Den sosiale analogspilltråden (Snapchat-nicks ITT)

demake

Seksuelt godteri
Det er spillkveld i Casa de Demake igjen i kveld, og siden vi blir seks stykker så skal vi forsøke Smallworld og Smallworld Underground med Tunnels-ekspansjonen så vi kan spille med to brett. Skal bli spennende å se hvordan det funker, selv om jeg frykter litt nedetid siden hver runde blir så lang.

Hvem kommer? Jo, @Oma @MortenKombat @Waloran og Alek. Ja, og gubben min da såklart (noen må jo vinne også).

Blir å eie. Snaps kommer i løpet av kvelden.

PS. HVORFÅR kANN JEG IKKE LaSTE OP BILDER frA TAPATALK LENGEr @BUGGz???
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Når NAV blar opp pengene mine skal jeg kjøpe en kasse øl og togbillett til Bergen for å bli ydmyket i brettspill. Banna bein
 

demake

Seksuelt godteri
Gjør det, gjør det, gjennomfør det!
 

demake

Seksuelt godteri
Takk for tipset angående bildeposting, Shinra.

Så-eh, vi har et nytt spill i dag. K2, som jeg har nevnt tidligere. Har spilt det et par ganger nå, og jeg er en vifte.

ImageUploadedByTapatalk1384610478.782117.jpg
 
Ser awesome ut, Demake.

Jeg blir så forvirra for tiden angående alle storysa på snap, føler det er mye bra jeg går glipp av bare fordi jeg glemmer å sjekke stories.
Må bli flinkere!
 
K2 er noe jeg har hatt lyst til å teste lenge. Virker veldig bra ut. Mount Everest er det vel også et spill som heter, men usikker på om det bygger på k2 eller om det er noe helt annet.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Det er så enkelt som at stories suger, Mike!
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
For avsender, ja. Hadde de bare klart å få ut fingeren og laget en gruppefunksjon!
 

demake

Seksuelt godteri
Ekte snakk: stories suger.

Fy faen, K2 eide!
Vi startet først med en runde K2 (nordsiden med vintervær aka hardcore mode) og nesten alle overvurderte sine evner og kreperte nær toppen. Med nesten så mener jeg alle utenom Alek, så han vant med ett poeng i et close race.
Så kjørte vi på med en runde Agricola (med interactive deck) der...eeehm... Alek eller Emil vant, jeg husker ikke. Beklager. Jeg tapte så det sang, så jeg fulgte lite med under poengopptellingen.
Så tok vi en ekstremt kjapp omgang med The Resistance (Avalon) der jeg, #Oma og #Waloran knuste spionene ned i grusen.
Waloran og Alek måtte dra, så jeg, Jarle og Oma tok nok en runde K2 og kan konstatere at det er et spill som eier. Jeg skal skriver noe mer utfyllende om det en gang jeg ikke er cognacfull. Mvh.

ImageUploadedByTapatalk1384654583.313249.jpg
 
Spilte Risk legacy for tredje gang i kveld. Runden endte med at ei av de skjulte pakkene ble åpnet, og det skal bli moro å spille igjen neste gang med det som ble tilført... Spent på hva de andre pakkene inneholder :)
 

demake

Seksuelt godteri
Er ikke fan av Risk så jeg gidder ikke investere i Risk Legacy. Det er ikke uten grunn at spillkveldene hos meg er strictly NRA (no risk allowed). Men når det er sagt, så lurer jeg på hva som var i det hemmelige rommet. Sett det i spoilertag for de her på bruket som ikke vil vite.


PS. Hvorfor har du ikke lagt meg til på snap Mike?

PPS. Snap mindre, spill mer.
 
Har vi ikke hverandre på Snap da? De eneste jeg vet hvem er på Snap, bruker noenlunde like Nick som på forumet. Så jeg var sikker på at en av dem er deg..... Hmmmmmmm
 
Risk er langt fra det jeg til vanlig foretrekker også, men Legacy har gjort mye riktig i mine øyne. Når det gjelder hva som var i pakka...

pakka inneholdt en ny regel rundt det å få ressurskort i tillegg til missions, som ser veldig ålreit ut. Ikke bare rød ta ut grønn osv. Ellers var det i tillegg var det diverse events i pakka.
 

demake

Seksuelt godteri
Kan denne sjakkdilla føre til at flere begynner å spille brettspill? Jeg har mine tvil, men det er lov å håpe.

Jeg forsøker så godt jeg kan å få folk jeg studerer med til å innse at det finnes mer enn Ludo, Monopol og Risk i verden.
 

demake

Seksuelt godteri
Fikk skryt av veilederen min for presentasjonen jeg gav i dag, så jeg feira ved å bestille meg Forbidden Desert. Blir bra med no mer coopings i heimen.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Er det mye det samme som Forbidden Island? Jeg kjøpte det for noen uker siden og det slo veldig an i familien.
 

demake

Seksuelt godteri
Det er samme grunnprinsippet som FI, men i stedet for en øy som synker i havet så har man en ørken som sakte men sikkert blir begravet under sandstormer som herjer. Jeg var ikke heeeelt keen på at øyen faktisk forsvant ut av spill i FI, så jeg trur jeg vil like FD bedre (og alle jeg har snakka med sier at FD er overlegent på alle måter og er et mer fullstendig spill enn FI).
Hvis du søker etter Rahdo sin kanal på jøderøret finner du en kjapp gjennomgang av reglene.

Hva skjer i Bergen neste uke? Vel siden det er eksamenstid, alle er opptatte,og alt for mye å gjøre fremover i desember, så har vi spillkveld på...tirsdag! Vi blir 5-8 stykker og vi skal spille Shadows Over Cameltoe (Camelot red.anm) + ekspansjon. Så blir det noen runder Resistance også vil jeg tro.