Den sosiale World of Warcraft-tråden

For å bytte char fra account til account må begge accountene ha samme kortholder. (Altså det må være samme person som betaler for begge kontoene).

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
SITAT(Thomas @ 22.07.06, 08.46) 15876
"Lore lol" betyr ikke at det er greit for dere å ikke tenke utenfor de små rammene dere har satt dere opp i hodet.
Provoserende at noen ikke kan gi dette en sjanse i det hele tatt, uten å lese verken lore-bakgrunnen med et åpent sinn, eller å lese designfilosofien bak forandringen i det hele tatt.
[/b]
Det som egentlig er irriterende er at det viser at Blizz bare tar easy way out. Hvorfor ikke modde shamans sånt at de faktisk har noe å gjøre i endgame. Dette er bare billig og kjipt, hadde vært oh så mye kulerer om de bare hadde gjort det ordentlig.

Cheapskates.

Jeg leter etter en WoW film. Det er en slags intro, ganske tøff stil med en eller annen japansk sang. Veldig anime over det hele.

Noen som vet hva den heter, og eventuelt en link til den? :>

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Folk har fått panikk for alliance shaman/horde paladin ser det ut til, det er egentlig ganske overraskende med tanke på at vi vet ufattelig lite om hvordan karakterene (alle 9) vil utivkle seg på veien til 70. Noen sier at at variasjonen vil synke...hvordan vil den det? Eneste er at du ikke møter en unik klasse i PvP. I PvE så øker variasjonen, 9 forskjellige klasser åpner for større taktiske variasjonsmuligheter enn 8. Man får nå en defensive og offensive support klasse for begge factions.
Det jeg vil vite er hvordan spillets variasjon vil forandre seg for meg som en PvE spiller som spiller for en faction, jeg kan nemlig ikke se en eneste ting. Jeg har noen andre karakterer, men jeg spiller hovedsaklig en karakter og den er alliance. For min del øker kun variasjonen i spillet, jeg orker ikke å rerolle fram og tilbake mellom x antall klasser og horde/alliance, bedre å få seg en karakter og faktisk sette seg inn i det litt mer komplekse innholdet i spillet slik jeg ser det.

Dere sier at det er en billig løsning, hvordan er det en billig løsning? Tror dere at Blizzard slipper unna balanseringen av shaman/paladins fordi de er gjort tilgjengelig for begge factions? Neppe, begge klassene må føles nødvendige og på en likeverdig måte. Det eneste dette er en enkel løsning på er balansen mellom horde/alliance, og det synes jeg er greit, for folk whiner alltid så lenge det er forskjeller. Shamans må fortsatt fikses på, så klassebalansemessig har de ikke fikset en dritt. Jeg tror klassebalansen mellom shaman/paladin blir fikset i BC (eventuelt som tier 8 talents). Det er heller ikke enorme forandringer som må gjøres, shamans har definitivt ting som vi gjerne skulle hatt i alliance raids, spesielt når det stacker med pala buffs (BoW + Mana stream totem f.eks). Vi skulle gjerne hatt windfury totems, NR totem, grace of air og tremor totem f.eks. De trenger mer, men det er ikke helt på trynet nå heller.

Eneste jeg kan fatte er lore messig, men jeg er lei for det, men jeg driter i WoW lore. Jeg synes enkelte deler av WoW historien er kule, men de er det på en cheesy måte, det er ikke akkurat Dostojevskij kvalitet på loren fra før av heller. Gameplay >>>>> x 1000 Lore.
Når det gjelder variasjon av gameplay, burde det heller gjøres med de nye tier 8 talentene og det medfølgende faktum at du kan spesialisere deg mer i hvert enkelt talent tre. Eventuelt gjøres via et sub-class hero class system.

Ble kanskje litt rotete, men tror hovedpunktene er klare.

Libresse

Men kjære Lurtz.

Dette virker bare som latskap for meg. Hvorfor ikke bare fikse shamans? Gi dem Rockbiterbuff? Gi dem totems som affecter hele raidet? Gi Horde noe lignende BoK, som gir mere HP? La totems scale med gear? Gi Horde noe fearward equalent? Buff opp manastream (eller hva det nå heter?

Jeg har aldri likt at Belfs joiner horde, dette er bare med på å viske ut grensen mellom faksjonene og gjør det kun til to høyst generic sider som slåss mot hverandre. Dette med at Belf er paladins virket ikke planlagt i det heletatt, men heller som en nødløsning på alt whinet.

Man trodde at Blizz var balansens mestere, bare se på StarCraft. Men nei, dette er teit og billig løsning på et forholdsvis stort problem. Ganske klart at de vil at mange skal levle opp igjen. Og den irriterer meg, grenseløst.

På en annen side så er det positivt, gir en stor incentive til å slutte XD

Libresse

Det er jo også andre faktorer som regjerer.

Uannsett, tror jeg setter punktum for hardcore raiding ved Nefarian. Men veien dit er jo lang :) Selvom vi hadde en vidunderlig Raggy kill igår, fem døde, boom boom, jeg falt aldri under 50% hp. Begynner å bli... eh... sammensmurte.

Lurtz

Dr. Van Nostrand
De kunne selvsagt bare buffet shamans i PvE. Men det er egentlig ikke poenget mitt at de ikke kunne gjort det, poenget mitt er å argumentere mot de som hevder at dette nødvendigvis fører til mindre variasjon, det er jeg ikke enig i. Som PvE spiller som spiller stødig på en karakter, under en faction, så kan jeg ikke si annet enn at forandringen faktisk øker variasjonen og taktiske muligheter

Libresse

Det gjør det, men det gjør det jo 100% trivial å velge en faksjon. Så hvorfor ha faksjoner i det heletatt?

Synes det er litt trist at dem gir horde paladins og shamans til alliance.
Det ga jo bare et enda større preg til denne "horde vs alliance" faktoren spillet har, at hver sin side hadde en unik klasse. Men men, vi vet jo ikke hvordan klassene utvikler seg til level 70. Så kanskje dette ender opp til å bli en god ting. Blizzard har nok tenkt litt mer på det enn "ok, la oss balansere spillet og slenger over pala/shamans til begge sidene".

Jaa... Det høres altfor teit ut egentlig. Blizzard er flinke til og skape gode spill, og jeg er egentlig ganske sikker på at de har tenkt gjennom dette mer enn av folk skal ha det til.

Lurtz

Dr. Van Nostrand
SITAT(di Valore Scadente @ 24.07.06, 13.29) 16181
Det gjør det, men det gjør det jo 100% trivial å velge en faksjon. Så hvorfor ha faksjoner i det heletatt?
[/b]
Mer trivielt, det skal jeg si meg enig i, men det bringes ned til det nivået av innflytelse jeg vil at det skal ha. Man skal velge horde/alliance og rase basert på det man er komfortabel med av looks, hva venner velger og eventuelt lore, ikke hva som er best. Racials gjør jo en forskjell, men folk ser det alltid fra sin egen side. Undead er så imba pga WotF, hvor mange ganger har jeg ikke hørt det, jeg sier det også selv innimellom :) Men vi burde ikke tro at f.eks horde tenker noe penere tanker når vi shadowmelder i PvP så vi er vanskelig å charge rett på, eller når en human bruker perception for å lett avsløre en rogue.
Racials, looks og andre småfaktorer er nok etter min mening, de kan eventuelt brodere ut racials litt mer (så lenge de holder det nogelunde balansert)

Det med lore bryr jeg meg ikke no om, men det er fortsatt koz at et såpass dypt spill har en skikkelig historie, det jeg ikke liker er at de skriver den om slik at den passer til spillet.

Det jeg ikke liker, er at ingenting er unikt lenger, det må ikke nødvendigvis være en klasse som er mye bedre enn andre. Men nå er det jo bare racials som skiller horde/alliance, og det synes jeg er bullshit. Personlig tror jeg det hadde vært koz med enda mer variasjon, det burde ikke være samme faen hvilken klasse eller rase man roller. Det er jo ingen racials som virkelig hjelper deg i pve/pvp. Ett eller annent burde de ihvertfall finne på til expansion.