SITAT(Yetipants @ 05.10.06, 21.23) 26597
Hadde jeg skrevet "omg wow sugr qkx lol" så hadde du hatt rett. Men nå prøvde jeg å diskutere litt omkring hvordan spillet er konstruert, og det bunner faktisk ikke ut i personlig smak, kjekken.
[/b]
"lol" @ kjekken
Det er helt iorden å ville diskutere et spills konstruksjon, men det er ærlig talt ikke det du gjør.
Du åpnet med å si "Man trenger ikke mer bevis enn de siste par innleggene i denne tråden for å konstatere at WoW er for folk uten sjel", og følger opp med "Okay, her kommer det: Spill noe skikkelig isteden. Konstruktivt nok?".
På hvilken måte inviterer dette til en konstruktiv diskusjon om konstruksjonen til et spill? Det eneste du gjøre er å trashe spillet i en tråd som er av og for folk som digger spillet. Hvorfor gjøre det? Hvorfor trashe? Hva håper du å få ut av det?
Så følger Aleks opp med å si "WoW er repetivt, det er problemet.
Du dreper monstre for at du skal kunne drepe monstre raskere. Du syr gjenstander slik at du skal kunne sy gjenstander raskere."
Det er ganske ålreit å si, siden han direkte retter seg mot noe i spillet (og ikke spillerne), og forklarer hvorfor han personlig kanskje ikke finner WoW helt fantastisk. Dette er bare koselig.
Deretter følger du opp litt mer på linja til Aleks med å si kritisere designet i spillet, og å forklare for oss at du som er hypp på å spille WoW casual, ikke finner det moro. Dette er greit, men betyr det at spillet er dårlig? Her er vi faktisk inne på personlig smak, fordi du kritiserer spillet for noe du synes skulle vært annerledes, for å tekke din smak, for å gjøre det morsommere for deg.
Og som Carlito sa, hvis dette ikke funker for deg, er kanskje ikke WoW for deg. Men det funker for alle oss andre.
Så, sier du "Så de har lagt inn en mulighet til å hoppe over de ukene med loking før man kan finne på noe artig, altså?", og går tilbake til det ukonstruktive. DU fant ikke den første tida med spilling moro, DU fant ikke level`ing moro, og DU kunne klart deg uten de første ukene med spilling. Det at vi som da faktisk spiller spillet ikke ser på dette som noe problem, men isteden nyter det og synes det er morsomt, virker for deg totalt urelevant. Det er det kanskje også. Men det beyr at vår personlige smak ikke affiserer din opplevelse av et spill, på samme måte som din ikke påvirker oss. Så hvorfor prøve? (Som sagt, dette er IKKE diskusjon rundt konstruksjonen av et spill, det er en dialog hvor du ramser opp ting DU fant kjedelig).
Så får du deg selv til å si "Åh, ganske mange. Uansett hjelper det fint lite å love gull og grønne skoger rundt level 40 eller level 60 eller level 976, for jeg synes det er greit å ha det moro med spill jeg betaler for før jeg kommer så langt.". Dette er hvordan du føler det, mens vi andre kanskje finner hele spill-opplevelsen i seg selv som belønningne du etterlyser. Så er ikke WoW for deg da! Vi andre har ikke noe problem med dette.
Så sier Aleks til konklusjon at "Det tar ca 250 timer med kjedelig grinding før spillet faktisk blir fun.". Jaok. du synes kanskje den prosessen er kjedelig, ok. Men det er mange mange andre som ikke finner dette kjedelig. Det er ganske løst å bruke personlig smak for å argumentere mot et spill-element.
Deretter, forsvarer du kritikken du får med:" Som alle vet, gjelder alt som står på Internett for alle. Dermed skrev jeg for litt siden at alle som spiller World of Warcraft kjedet seg gjennom tiden det tok dem å bli level seksti.
Eller kanskje, bare kanskje, skrev jeg at jeg ble enormt skuffet over at til tross for alle de fagre løftene om at man ikke trengte å avlyse resten av livet sitt for å ha det gøy i WoW, så var det jeg fikk se på min rundtur det stikk motsatte; samme gamle grauten som før, kokt opp enda en gang og servert som ferskvare?
Men nei, det kan jo ikke være mulig.
Konklusjon: Heng dere."
Du ble skuffet, ok. Det var dumt. Jeg skulle ønske du fikk den samme fantastiske opplevelsen ut av spillet som jeg fikk. Det gjorde du ikke, og det er synd. Og spillet var ikke som du forventet. Betyr dette at spillet er dårlig?
Deretter hyller du Revan som den eneste som har "skjønt det", når han sier at "Men jeg leste litt i tråden nå, og et godt argument er at det er først i level 60 det blir gøy, det sier de fleste. Men hvor lang tid tar det å bli level 60? Over 100 timer? Nei, det gidder jeg ikke."
Dreier ikke dette seg om personlig smak kanskje? For jeg trodde at jeg og alle de andre som levler fler characters ikke synes det suger, og vi faktisk gidder dette. Gjør vi ikke det likevel? Du kan ikke argumentere med personlig smak. Du kan uttale, men ikke argumentere.
Jeg føler ikke for å fortsette nå, siden jeg er hypp på å logge inn i Azeroth for å grinde litt spenn, men ikke vær redd, jeg er villig til å fortsette dette en liten stund hvis du skulle ønske det. Håper uansett at poenget mitt kom fram.
Du kan ikke si du diskuterer konstruksjonen i et spill når dine eneste argumenter er at du ikke synes det er morsomt.
<Insert funny last sentence to break down your credebility>