium. "We will certainly try to ban it," Geens declares.
 
Spent på hvordan de skal gjøre om Hearthstone blant annet. Overwatch får bare gjøre som LoL har gjort hele veien. Der betaler du kun for det du vil ha av kosmetiske oppgraderinger.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Fortjener en poast under 'mindre nyheter'.

Feels good, både pga. det de maser sånn om at det må finnes noe mellom AAA og indie, og fordi jeg rett og slett bare likte spillen. Jeg så litt på noen streame det her om dagen og jeg finner ennå ting å pusle sammen mht historien og det den skal frem til.

Også hjemsøker den jævla vegvisiren meg ennå. Jeg vet de gjør det med vilje!
 
Godt å se at rammeraten er like ræva som alltid. Noen folk syns 15 FPS er en del av sjarmen, men jeg regner med stødige 60 på PC sånn som sist. :riffa:
 
Nintendo prøver å bli litt større i Kina. I forbindelse med at Shield lanseres der borte har de inngått en avtale med Nvidia og diverse spill til Wii er blitt porta. Det var en ting jeg aldri så komme.
Historien til Kotaku sier ingenting om det krever Wiimotes eller om f.eks Skyward Sword har helt ny kontroll. Ikke umulig at disse portene og vil dukke opp på Switch siden Shield har veldig like specs. Samme snapdragon prossesor, bare litt mindre biff osv.


 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Historien til Kotaku sier ingenting om det krever Wiimotes eller om f.eks Skyward Sword har helt ny kontroll.
Gjetter nei. Bildet på tv-skjermen er uansett fra Twilight Princess, som fort kan være Gamecube-versjonen.
 
Bæsj på meg!

Uansett blir maskina å koste litt under 1900 spenn mens spilla ligger rett under 80. I nårge er veiledende pris for dingsen 2200 så det virker en smule dyrt. På den annen side regnes det som en telefon/PC og ikke ett leketøy så de slipper all dritten det medfører.
Bone var ute i Kina i noen måneder og ble så droppa pga. avgifter og det at de kun kunne selge noen tusen av gangen og kun i visse provinser.
 
Sist redigert:
Game Awards er en ting som skjedde og på forhånd dempa de ekspeksjonene ved å si at ikke no nytt skulle annonseres. Så annonserte de masse nytt.
Siste DLCen til Zelda hadde trailer og Link får en motorsykkel. Ikke bare det, men greia blei slippi samtidig.

Enda en fortelling om sverd og sjeler er tydligvis en ting for Soul Calibur 6 kommer neste år.

World War Z blir spill, men det er løpe-zomblene fra filmen så eh.

Bayonetta 3 er fremdeles Switchsklusivt og Soynyboysene ræger. 1 og 2 blir også porta.

Folka som mekka Bulletstorm og noen andre som mekka The Vanishing of Ethan Carter har dette på tapeten.

Her er en laa~ng trailer for Death Stranding og det er fortsatt bananas. Blir nok å eie.

Så ja, tydligvis bra show.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Kom for å poaste bayonettatingen. Jeg spøkte om dette rundt da de begynte å laste opp teaserene for en stund siden. Kjipt å være profet.

Har heller ikke spilt B2. Muuuuuulig det blir en switch i romjula.

edit: Ingen som poasta nye fromsoften?
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
upload_2017-12-8_8-6-48.png


Jeg ville gjerne se hele videoen før jeg fikk forslag til nye, slik at jeg f.eks. får lest teksten midt i der. Får jeg hindret YouTube i å være dicks på den måten?
 
Siste DLCen til Zelda hadde trailer og Link får en motorsykkel. Ikke bare det, men greia blei slippi samtidig.
Om bare noen hadde giddi nevne det tidligere.
Har ikke testa enda, men fyrte opp spillet og det pælma en masse sidequests på meg. For å starte hovedgreia må man tilbake til stedet Link våkna opp. Gler mæ til å finne ut av hva dette er og gler mæ til å få de nye hestegreiene.