Den sosiale World of Warcraft-tråden

Noen nylige videoer fra 12x servern iht. PvE og PvP.

Mesmerize vs Four Horsemen
Helrussisk guild som tok ned 4HM nylig. Var en liten bug med at du kunne resiste marks med shadowres gear men det har blitt fiksa allerede. Tror de har prøvd seg på bossen i en del måneder

Datttheone, Rank13 Warlock PvP
En lock som jeg PvP'et med for 1 1/2 år siden. Ganske skilled men locks med hans spec er dødelig effektive om du spiller dem riktig (Kan se min char der også. Dwarf Priest med navn Stinah).


Kanskje vi kunne ha samla SG folk på serverne. Så og si ingen jeg kjenner der som jeg da ikke har møtt på forhånd.
 
Har gameplayet utviklet seg no særlig fra slutten av vanillla egentlig? Er warriors fortsatt like roida up, og rogues like fæle? Virker faktisk litt morsomt.
 
gearet warrior med en healer i bakgrunnen er fremdeles en drapsmaskin, men nå er jo skill-level på folk ufattelig mye høyere enn det har noengang vært på vanilla siden wow i seg selv er jo over 8 år gammelt. Gear har jo mye å si selv om man fort kan se skill-forskjell mellom folk med blått pvp sett og en i full t2 som backpeddler og klikker som en ordentlig superhelt. Vanilla var aldri kjent for å være 100% balansert men som du selv sa Eivind før er jo at "WoW er ikke balansert for 1v1".
Er en del nybegynnere der også som enten aldri har spilt wow eller aldri spilt det aktivt.

En ting som mange etterlyser i retail er World PvP og selv om man ikke ser det så mye på 12x serveren siden man lvler kjapt så er det masse liv i zones som f.eks. Searing Gorge og Western/Eastern Plaguelands

De lanserte nylig en patchfix på 2 av 3 serverne for å gjøre Alterac Valley til som det var i gode gamle dager med oppgraderbar guards, faction bossene du kan summone og at et game ikke går på ressurser men kun på å drepe alliance/horde bossene
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Alterac Valley, en time i kø og selve gamer kunne vare mangedoblet den tiden.

Var gøy da :)
 
Det her må nesten testes når jeg får pcen i stand igjen, når det blir er litt usikkert men.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Noen fant ut at filene på OS-disken skulle komprimeres?
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Har lest litt rundt på den siden, og får inntrykket av at det bare er én klient og den er nok til windows siden det ikke står noe annet. Urgh.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Woo, thanks man!
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Neida så vi drepte Lei-Shen som er sisteboss i siste tier på normal, 12/12! I dag begynner vi på heroics, for de spesielt interesserte legger jeg til videoen fra i går (legg merke til damagemeteret olø):
Edit: Jeg en av de to med sånn grønnish vannkompis.

 
grattis :)

Jeg dinget 60 på Emerald Dream servern for ca. 2 uker siden og på selveste 17.Mai så ble BWL lansert.
Clearet hele BWL samme dagen som første guild på server'n og det føltes ganske episk!

Noen andre som har begynt der?
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Har ikke satt i gang noe Vanilla-prosjekt enda (begynt på PvP isteden ;p) men grats osv! Men er det ikke litt kjipt å cleare hele greia første kvelden? Nå blir det jo bare å farme til AQ åpner vel.
 
Tja muligens men ZG kommer sikkert innen 2 måneder og AV/AB kommer snart også.
Blir nok litt alt leveling i sommer tenker jeg.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Og jo stemmer det, takk for påminnelsen Buggz ^ ^

 
Får vi no reppportasje fra @justincase ? Er litt interessert i hva du tenker om de ulike tingene her!
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
@Hagestol

Kan jeg vel!


Fant ut jeg skulle teste å gjøre det sånn, please gi tilbakemeldinger! Om interessant kan jeg seff spille inn en lenger hvor jeg sier mer om hva jeg mener, og ikke bare hva som vil skje.
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
Jeg liker at...
  • ... alle gearstats reworked - trenger ikke to sets med gear (trenger sikkert ett par for å min/maxe og PvP og sånt).
  • ... det bare er 20-man Heroic Raiding - blir nok litt morsommere raid mechanics.
  • ... vi får reise til Outland v2.0.
  • ... det kommer en PvP zone ala Alterac Valley (får håpe ikke denne blir helt død da).
Resten driter jeg litt i. Blir nok å catasse dette litt ved launch (høst 2016).
 

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
Jeg spiller vanilje jeg, men har dabbet litt av nå. Har bortimot prereaid BiS, men siden jeg ikke orker hardcore 2 d maxxx får jeg meg ikke noen skikkelig guild. Har vært igjennom tre guilds eller noe og alle er ubrukelige. Folk har dårlig gear og store problemer med tacs så sålangt har jeg bare tatt Venoxis i ZG. Har ikke orket raid pugs enda, men når jeg får de siste BiS-delene så får jeg vel prøve meg. Koste meg noe helt vanvittig til å begynne med da. Super nostalgisk.
 
Hvordan er servern du spiller på? Ser ikke helt for meg hvordan det funker. Linkz plz. hadde vært gøy å teste ut om det funka skikkelig.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Ja det der, vanilla var sykt fett men vil jeg egentlig spille det igjen? Er ikke sikker ass. Mange av de forandringene som er gjort er til det bedre, å gå tilbake til mages som lager mat og vann til hele raidet føles veldig utdatert.
Men var ikke taktikkene i vanilla veldig enkle? Manaflask har noen artikkelserier om raiding i vanilla og samstemmer med hva jeg husker og i ettertid virker det meste ganske enkelt.

Det er uansett mer enn nok å ta seg av i dagens spill for min del, tror ikke det tar helt til høsten 2016 før vi får se WoD men tror ikke det kommer før neste sommer så får se. Får vel nesten ta permisjonen min før det.