Den sosiale analogspilltråden (Snapchat-nicks ITT)

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Drybrush over menneskene med en lys farge av de tonene som er der på de rette stedene så fjernes mye av den gusjete fargen. Blir bra det der
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Det er ikke mitt bilde :D Megagame Oslo posta det selv på face, de planlegger nok neste runde og da skal Spillegal seff være beste land igjen!
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Håper de forandrer på journalistene littegranne, for kan godt være det igjen.
Håper bare det ikke er første uka i mars.
 
Var på besøk hos Buggz i går for litt brettspillings. Fikk tatt en runde 7 Wonders: Duel, og fikk også testet ut Mechs Vs Minions!

DSC_1794.JPG


7 Wonders var veldig fornøyelig! Jeg har aldri prøvd original versjonen, men dette ga mersmak.

DSC_1795.JPG


Vi endte opp med en "civil ending" hvor man spiller ferdig og teller opp poengene. temmelig likt! Det er to andre måter å vinne på som avslutter spillet tidligere, "military" og "science". Det virket dog ikke som noe som var lett å gjennomføre. Selv om jeg var en utvikling unna "science" seier kunne Buggz blokkere ganske bra de kortene jeg trengte.

DSC_000001.JPG


Mechs Vs Minions var jeg veldig spent på! Det er som dere ser veldig pent og gjennomført. Gameplayet tok litt tilvenning, men man kommer rimelig raskt inn i mekanikkene, og alt er ganske lett å lære.
Det ga et veldig godt førsteinntrykk, men jeg avholder fra å skrive noe mer før jeg har spilt det mer.
 
Er nesten ferdig med min første Hell knight!

DSC_1801.JPG


DSC_1802.JPG


DSC_1803.JPG


Litt småpirk som gjenstår, men synes den begynner å se ganske bra ut. Har også gjort grunnarbeidet på fire av de fem andre. Har også fått meg et dry brush sett så det blir å prøve ut snart.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Bildene blir veldig preget av gjenskinn. Sett den i godt lys og slå av blitsen på mobilkameraet, så ser man fargene bedre. :)
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Spilte et veldig ålreit kortspill ikveld som heter Machi Koro (japansk for "Trill deg en by" elns). Veldig enkelt men også morsomt og velgjort spill hvor du kjøper bygninger til byen din. Hver bygningstype representerer ett eller flere øyner på to terninger, slik at du kan satse alt på ett tall eller spre bygningene dine utover skalaen 1-12. Noen bygninger stjeler penger fra motstanderen hvilket naturligvis er morsomt. Kanskje litt flaksbasert, men på den positive siden lett, morsomt og elegant utformet. Har allerede lyst på expansionsene.

 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Så du vil si at Machi Koro er
heh
machi moro?

Men ja, det der virker jo rimelig lettvint og greit å ha som en starter. Takk for tips!
 

demake

Seksuelt godteri
Bare et hode opp om at expansions nesten er nødvendig. Har spilt det alt for mange ganger og opplevd at det plutselig er over før noen i det hele tatt har kjøpt av kortene på nederste rad.
 

demake

Seksuelt godteri
Miniatyrmaling er promp. Men brettspill med malte figurer er bedre enn brettspill uten malte figurer, så alt i alt, så går du i pluss @ganon ! :D Dritfett!
 
Lørdagskvelden min:

DSC_1834.JPG


Ble ferdig med første strøk og skyggelegging på alle zombiene pluss en Mancubus.

DSC_1835.JPG


Er også godt i gang med de tre spiller figurene. Doom guy i DOOM 3 som spillet er basert på har sort hår så jeg holdt meg til det.

Har også blitt ferdig med alle seks hell knightene og her kan dere se to av de!

DSC_1837.JPG


DSC_1838.JPG


Ellers så har jeg lest veldig mye i reglene og på BGG om forskjellige husregler som løfter spillet og som jeg gleder meg som en liten unge til å prøve ut. Har faktisk sett på en let`s play av en som spiller første scenario solo, og blir mer og mer gira. Descent bruker oppdaterte versjoner av mekanikkene man finner i dette spillet så hvis det slår an hos Buggz og resten av spillergruppa blir det kanskje noen fantasi kampanjer i fremtiden også.
 
Dagens effort:

DSC_1867.JPG


Doom guy er klar i alle tre farger.

DSC_1869.JPG


Zombiene er klare!

DSC_1870.JPG

Mancubus! Valgte å gå for et fengende fargevalg i tråd med det nyeste spillet, men er litt usikker på om jeg skal tilføre farger på kanonene. Tenker at jeg kan starte med sort, så rødt, så oransje, så skyggelegge gult utover kanonene ved å starte alle penselstrøk på tuppen av kanonene. Noen som har noen ideer?

Ellers så fikk jeg pledge manageren for Kingdom Death Monster i kveld, og endte opp med følgemde add ons:

DSC_1871.JPG


Så uhmmm, det ble 10 rene expansions+ en expansion til en annen expansion, og en bok som gir meg muligheten til å lage flere expansions med et ekstra monster+ noen pin-ups, så jeg burde ha noe å henge fingrene i de neste årene. I tillegg til gamblers chest som har nærmere 100 miniatyrer og et monster til core kampanjen.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Jeg har endelig fått prøve ut DOOM brettspillet!

DSC_1882.JPG


Guttungen ga spillet en ganske klar dom :D Han overtalte meg til en prøverunde på dagtid selv om jeg ikke trodde at det var mulig for han å sitte stille så lenge, men med noen monstre å gå kamp mot så ble han meget fokusert og engasjert. Vi samarbeidet som soldater mens jeg også kontrollerte monstrene, og ved å forenkle spillet litt kom vi igjennom på to timer. Men over til kveldens økt:

Jeg, kona, Buggz og Stian som noen av dere har hilst på, prøvde oss på det første av totalt fem scenarioer som følger med spillet på lørdagskvelden.
Spillet er kjent for å sterkt favorisere monsterspilleren så jeg gjorde litt forarbeid og lastet ned og sleevet kortstokken til expansionsettet for å balansere ting litt bedre.
Vi spilte også med noen husregler. Pistolen fikk uendelig ammunisjon, monsterspilleren trakk bare to kort i runden istedet for tre, og marinespillerne fikk utdelt tre egenskapskort hvorpå de fikk beholde to, istedet for å bare få to tilfeldige.
Spillets gang er i bunn ganske enkel. Hver av soldatene tar turen sin, og har valg mellom å sprinte 8 steg, gå 4 steg og avfyre 1 skudd, skyte 2 skudd, eller gå 4 steg og legge på en ordre til bruk senere( counterattack, dodge, aim).
Monsterspilleren derimot har en kortstokk full av dritt for soldatene som kan gi de panikk, få våpnene deres til å klikke, eller bringe flere monstre i spill.
Monsterspilleren vinner ved å fragge x antal. soldater basert på hvilket scenario/vanskelighetsgrad man spiller.
Det er også noe narrativ som leses opp etterhvert som nye områder låses opp, og noen story events som utfolder seg når visse kriterier oppnås.

DSC_1884.JPG


Over så har soldatene kommet seg et stykke ut i brettet og fått tak i det røde nøkkelkortet som kreves for å komme seg ut av brettet.

DSC_1885.JPG


Her er en close-up av hva som foregikk. Kona hang litt etter så jeg løp på henne med en imp for å holde spillerne spredt mens en pinky gomlet på Stian. Thomas har kommet seg inn i rommet og fått tak i nøkkelkortet samtidig som han ryddet vei med motorsagen, som han forøvrig fikk en latterlig kill-count med.

DSC_1886.JPG


Etter å ha ryddet unna alt utenom en imp bestemte soldatene seg for å åpne døren til neste område for så å smelle igjen nevnte dør etter ca to sekunder etter å ha sett hva som ventet på andre siden. Soldatene la en slagplan og kjempet tappert videre.

DSC_1887.JPG


Her endte dessverre ferden til soldatene med utgangen såvidt i sikte bak noen kolosser av noen fiender.

DSC_1888.JPG


Her er hvordan brettet så ut ved enden av spillet. Det var bare et rom igjen som forble uutforsket, men jeg har en følelse på at soldatene kommer til å finne ut hva som skjuler seg der neste gang når de er mer forberedt.

Alt i alt synes jeg det var et knallbra spill og vel verdt malejobben jeg puttet i miniatyrene. Vi spilte i ca fem timer, inkludert regelforklaringer, men mye diskusjon rundt taktikker og latter når ting gikk til helvete så gikk de timene unna temmelig raskt, og jeg tror vi vil korte ned tiden til to-tre timer neste gang. Da kan jeg sette opp selve kartet på forhånd også.


DSC_1889.JPG


Nå sitter jeg på hotellrommet og funderer på hvordan jeg skal male de siste figurene (cyberdemons) som dukker opp på et senere tidspunkt i spillet.
 
Sist redigert: