Den sosiale analogspilltråden (Snapchat-nicks ITT)

Jeg får sure meldinger om at jeg screenshotter støtt og stadig ja, selvom jeg ikke kan screenshotte siden knappen er mong
 

demake

Seksuelt godteri
Er det noen som har vært borti Civilization brettspillet? Yay? Nay?
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Spilte det med noen venner, vi alle var enige om at det fungerte dårlig. Hovedproblemet er at spillere lett blir utradert tidlig i spillet og må gå og se på TV i et annet rom.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Brettspill som fjerner spillere fra spillets gang er nesten alltid tegn på kjipt brettspill. Mye bedre med poengløsninger, førstemann, sistemann, bli kvitt, skaff alt eller lignende.
Space Hulk fungerer da, siden det er laget på den måten at det skal være håpløst og man gidder faktisk å se på sistemann prøve å rulle seg ut av det helvetet han er i.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Kjapp søking avslørte at det finnes to varianter av spillet. Den vi spilte var 2002-versjonen som kommer med et kart av Jorden. 2010-varianten ser veldig annerledes ut.
 

demake

Seksuelt godteri
Ja, det er den varianten der man legger snur firkantede brikker etter hvert som man oppdager dem jeg ser på.

Er på utkikk etter no strategispillings. Steam ser også ålreit ut, spesielt siden gubben elsker tog. Steam er derimot ikke for to spillere, så da fordrer det jo at vi har venner som liker tog også.

Andre forslag på strategispillings som også funker bra når man er to?
 
Ja, det er den varianten der man legger snur firkantede brikker etter hvert som man oppdager dem jeg ser på.

Er på utkikk etter no strategispillings. Steam ser også ålreit ut, spesielt siden gubben elsker tog. Steam er derimot ikke for to spillere, så da fordrer det jo at vi har venner som liker tog også.

Andre forslag på strategispillings som også funker bra når man er to?
Spill som skalerer bra ned til to spillere er mange. Noen forslag jeg umiddelbart kommer på, kan være bora bora, castles og burgundy, village, dominion, keyflower, lords of waterdeep, small world.
Om dere skulle ønske noe tyngre/lengre spill, kan kanskje agricola, le havre eller through the ages være noe.
For to spillere er summoner wars og mage wars to spill som kan anbefales.
 

demake

Seksuelt godteri
Kjøpte Agricola i forrige uke. Det herjer.
 
Dere.
Må.
Spille.
Twilight.
Imperium.

eller lære dere Mage Knight.
Twilight er blitt spilt en del på klubben, men ikke fått testet. Sist søndag var de åtte spillere med alle expansions om jeg ikke tar feil. Hadde visst vært bra.

Mage knight er spilt tre ganger, veldig bra. Problemet er tiden det tar med fler enn to spillere...
 

demake

Seksuelt godteri
Jeg har spilt to nye (for meg) spill i dag. Noe "Dragon-Inn-something-or-nothing" som er et...drikkespill uten drikking? Laaaaaame!!!
Og jeg har spilt 3D Ubongo aka. come on, bare drep meg.
 
Ikke prøvd ubongo 3d, usikker på om det frister. Spilt 2d en del....
Håper derimot snart å få cyclades hades exp og ora et labora på bordet. Stått i hylla noen uker nå... problemet er at det er så mye gode spill og for liten tid...
 
Ubongo 3D er kult i den forstand at det er moro å pusle med, som andre hodebry-dingser, f.eks rubiks cube. Det at de har laget gameplay rundt det fungerer ikke helt, og det er ingen strategi å finne. Det var hemlignissegava mi fra Sofie et år, faktisk.
 
Har endelig fått meg smarttelefon! Snapchat nick: Tony-ganon.

Ellers gleder jeg meg til brettspillkveld hos Yetipants nå i helgen, regner med å dra med meg Ticket to ride, Smallworld, og Kingdombuilder.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Bare sånn heads-up så har vi Ticket to Ride (vanlig (USA) og Nordic Countries), men ta gjerne med ett til! Smallworld er jeg megastoked for, og Kingdombuilder er ukjent så da er jeg automatisk stoked der også.

PS: Blir å eie.
 

demake

Seksuelt godteri
PS. Blir det snaps??!!