Den sosiale analogspilltråden (Snapchat-nicks ITT)

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Ja, @ganon viste med den starteren i går og den er helt :psyduck: Nå tikker den antageligvis veldig sakte oppover til det er to dager igjen og den får en ny insane boost. Egentlig har han valgt en altfor lang periode, en etablert starter som det der kan komme bedre ut av kortere tid.

Jeg skal ikke ha, for dyrt for meg og for stort til å noensinne havne på bordet.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
20161213_200913.jpg



Her i gården spilles Det Mysterium, et samarbeidsspill der en spiller er et spøkelse som ikke får snakke, mens de andre spillerne er synske som får fornemmelser om en morder, et åsted og et våpen hver. Spøkelset gir hint ved hjelp av drømmekort som overhodet ikke hjelper...

Les mer her
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Det har jeg ogsaa spilt! Synes designet var lekkert og ideen med disse visjonene ganske morsom, men fölte likevel det ble litt for enkelt siden man ifölge regelboka först snur timeglasset naar alle har faatt visjonskort. Hvilket tillater spökelset aa konsentrere seg om én og én spiller inntil de gjetter riktig (blir jo en slags kommunikasjon mellom spökelset og spillerne, siden han kan lytte til dem). Hadde dere ogsaa det problemet og hvordan löste dere det?
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Det er flere ting her som kan games, men jeg følger boka Etiske Regler for Analoge Gamere som sier at det er no dritt å bruke unødvendig lang tid på spill. Å måtte vente på enkeltpersoner når spillet ikke legger opp til det gjør at alt blir treigt og kjipt, så når jeg er spøkelset prøver jeg hele tiden å få ut kort til spillerne.

Andre mekanikker som kan geimes: man kan som spøkelse gi flere kort på én gang til én og samme spiller. Det betyr også at man kan dumpe alle syv kortene på en spiller du vet kommer til å gjette riktig, og dermed får du bytta hele hånda uten å bruke ei kråke. Så når jeg spiller spøkelset gir jeg ett kort hver gang, for utfordringa er viktigst for begge sider, for at alle skal ha det gøy.
 

oma

Village Drunk
Er det noen gjuleønsker her inne? Hvilket spill kjøper man til seg selv i år?

Selv ser jeg på et Roller Derby 2 spiller-spill som heter Jammer Up, virker som solide regler for strategisk utfoldelse. Ser for meg det kanskje ikke nødvendigvis varer veldig lenge etter min-maxing av strategier er gjort, men det er lov å håpe.
 
I år har jeg kjøpt Time Line: Inventions, Boss Monster+ expansion og Flick em up til meg selv i julestria. Mest for å ha noen lette spill å dra opp med familie og venner som ikke spiller mye.
Via Nebula er vel det jeg mest kunne tenkt meg under juletreet i år. Ascending Empires er også et jeg er veldig nysgjerrig på.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
I stemmer Via Nebula, men er også veldig gira på å få tak i Mechs vs Minions. Bestiller i romjula om det ikke har skjedd et mirakel.
 
Da vi var i Danmark plukket vi opp Hanabi. Det er et kortspill der man samarbeider om å sette i gang et fyrverkeri, og det er et type spill man bruker under en time på, passer med andre ord bra om man er på farta på flyplass, togreise, hotell osv. Det går i korte trekk ut på at man ikke ser sine egne kort, men må samarbeide med medspillere om å gjøre riktige trekk, slik at lunta ikke brenner ned før fyrverkeriet er klargjort. Om man feiler går alt til helskottes. Tar ca 30-60 minutter for en runde.

Som et PS kan jeg på det sterkeste anbefale Faraos Cigarer en butikk bestående av tre lokalee, og den befinner seg i Skindergade i København, et palestinsk steinkast unna Strøget. I den gata har de tre butikker hvor den ene har haugevis av brettspill, den andre har tre etasjer med tegneserier, og den tredje jeg har utstyr til live rp, cosplay osv. Som Outland, bare en god del større.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
I likhet med @Kleevah fikk jeg en boks med Black Stories fra @ganon etter gjulequisen, min er "Funny Deaths Edition". Tok den med på nyttårsmiddagen med venner siden det er så lett å frakte og reglene er veldig enkle.



(Har ikke noe bilde av innpakningspapiret fordi jeg tok den fra postkassa på vei til jobb og åpna den på bussen, men det var veldig proft!)

Spillet er veldig enkelt å spille, og krever deduksjon. En person har løsningen på en gåte, og de andre spillerne må spørre ja eller nei-spørsmål. Vi spilte med regelen som sier at hvis man får et ja-svar så får man spørre igjen. Den som løser gåten får kortet og neste person blir det som spillet kaller "Gåtemesteren".

På en måte er det er bra spill fordi det er så enkelt og relativt kjapt, og krever null setup. Men det som ofte ble et problem var at vi var usikre på hvor mange detaljer som behøvdes for å løse gåten, fordi beskrivelsen rundt dødsfallet er ofte veldig detaljert og det føles som det burde vært en del av løsningen, men selv om det står masse på kortet om at "damen var gammel men mente at hun ikke hadde noe problem å kjøre bil og måtte ta lappen på nytt, sønnen skulle hjelpe henne å øvelseskjøre etc.", så må man nesten bare godkjenne "moren rygget over sønnen sin" som løsning. Dette skjedde veldig mye. Dessuten, når man vet løsningene så kan man ikke bruke det kortet igjen noen gang og må kjøpe et nytt spill.
 
Erm, det kan kanskje hende at jeg må flykte til et annet kongedømme når kona gjør meg død ved å bli et monster når jeg forteller henne hva som kommer til å havne i postkassa en eller annen gang.

Så ja. Det var aldri meningen å støtte dette, men jeg har lest altfor mye om det til å la sjansen gå ifra meg. Det er ikke sikkert at det er noe for meg, men hvis det er tilfelle så er jeg rimelig trygg på at jeg får solgt det videre uten å tape noe på det.
Med det sagt så tror jeg virkelig at dette er noe for meg! Jeg var jo på hugget til å bli med på Dark Souls brettspill kickstarteren, men dette her virker som spillet som rettmessig kunne båret tittelen. Det er bekmørkt, obskurt, avansert, men det virker som det har en eller annen X faktor man ikke finner i noe annet spill som gjør at jeg må prøve det.
Jeg kommer til å skrive mer om det når tiden nærmer seg, og mye mye mer om det etter at det har kommet i hus selvsagt. Mens jeg venter så kan dere jo tenke på om dette er noe dere vil prøve. Jeg tenker også at det hadde vært kult å prøve det som et forumspill, men det må tas noen testrunder og se om jeg får til noe vettugt først.

kdm.jpg


chest.png


Dette er da Gamblers chest, noe man får hvis man sparker unødvendig mye penger på spillet, noe jeg såklart gjorde. Her er hva man får ekstra:

http://vibrantlantern.com/KDM15/gamblers_chest/
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Så, ble det grunnpakke til 250 dollars, pakken med alle expansions til 1600 eller noe imellom?
 
Grunnpakke med Gamblers chest.

edit: litt usikker på om jeg skal bytte ut gamblers chest med en expansion eller to.

editedit: Går for kun grunnpakke etter å ha chattet med noen andre i kickstarteren. Gamblers chest tilfører endel til grunnspillet, men er mest myntet på de som går hardt inn for endgame expansions som vil ha litt mer variasjon virker det som.
Når det kommer til expansions så tar det en stund før de shippes uansett, så da får jeg heller spille grunnspillet og se hvor jeg ønsker å sprite det opp etterhvert. Det var også kickere som fortsatt ikke hadde begynt på expansions fra den forrige kickstarteren så det er nok mer enn nok spill for en stund.
En ting som er morsomt er at det er to andre i Drammen Spillklubb som også har bestilt det så jeg kommer til å ha nok av mennesker å spille med :)
Her er forresten DiceTower sin anmeldelse av det første grunnspillet om noen er nysgjerrige:



editeditedit: Det var noen som droppa black friday pledgen sin så jeg endte opp med grunnsettet og gamblers chest for 300 :D
 
Sist redigert:

Shinra85

Spillegals effort emo
IMG_20170121_222408.jpg

Blitt bedre kjent med naboen, fikk melding om brettspill hos broren hans. Øl og Arkham Horror. Nestegang blir det Scythe. Jaggu.
 
Bra nabo. Jeg har jo brukt opp spillbudsjettet for 2017 allerede på KD:M så i påvente av det tenkte jeg det ville være lurt å lære meg en ting eller om miniatyr maling. Jeg har jo et par spill med mniatyrer, Zombies!!! med tre utvidelser som utgjør gto anske så mange figurer og DOOM brettspillet som har temmelig kule miniatyrer.
Jeg kjøpte meg litt utstyr som et holdestativ med forstørrelsesglass, palett, hobbymatte, x-acto kniv, primer, samt et base set og et shade set med maling fra citadel og diverse pensler.

DSC_000001.JPG


Her har jeg gått over støpekanten med kniv på de fleste figurene og så smått begynt med priming.

DSC_1779.JPG


Unable to comply, priming in progress.

DSC_1782.JPG


Her er jeg ferdig med første basestrøk av tre farger på testfigurene. Spillfigurene fra Zombies!!! skal skille seg fra hverandre ved forskjellig farge på jakkene, mens jeg bare har lekt meg med DOOM figurene. Hell knighten ser ut som en super-imp i denne grunningen :D Jeg skal flekke opp modellen man kan se på i menyen i det nyeste spillet og male etter den ved neste strøk.
 
Sist redigert:

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Protip: ta og grunn dem med en mørkere farge. Og jobb deg utover med lysere farger.
For raske resultater og begrenset med tid så er drybrushing genius.
Det man gjør da er å ta en lysere nyanse av fargen du skal drybrushe på en drybrush-pensel. også tørker du av malingen med tørkerull sånn at penselen føles tørr. Deretter drar du penselen frem og tilbake over der du skal highlighte detaljer. Kjapp og enkel måte og fremheve detaljer uten at det føles umulig. Ikke er det juks engang. Bare en teknikk.

Og et annet tips er.
Ikke bruk hvit. Kan seff bruke hvit på noen ting, men som oftest er det lyse gråtoner og lyse gultoner man bruker som hvit. :)

Edit: Neste tips er å kjøpe maling fra et merke som heter Vallejo. Model color er ganske bra, men kjøp for vanlig bruk, ikke airbrush.
 
Har sett Games workshop sine tutorials samt noen andre så er kjent med dry brushing og de andre teknikkene :) Blir nok det neste malingsettet jeg kjøper inn, ser ganske tøft ut. Bruker faktisk Vallejo primer da den ble anbefalt av en miniatyr gruppe jeg snublet inn i etter KD:M kickstarteren.
Jeg har ikke tenkt å begi meg ut i airbrushing med det første tror jeg. Det er penselstrøkene som fenger meg for øyeblikket og det er ganske små figurer som er fine å pusle med, men skal ikke se bort ifra at jeg må ty til airbrush når jeg skal sette i gang med de store KD:M miniatyrene som Dragon King. Har du Agradula erfaring med airbrush?

 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Har null erfaring med airbrush, men drybrush og wetblending har jeg erfaring med. Og hvis man er ordentlig lat klæsjer man på farger sånn ca der de skal være også dypper man figurene oppi sånn... bengalakk(?). Da legger den mørke lakken seg ned i alle kriker og kroker også beholder du delvis de lyse fargene ytterst.
Sån angående vallejo vs citadel så kan jeg meddele at jeg aldri skal kjøpe citadelmaling igjen. Veldig lite pigmenter i fargene, elendige korker (da jeg kjøpte sist så de tørker jo ut før jeg får sagt bændoligændhi.
Vallejoene har sånne dryppertuter og ordentlig skrukork.
Og citadelmalingene lukter rart og koster mye.
Vallejoene er basically alt det citadelmalingene ikke er.
 
Notert, skal teste ut Vallejo når jeg skal utvide arsenalet. Det shade settet jeg kjøpte er det du refererer til som bengalakk :D Det er grunnen til at jeg har lyse farger på figurene. Jeg skal male de med den malingen som du har dyppe erfaring med for å skape skygger og fremheve detaljer. Skal legge ut bilder etterhvert!
 

Terje

mostly harmless
Antar Vallejo er relatert til noe Boris Vallejo? Nittitalls-meg hadde diverse plakater av han og Royo fra Conanblader og slikt hengende på veggen.