Folk har fått panikk for alliance shaman/horde paladin ser det ut til, det er egentlig ganske overraskende med tanke på at vi vet ufattelig lite om hvordan karakterene (alle 9) vil utivkle seg på veien til 70. Noen sier at at variasjonen vil synke...hvordan vil den det? Eneste er at du ikke møter en unik klasse i PvP. I PvE så øker variasjonen, 9 forskjellige klasser åpner for større taktiske variasjonsmuligheter enn 8. Man får nå en defensive og offensive support klasse for begge factions.
Det jeg vil vite er hvordan spillets variasjon vil forandre seg for meg som en PvE spiller som spiller for en faction, jeg kan nemlig ikke se en eneste ting. Jeg har noen andre karakterer, men jeg spiller hovedsaklig en karakter og den er alliance. For min del øker kun variasjonen i spillet, jeg orker ikke å rerolle fram og tilbake mellom x antall klasser og horde/alliance, bedre å få seg en karakter og faktisk sette seg inn i det litt mer komplekse innholdet i spillet slik jeg ser det.
Dere sier at det er en billig løsning, hvordan er det en billig løsning? Tror dere at Blizzard slipper unna balanseringen av shaman/paladins fordi de er gjort tilgjengelig for begge factions? Neppe, begge klassene må føles nødvendige og på en likeverdig måte. Det eneste dette er en enkel løsning på er balansen mellom horde/alliance, og det synes jeg er greit, for folk whiner alltid så lenge det er forskjeller. Shamans må fortsatt fikses på, så klassebalansemessig har de ikke fikset en dritt. Jeg tror klassebalansen mellom shaman/paladin blir fikset i BC (eventuelt som tier 8 talents). Det er heller ikke enorme forandringer som må gjøres, shamans har definitivt ting som vi gjerne skulle hatt i alliance raids, spesielt når det stacker med pala buffs (BoW + Mana stream totem f.eks). Vi skulle gjerne hatt windfury totems, NR totem, grace of air og tremor totem f.eks. De trenger mer, men det er ikke helt på trynet nå heller.
Eneste jeg kan fatte er lore messig, men jeg er lei for det, men jeg driter i WoW lore. Jeg synes enkelte deler av WoW historien er kule, men de er det på en cheesy måte, det er ikke akkurat Dostojevskij kvalitet på loren fra før av heller. Gameplay >>>>> x 1000 Lore.
Når det gjelder variasjon av gameplay, burde det heller gjøres med de nye tier 8 talentene og det medfølgende faktum at du kan spesialisere deg mer i hvert enkelt talent tre. Eventuelt gjøres via et sub-class hero class system.
Ble kanskje litt rotete, men tror hovedpunktene er klare.