Jeg har fått spilt litt
Codex i det siste, og det eier.
Jeg har skrevet litt om det før, men la meg skrive litt om det igjen.
Sist kamp jeg spilte, så hadde jeg bygget et
Fengsel en
Sensur bygning og kastet
Yttringsfrihet på min motstander, slik at han ikke kunne spille noen kort fra hånd. #bareblåting #blåerlivet #blåerelskov
Codex er en herlig blanding av Dominion, Artic Scavangers, Magic The Gathering og Warcraft 3.
Hver spiller har en base som tåler 20 liv, når første basen er ødelagt, så er det den med mest liv igjen på basen sin som vinner.
Man starter med 10 dårlige kort, som man etterhvert gjør om til arbeidere, som gir deg mer gull, som gjør at du får muligheten til å bruke gull til å spille bedre kort. Når du velger start kortene dine, så velger du også 3 helter, disse tre helter bestemmer hvilke kort du har tilgang til. Røde kort gir deg tilgang til
raske angrepskort, grønn gir deg tilgang til
store dyr, blå gir deg tilgang til en
flygende base for å beskytte mot raske farger, svart
sprer sykdom, hvit har en
stor stein, lilla driver med
fremtiden og
fortiden.
Som i raser i Warcraft 3, så er de nye kortene du har mulighet til å sortere inn i stokken din knyttet til rasen din (altså startkortene) og bygningene du bygger. Du må utvide basen din med å bygge nye bygninger, som gir deg tilgang til de beste kortene.
Måten man sorterer inn de nye kortene på minner veldig om Artic Scavangers med at man begynner med 5 kort, etter turen er ferdig discarder man dem, for å trekke nye. Men ikke bruk for mye kort, for man trekker bare 2 kort mer enn det man discardet - til en max av 5. Og når man skal lage arbeidere hver tur for å ha økonomi, så bruker man et kort hver tur på det. Også vil man jo gjerne spille en enhet ut på bordet for å beskytte basen sin / angripe motstanderene.
Jeg får pakken i september eller oktober. Gleder meg