Den sosiale World of Warcraft-tråden

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
SITAT(Eivind @ 01.10.06, 17.15) 25896
PvP er ikke 1vs1 dueller uttenfor IF...
[/b]
Nei, PVP er å komme ut av BWL for å trashe en MC guild som tar UBRS Buff :D AAAH, enda bedre om de er casuals som skal til UBRS, oi 40stk BWL equipped maniacs :D

Jeg skal være enig at selve core gameplayet i WOW ikke er stort å skryte av, det funker. Men det ER IKKE DET WOW HANDLER OM, det er faktisk en sosial opplevelse som du må engasjere deg i for å nyte. Hvis du kun tenker analytisk på det, så har du lite du skulle ha gjort der, for selve spillopplevelsen er ikke noe stort, men det er.... oi, nesten et spill som klarer å engasjere deg FØLELSESMESSIG. Det er ikke reaksjonstrening, men det er samarbeid. Det er ikke solo-jon, det er et gruppespill.

Og vel, om du ikke liker det, så greit, men hvorfor disse det opp og ned, når det faktisk bare er noe anderledes som andre synes er morsomt? Noen ser etter andre ting i spill, som faktisk kan engasjere deg. Noe som er noe mer enn bare et "spill", en alternativ virkelighet om du vil. For det er det wow er, selve spillmekanikken er average, men det er da ikke bare derfor man spiller det. Å samle Epics gjør men mest bare for å kunne ta den neste bossen, som kanskje slår hardere, eller du må drepe innen en viss tidsfrist. Blizzard har designet meget varierte bosser, joda, det samme går igjen, men det handler om ekstremt lagarbeid, og når man endelig lykkes så er det.... SÅ DEILIG.

Noen av oss liker faktisk Co-op, også på større skala. Endgame blir som et organiseringsspill, ihvertfall om du er raidleader. People management, ikke bare trykking på knapper, reagere til omgivelsene dine heller enn å bevege musepekeren fortest mulig i en clickfest.

SITAT(Aleks @ 01.10.06, 18.44) 25902
Du trenger ikke være WoW-fan for å være en av de 6 millioner folka. 6 millioner er antallet på folk som har registrert seg.
[/b]

Do'h...

Også antallet som betaler en hundrings i måneden. JEg tviler på om jeg hadde betalt så mye ommm jeg ikke likte wow...

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
SITAT(Thomas @ 01.10.06, 18.07) 25895
Bra jeg hadde det moro med WoW fra første sekund da, dumme unge.
De første ukene med WoW var kanskje den kjekkeste spillopplevelsen jeg har hatt noensinne.

Men siden Yetipants sier det er umulig så er det vel slik.[/b]
Som alle vet, gjelder alt som står på Internett for alle. Dermed skrev jeg for litt siden at alle som spiller World of Warcraft kjedet seg gjennom tiden det tok dem å bli level seksti.

Eller kanskje, bare kanskje, skrev jeg at jeg ble enormt skuffet over at til tross for alle de fagre løftene om at man ikke trengte å avlyse resten av livet sitt for å ha det gøy i WoW, så var det jeg fikk se på min rundtur det stikk motsatte; samme gamle grauten som før, kokt opp enda en gang og servert som ferskvare?

Men nei, det kan jo ikke være mulig.

Konklusjon: Heng dere.

SITAT(Affable @ 01.10.06, 20.15) 25939
Også antallet som betaler en hundrings i måneden. JEg tviler på om jeg hadde betalt så mye ommm jeg ikke likte wow...
[/b]
Nei, antallet som har kjøpt spillet og betalt for minst en måned. Det vil si at 5 millioner av de kan være folk som spilte i en uke før de ikke gadd mer.

Konklusjon: WoW er vel verdens mest populære nettspill, og det er ikke vits i å diskutere med WoW-folk Yeti, for de gir seg aldri!

Men jeg leste litt i tråden nå, og et godt argument er at det er først i level 60 det blir gøy, det sier de fleste. Men hvor lang tid tar det å bli level 60? Over 100 timer? Nei, det gidder jeg ikke. :p

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ikke sant. Du har skjønt det. :D

jeg hadde rundt 8 dager played når jeg ble lvl 60 og jeg koste meg stort sett heletiden...

Tutorial som tar 190 timer?
Gøy.

Kanskje derfor jeg aldri kom forbi level 25 på noen av figurene mine.

"Your account will be frozen 8. October 2006"

Jeg er ihvertfall lei av WoW, har ikke akkurat tenkt å fortsette, men når Age of Conan kommer så...kaaaanskje...

mongo! Hvor får du tutorial fra egentlig? Men det er greit det, liker du det ikke så liker du det ikke, er ikke så stort mer å si om den saken. Jeg syntes Halo er kjedelig, men jeg sier ikke at det er dritdårlig og sjeløst fordeom... Det er bare ikke min type spill.

Så du skal kanskje fortsette med WoW når age of conan kommer?

Revan, hvordan kan du konkludere med at wow ikke er gøy før man blir lvl 60? Ingen som har sagt det er kjedelig, og mange (bla. meg, Thomas) mener lvl 1-60 med sin første character, var den beste spillopplevelsen de har hatt.

Og at du faktisk klarte å lirke av deg det mest patetiske utsagnet "de gir seg aldri, så det er ikke vits å diskutere med dem" sier vel bare at argumentene dine sugde kamelbæsj og at du er ubrukelig, siden du ikke klarte å overbevis èn eneste person som faktisk liker wow? Denne er myntet på Aleks og Yeti også.

Du kom deg ikke over lvl 25, altså? La oss si at lvl 1-60 var 100% av spillet, da har du såvidt opplevd halvparten. Liker du også spillkritikere som ikke klarer å runde ett spill, for å så si sin bedritne mening om spillet, som faktisk er såpass langt fra fakta som overhodet mulig, kun fordi personen ikke klarte å sette seg inn i spillet, for å SÅ SI sin mening?

Og igjen: Hvem sier at lvl 1-60 er drittkjedelig? Jeg har aldri hatt det så gøy før, og det er en grunn til at jeg har gjort det opptill flere ganger, såklart er det ikke for alle. Men at dere ikke klarer å akesptere et konsept om smak og behag er faktisk utrolig imponerende.
Kan det faktisk hende dere ble eid, enten av en annen spiller, eller av spillet i seg selv, at dere er så negativt instilit til det? Jeg skal dra en kommentar på Revan sitt nivå, og si at dere ikke liker wow fordi dere suger og mest sannsynlig ble eid. (Denne var myntet til Revan, ingen andre)

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det er tydelig at noen ikke har fulgt med her, så jeg får nesten presisere at jeg da er den særingen som ikke syntes det var noe særlig å slenge gamla i veggen for at jeg fikk spille akkurat nøyaktig det samme som Dark Age of Camelot om igjen til level 10. Som var så lenge jeg holdt ut driten.

Igjen: Å gjemme selve spillet bak en tvungen haug med drit er noe jeg ikke utstår at spill gjør. De som lager slike spill kan brenne i Trøgstad.

Vel, første gangen jeg spilte level 1-10 syntes jeg det var moro. Men det er vel smak og behag. Det som irriterer meg er vel at du kritiserer et spill du såvidt har testet.

Men jeg vet selv at du er en såpass oppegående person, så du jeg håper du gjør det mest for å irritere :p

Dere andre derimot, som kommer med grunnløse argumenter, som faktsik har spilt spillet... Meh, jeg orker ikke mer engang :p

btw Eivind vi må prøve å komme i samme BG igjen, som vi gjorde her forrige dagen i AV. var gøy ^^

Joa, nå har jeg ikke så mye tid til å pvpe for tiden. hardcore pve vet du :p

Men det er ikke verre enn å signe samtidig nesten, som oftest kommer man alltid inn i en helt ny AV, ihvertfall i mitt tilfelle.

Et tegn på hvor lite intuitivt og inkluderende spillet er:

"Nei, PVP er å komme ut av BWL for å trashe en MC guild som tar UBRS Buff AAAH, enda bedre om de er casuals som skal til UBRS, oi 40stk BWL equipped maniacs."

Jeg skjønte nemling ingenting av denne setningen. Er virkelig alle disse "faguttrykkene" nødvendige? For meg - som aldri har rørt spillet - virker det hele veldig fremmed og komplisert. Uten å ha spilt det innbiller jeg meg at jeg må spille en grei del for å kunne benytte meg av - eller for å i det hele tatt kunne forstå - språket som WoWere snakker.

Altså alle disse "nye" orda er forkortelser på instancer, altså istede for å si Upper Blackrock spire sier man heller UBRS. Der MC er Molten Core og BWL er Blackwing lair, mye lettere å dra til forkortelser siden de fleste som spiller spillet kjenner til disse, som ikke akkurat krever doktorgrad i WoW for å forstå. Er ikke spesielt mer ulogisk enn det... Og siden dette da er den sosiale World of Warcraft-tråden tillater de fleste her seg å bruke disse forkortelsene...

BWL / UBRS / MC osv, er forkortelser for instancer, nå gidder jeg ikke å forklare hva en instance er om du ikke vet det. Men ja, akkurat disse er nødvendige.

BWL står for Blackwing lair, og det er tidsbesbarende å si "det er bwl i dag" istedenfor å si hele navnet.
Trashe burde du skjønne?
Det han sier er "Nei, player vs player er å komme ut av en av de vannskeligste instancene (dvs. der man får best gear) og drepe casuals (de som ikke spiller mye - har dårlig gear) som skal til upper blackrock spire (en instance som er mye lettere enn BWL). Såklart, sånn er det jo i alle spill.

Hadde du aldri rørt cs (noe du kanskje ikke har, for alt jeg vet) skjønner ud ingenting av "Vi tar en b2 split, står det mange på lang, trekker vi og faker midt og løper opp cat"
Alle spill som blir litt dyptgående (spess. online spill) skaper egne ord og nesten ett eget språk. Når folk snakker om final fantasy forstår jeg for det meste ikke en dritt. To venner av meg snakket om EVE (MMO) for litt siden, jeg forsto også lite da.

Det var akkurat det som var poenget mitt. At når et spill nærmest krever at man lærer seg et eget språk for å få full utbytte av spillet, er det ikke særlig inkluderende. Det samme kan også sies om CS, om i en litt mindre grad.