Den sosiale analogspilltråden (Snapchat-nicks ITT)

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Sjekka nettopp Snap, først var det Buggz sin jeg ikke skjønte noe av, deretter kom gullet på løpende bånd, tom. sagosen sin var morsom! Lolla hardt!
 

demake

Seksuelt godteri

demake

Seksuelt godteri
Det er 240 kroner og da er jo frakten inkludert. Det vil jeg si er ganske billig for et spill. Kjøper du f.eks. Avalon i butikk (Outland) så koster det 199 kroner. Siden spillene ser sammenlignbare ut så vil jeg anta at det havner på 199 i butikkpris i Nårge når den tid kommer. Da synes jeg ikke en snau femtilapp for frakt er stort.
 
Ja, men oppgir de det på pakken i dette tilfellet? Om de ikke gjør det så kommer det jo over tollgrensa. Og da blir det nesten 300 kroner.
 

demake

Seksuelt godteri
Jeg vil tru det er verdien på spillet, ene og alene, som havner på pakka hvis det havner på pakka.
Du kan sende dem en mail og høre.

Hvis du ikke vil backe så kan du få spille det hvis du er i Bergen en gang.
 
Får se. Brukte egentlig månedens netthandelkvote på neglelakk fra ebay i går. Får tenke på det til i morgen kveld. Ellers får jeg dra på brettspillekspedisjon til Bergen da.

E:ller Drammen da.
 

demake

Seksuelt godteri
I går prøvde jeg endelig Cyclades, og dette er gode saker! Det er et spill satt til gamle Hellas, hvor man kjemper om kontroll over de greske øyer ved å bygge metropoler. For å bygge, kjøpe soldater eller krigsskip må man gi offergaver til de greske gudene, men kun én spiller kan ofre til en Gud pr runde, så derfor er det et snedig auksjonssystem der man for eksempel sier "Jeg byr 3 gull for Ares (som er krigsguden som lar deg bygge festninger eller kjøpe soldater)" men andre kan da overby deg og du må da velge en annen Gud (som du kanskje ikke har bruk for akkurat den runden?). Noen av de greske øyene gir deg mer penger pr runde, men man kan også øke verdien til øyene ved å tilbe Apollon. Har man lite penger kan man tilbe Zeus som lar deg kjøpe prester som gir deg...rabatt? Det er også en krigsmekanikk der man triller terninger (Ikke ulikt Risk, ugggghhhh), MEN selv jeg (som hater Risk intenst) syntes dette var en ok måte å avgjøre kamper på. Oooohh, og best av alt, man kan kjøpe mytologiske vesener (RELEASE THE KRAKEN) som gjør livet surt for de andre spillerne. Her er et bilde fra gårsdagens runde.

1455927_10153450363835198_1164773954_n.jpg


Jeg vant nesten, hadde det ikke vært for at noen manet frem Kraken og knuste flåten min :ras:

Anbefales!
 

demake

Seksuelt godteri
Mer da: oppdaterte posten over med ny tekst og bilde.
Det frister noe jævlig å kjøpe dette spillet. Som dere ser så skriker monster-miniatyrene etter et strøk maling, men siden jeg ikke er helt homo (Warhammer-lol) så nekter jeg å male dem sjæl. Kan jeg outsource det til noen her på huset? Om Kraken blir malt som om den skulle være dratt ut av en Lovecraft-roman eller om den blir malt rosa med oransje prikker driter jeg egentlig i. De ser bare jævla døve ut når de er helt hvite.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Kan du ta et nærbilde av den kraken-modellen? Bare lurer på detaljnivået på den. Hvis den er detaljert kan jeg guidoe deg gjennom det, hvis ikke kan jeg potensielt gjøre det en gang. Er bare at det er et helvete å male miniatyrer som ikke har noe særlig detaljer på seg.
 

demake

Seksuelt godteri
Ligger noen bilder på nettet hvis du googler Cyclades miniatures. Er på iPhone nå og google bildesøk er kreft, så kanskje jeg slenger opp link seinere.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen


Denne? Ser ut som det er en ganske bra mold. Ser hvilke teknikker som er brukt på den, og det er bra.
Kan sikkert male de for deg, men vet ikke når jeg får tid da.
 

demake

Seksuelt godteri
Der ja, der har vi den. Og den var pent malt.
Jeg har enda ikke gått til innkjøp, og det blir nok ikke kjøpt før etter jul en gang. Jeg skal gi deg en lyd igjen når det blir aktuelt.
 
I går prøvde jeg endelig Cyclades, og dette er gode saker! Det er et spill satt til gamle Hellas, hvor man kjemper om kontroll over de greske øyer ved å bygge metropoler. For å bygge, kjøpe soldater eller krigsskip må man gi offergaver til de greske gudene, men kun én spiller kan ofre til en Gud pr runde, så derfor er det et snedig auksjonssystem der man for eksempel sier "Jeg byr 3 gull for Ares (som er krigsguden som lar deg bygge festninger eller kjøpe soldater)" men andre kan da overby deg og du må da velge en annen Gud (som du kanskje ikke har bruk for akkurat den runden?). Noen av de greske øyene gir deg mer penger pr runde, men man kan også øke verdien til øyene ved å tilbe Apollon. Har man lite penger kan man tilbe Zeus som lar deg kjøpe prester som gir deg...rabatt? Det er også en krigsmekanikk der man triller terninger (Ikke ulikt Risk, ugggghhhh), MEN selv jeg (som hater Risk intenst) syntes dette var en ok måte å avgjøre kamper på. Oooohh, og best av alt, man kan kjøpe mytologiske vesener (RELEASE THE KRAKEN) som gjør livet surt for de andre spillerne. Her er et bilde fra gårsdagens runde.

Vis vedlegget 4275

Jeg vant nesten, hadde det ikke vært for at noen manet frem Kraken og knuste flåten min :ras:

Anbefales!
Enig i at dette er et bra spill. Og skulle man ønske mer, anbefales Hades expansion. Gir enda litt mer dybde til et allerede strålende gameplay
 

demake

Seksuelt godteri
Har allerede snust litt på den og lest litt regler. Det blir nok et kjøp av Cyclades så snart jeg kan.
Fikk anbefalt Kemet av de jeg spilte med, siden det visstnok skulle være enda tightere og strømlinjeforma. Jeg leste meg opp på reglene, og det ser ut til å ha det problemet at det er FOR jævla mange ting å ta stilling i begynnelsen av spillet for nye spillere. Jeg er sikker på at Kemet er bedre for en fast gruppe av spillere der alle er jevngode, men noe av det jeg liker med alle spilla jeg har er at de kan dras frem og introduseres til nye spillere og gi dem en fair sjanse til å vinne uten at de må ha spilt det ti ganger før for å vite at den og den komboen av egenskaper/kort/brikker er OP.
Jeg foretrekker at spillene er såpass løse at det er rom for å endre strategier underveis uten at man rævkjører sine egne vinnersjanser.

Så ja, uten å ha spilt Kemet så trur jeg at Cyclades passer bedre for meg.
 
Spilte Navegador og Seasons i går. Førstnevnte er i min bok et suverent spill. Seasons har potensialet, men ser at drafting fasen i begynnelsen er viktig og tipper spiller blir bedre med noen gjennomkjøringer. Kvelden ble, som den har blitt de siste gangene, avsluttet med King of Tokyo. Gir alltid god stemning for litt tunge hoder en sen kveld :)
 

demake

Seksuelt godteri
Har lyst å prøve Seasons. Har hørt masse bra om det.
 
Anbefales. Spillet er relativt raskt med riktig spillegruppe og har mye bra ved seg. Virker som det er nok kort med også, gjør at variasjon ikke skulle være noe problem. Er vel også noe expansion som et kommet ut om det skulle være behov for mer etter x antall gjennomspillinger.