Den sosiale analogspilltråden (Snapchat-nicks ITT)

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Jeg tar ihvertfall med meg, Zombies!!! og Small World også stikker jeg innom outland etterpå.

edit: Tar også med bohnanza
dobbeledit: Og Once upon a time!
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg tar med Munchkin, men Dominionsettet mitt veier temmelig mye og jeg hadde tenkt å ta toget. Innspill?
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Jeg vil spille noe nytt. Er veldig spent på Zombies!!!

Agra: Når skal du på Outland? Jeg er den eneste i andre brettspillgjengen som ikke har noen brettspill å bidra med, må før eller senere gjøre noe med det.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
jeg drar fra jobb når jeg er ferdig med alt det jeg MÅ være ferdig med. håper på å få dratt fra kontoret før klokka 15.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Slacker ass
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg ditcher kjerring og unge og tar med meg Libertalia. Ikke egentlig, men jeg vil. Dere er med på gaming night på Stange om en stund, sant? Dere tåler at junior griner litt innimellom, sant? D;
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Seff! Til høsten, blir å eie.
 

demake

Seksuelt godteri
Få se da om dere er like hardkjerne som SG Bergen. Forventer spy på parketten om en liten stund.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Etter verdens kjedeligste Zombies!!!-runde stakk vi på skroa og spilte cards against humanity. Og dette spilte vi til det stengte. Dro tilbake til Filip og spilte mer CAH, men begynte å bli litt kjedelig det også. Oj. Vi vurderte da å begynne å spille Ugg-Tect, som er et slags arkitekt-spill, men Klokka var masse, så buggz og ladybuggz stakk hjem. MÅ SPILLE MER, så da satt jeg, Sofie, Dolosus og Filip oss ned og startet å spille Once Upon A Time. Og det var en høydare. For min del var det kveldens bpste spill selvom jeg alltid suger i det, men det er gøy å høre på de andre fortelle om diverse prinser som har hatt hovedrollen kjempelenge helt til noen klarer å vri historien til noe sånt som at bondegutten hadde kanskje ingen penger men levde lykkelig resten av sitt liv. Klarte også å få fol til å plutselig snakke engelsk i tre runder fordi karakteren Jon Book tydeligvis var fortellerstemmen, eller noe. Vanskelig å forklare, men det var et typisk "you had to be there"-øyeblikk.
En strålende aften begynte å ta klokka bare 04:00 :eek:
Så da gikk vi hjem et stykke før vi tok drosje. Nå må vi hente bilen til sofie snart.
Takk for en bra kveld. :)
 

demake

Seksuelt godteri
Da er Aslak og Sagosen her. I tillegg er Jarle og Illimar med på lasset.

Vi startet med Pandemic før Sagosen kom, og det endte med tap til menneskeheten. Jævla Asiater!
Nå har vi startet på Smallworld.
 

demake

Seksuelt godteri
Illimar vant Smallworld. Hvorfor er det alltid de nye som vinner dette. Smallworld eier.
 

demake

Seksuelt godteri
Musikken til Sagosen er det vprste. VPRSTE!!!!
 

demake

Seksuelt godteri
Kvadruppelpost fordi takk for i går alle sammen. Pandemic viser at cooperative brettspill faktisk er en ting som finnes og det er gøy. Vi var SÅ nær å kurere alle de fire sykdommene (to spillere unna), da Seoul som hadde en infeksjon på tre kuber blei truffet av en ny infeksjon og vi fikk det åttende utbruddet. Dealen med spillet er å kurere fire sykdommer og man vinner ved å gjøre det. Det er derimot tre måter å tape på: At man går tom for spillerkort, at man får åtte utbrudd, eller at man går tom for en av de fire fargene med kuber som representerer syke mennesker. Til å begynne med så virker det veldig enkelt, men ikke lenge ut i spillet trekker noen et epidemikort (det finnes seks av dem i stokken) og da går infeksjonsraten opp og de byene som allerede er infiserte blir stokket og man starter å infisere dem på nytt. Alle spillerene har roller, f.eks. Medic, Scientist, Dispatcher etc.
Denne er en anbefalt spille.
 
Illimar vant Smallworld. Hvorfor er det alltid de nye som vinner dette. Smallworld eier.
Medan eg kom på andre plass. Wooh! Fett spel, skriver meg på lista neste gang også, skal få guttungen på overnatting så eg kan være lenger. Forresten anbefaler eg ingen å drikke tre energidrikker og to kopper kaffe før leggetid. Fyi.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Pandemic er et skikkelig ålreit spill! I spillquiz-gjengen kjørte vi vel fire runder og reddet verden på den fjerde, morsomt som du nevner med et ordentlig samarbeidsspill.

Ellers må jeg jo takke for fredagen, det var en bra kveld! Zombies!!! skuffet litt ja men jeg har fortsatt trua på det spillet og vil teste det igjen, Cards Against Humanity er alltid en høydare men den store overraskelsen var Once Upon A Time. På det tidspunktet var jeg ganske godt brisen men konseptet var dritkult, gleder meg til å lære det bedre.

Big ups til Agradula, Sofie, Buggz, Ladybugs og Dolosus for godt selskap!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Zombies!!! ga ikke helt mersmak da vi spilte det her, men jeg kunne ikke annet enn å respektere powerplay-et til Ganon som kom helt på slutten. Hvis noen lurer så hadde han hamstra gode kort og bare durte rett i mål mens vi andre ble skrudd i pompen.