Den sosiale analogspilltråden (Snapchat-nicks ITT)

En del av poenget med Legacy, er jo at det legges til elementer gjennom spillets gang. Disse elementene er små eller store, felles for de alle er vel at de kommer litt overraskende på de som skal åpne lukene. Postene over inneholder hvertfall to spoilers jeg helst ikke ville visst om. Nå har jeg derimot kommet forbi dette selv, men litt kjipt for de som ikke har kommet så langt inn i året.
 
Sist redigert:

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Brettspillspoilers? :O Uncharted waters gitt.


I går spilte vi Deadlands. Det er en RPG satt i ville vesten, føles som en slags avart av Shadowrun, uten metamenneskene da. I systemet bruker man alle rollespillterningene, to kortstokker, og diverse pokerchips som man drar ut av en (helst cowboy)hatt. Det var forsåvidt et ok system men det var en dårlig match for den typen GM vi har. Veldig streng og med høy dødelighet, noe som forsåvidt er greit når man spiller D&D som er designet for at spillerne skal ha en sjans, men dette har Wire Reflexes-syndromet hvor hvis du ikke har høy Quickness kan du bli stående uten noen actions i en kamprunde når du har laget en kul Mad Scientist-figur med flammekaster, mens GM-en har dratt inn ni Action-kort til sine fire Gunslingers, som alle får skyte først selv om vi initierte kampen og nei dere står ikke i cover, dere deklarerte det ikke nei det var synd det var uklart Sigve sa dere gikk opp mot dem mens han holdt sigaren men nå må vi bare fortsette OK Ole jeg treffer deg i magen, skalerer opp skaden til 23 ved å hive tre seksere på rad på samme terning og du tar en Serious, noe som gjør at du havner på Maimed og det er game over.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hvis du leser denne tråden er sjansen stor for at du hater Monopol, men det garanterer dessverre ikke at du slipper å spille det. Hvis noe sånt skulle oppstå, kan det være verdt å lese denne guiden til hvordan du vinner Monopol og mister alle vennene dine. Hvis noen lurer på hva slags mentalitet som ligger bak taktikken, så er forklaringa denne:
At this point, you more or less have the game sewn up. If losing a normal game of monopoly is frustrating, losing to this strategy is excruciating, as a losing opponent essentially has no path to victory, even with lucky rolls. Your goal is to play conservatively, lock up more resources, and let the other players lose by attrition. If you want to see these people again, I recommend not gloating, but simply state that you're playing to win, and that it wasn't your idea to play Monopoly in the first place.
 

demake

Seksuelt godteri
Paul er kanskje den verste til å spille Concept i verden.

 

demake

Seksuelt godteri
...og jeg har for øvrig aldri vært noe fan av hidden movement-spill, men Fury of Dracula virker faktisk veldig ålreit.


Noen som har spilt det?
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Nei, men jeg bare antar at det er mer gjennomtenkt enn Scotland Yard. Har lyst til å prøve det!
 

demake

Seksuelt godteri
Scotland Yard :penga:
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg lurer på om hidden movement har et litt dårlig rykte fordi det bare finnes ræva hidden movement-spill...
 

demake

Seksuelt godteri
Så hidden movement er og blir rævva?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
"Serbien muss sterbien"?! Altså... nei.
 

demake

Seksuelt godteri
Vanilje-Pandemic eller Legacy?

Relatert, vi fortsetter kampanjen i mårra. Vi er nå i midten av Juli og verden er skrudd. Nekter å tro fremtiden er særlig lys.
 

oma

Village Drunk
Hvorfor er dere så dårlige i spillen?


Jeg fant One Night Ultimate Werewolf på lokalgeeksjappa mi så jeg plukka det opp impulsivt. Så da kan jeg spille det. Evt hoste det på forumet.
Fordi
1) Coda ble den blå sykdommen
2) Dispatcher rollen døde
3) Vi glemte å åpne en pakke før vi hadde spilt ferdig en måned. Den måneden spredte CoDA seg mye.
kort fortalt: CoDA dekker tilnærmet 50% av brettet og nå er 2 av de viktigste rollene for å holde "faded figures" (Dispatcher og Soldier comboen) vekke. Så vi har tilnærmet ingen mulighet for å fjerne faded figures - som dukker opp med nesten 50% av alle kortene vi kan trekke - samtidig som vi kan konsentrere oss om å finne kurer til de andre sykdommene.
så derfor.
 

oma

Village Drunk
Codex: Card Time Strategy er ute på kickstarter nå, og jeg anbefaler det på det sterkeste.

Hva er Codex? Og hva er .. Card Time Strategy? Codex passer rett imellom en del nisjer, liker du Warcraft 3? Liker du CCG men har ikke lyst til å kontinuerlig kjøpe nye kort? Liker du Dominion? Liker du asynkrone spill? Vel, da er Codex greien for deg.

For å beskrive det kort: Det er et kortspill som prøver å emulere Warcraft 3 gjennom kort-krig som gjort gjennom spill som Hearthstone. Men istedenfor at man begynner med en stor bunke kort (som i Hearthstone og MtG) så begynner man med en liten en. Med disse kortene lager man arbeidere som gir deg gull (mana), som gir deg muligheten til å oppgradere basen din til å kunne lage bedre units. Etter hver tur, så velger du fra Codexen din hvilke units (kort) du stokker inn i discard bunken din. Når du går tom for kort, så stokker du discard bunken din slik det blir den nye draw bunken, og du har nye fancy units å spille. Codexen din består av 3 forskjellige grener (avhengig av hvilke 3 helter du har valgt) og hver av grenene har 12x2 forskjellige units du kan stokke inn i hæren din. Dette skjer selvfølgelig skjult, slik at motstanderen din ikke vet hva som kommer før de ser deg bruke kortet - som Fog of War i Real Time Strategy spill.

Man har også helter, hver farge har 3 helter man kan velge mellom (og det er 6 farger + 2 nøytrale helter), og helter har tilgang til å bruke magi. Helter kan gå opp i level for å få tilgang til flere og bedre egenskaper, samt å kaste Ultimate Spells. Heltene stokkes ikke inn i draw eller discard bunken og er tilgjengelig fra Heroes Hall.

Sjekk en grei video gjennom den litt kleine Rodney


Jeg har spilt det litt fordi jeg er Patreon til Sirlin Games, og jeg er solgt. Dette er et spill som blander Dominion stil "sorter inn kort i stokken din mekanikk" med kort-krig fra MtG blandet med Hearthstone, i en tematisk pakke som minner om Warcraft 3. Hva mer kan man ønske seg? For å være et spill som prøver å bite over såpass mye som dette, så er reglene forbausende enkle.


Sjekk det ut, jeg tror jeg hopper på en deluxe senere avhengig av hvor mye kæsjmønies jeg har.