Den sosiale World of Warcraft-tråden

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Å nei, diskusjoner på et diskusjonsforum. Det kan vi ikke ha noe av.

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
/whine?

Jeg bare setter spørsmålstegn ved en å videreføre en diskusjon for alltid som åpenbart ikke går noen vei, siden uenighetene bunner ut i personlig smak, som igjen ikke kan diskuteres.

Jeg kan si at jeg synes Coca-Cola er bedre enn Pepsi, og hvorfor, og si at Pepsi er vondt, og hvorfor, men jeg kan ikke si at du tar feil fordi du liker Pepsi bedre.

Jaja! Noen som kunne tenkt seg å bruke 15 000kr på å sikre seg verdens beste mage?

woot!

Lurer på hva guilden hans tenker nå...

REVAN STRIKES AGAIN!

Hold kjeft Martin!

Jeg ville bare høre fra dere som er gode og skjønner WoW-shit, om dette virkelig er verdens beste mage, og om den er verdt 15k..

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
SITAT(justincase @ 05.10.06, 16.04) 26555
Jeg bare setter spørsmålstegn ved en å videreføre en diskusjon for alltid som åpenbart ikke går noen vei, siden uenighetene bunner ut i personlig smak, som igjen ikke kan diskuteres.[/b]
Hadde jeg skrevet "omg wow sugr qkx lol" så hadde du hatt rett. Men nå prøvde jeg å diskutere litt omkring hvordan spillet er konstruert, og det bunner faktisk ikke ut i personlig smak, kjekken.

Sånn til info driver jeg og installerer WoW i skrivende stund, plukka med meg en sånn fin toukers trial fra butikken i dag, tenkte det kunne være greit å gi det en sjanse til. Noen tips om hvordan jeg kan få nyte dette spennende gameplayet så mange snakker om på best mulig måte?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Nei takk, det er sikreste veien til å ikke skjønne en drit av spillet. Da blir man alltid tatt med ut på ett eller annet jallaeventyr hvor man ikke gjør en bæsj selv og så får man masse XP og stæsj uten å ha gjort noe for det, fordi kompisen er level Jesus og man selv er level 0. Så nei.

Hvis det er noen her som vurderer å starte en ny character med deg kunne det jo vært fint om dere sa ifra. Er best å spille sammen med noen som er på din egen level, med mindre du bare vil stå å se på...

vil anbefalle å starte en karakter og bare nyte spillet, ta deg litt tid til å utforske og queste mens du beveger deg igjennom start områdene og for guds skyld ikke velg Night elf, start området deres er forferdelig kjedelig..

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen

Spennende!

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Spaceworld Hamar, sto to-tre pappesker fulle med gratis DVD-er i smale cover.

Han er hekta, han har endra personlighet og han spiller over 12 timer hver dag;

Og alikevel har han bare lightforge?
For en som spiller 12 timer om dagen skulle man tro han hadde en del PvE eller PvP gear... men neida..

Lol, hele greia var latterlig, hva er poenget med å spille så mye om man blir eid? Er ingenting jeg elsker mer enn å drepe paladins i lightforge.

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
SITAT(Yetipants @ 05.10.06, 21.23) 26597
Hadde jeg skrevet "omg wow sugr qkx lol" så hadde du hatt rett. Men nå prøvde jeg å diskutere litt omkring hvordan spillet er konstruert, og det bunner faktisk ikke ut i personlig smak, kjekken.
[/b]

"lol" @ kjekken

Det er helt iorden å ville diskutere et spills konstruksjon, men det er ærlig talt ikke det du gjør.

Du åpnet med å si "Man trenger ikke mer bevis enn de siste par innleggene i denne tråden for å konstatere at WoW er for folk uten sjel", og følger opp med "Okay, her kommer det: Spill noe skikkelig isteden. Konstruktivt nok?".

På hvilken måte inviterer dette til en konstruktiv diskusjon om konstruksjonen til et spill? Det eneste du gjøre er å trashe spillet i en tråd som er av og for folk som digger spillet. Hvorfor gjøre det? Hvorfor trashe? Hva håper du å få ut av det?

Så følger Aleks opp med å si "WoW er repetivt, det er problemet.
Du dreper monstre for at du skal kunne drepe monstre raskere. Du syr gjenstander slik at du skal kunne sy gjenstander raskere."

Det er ganske ålreit å si, siden han direkte retter seg mot noe i spillet (og ikke spillerne), og forklarer hvorfor han personlig kanskje ikke finner WoW helt fantastisk. Dette er bare koselig.

Deretter følger du opp litt mer på linja til Aleks med å si kritisere designet i spillet, og å forklare for oss at du som er hypp på å spille WoW casual, ikke finner det moro. Dette er greit, men betyr det at spillet er dårlig? Her er vi faktisk inne på personlig smak, fordi du kritiserer spillet for noe du synes skulle vært annerledes, for å tekke din smak, for å gjøre det morsommere for deg.
Og som Carlito sa, hvis dette ikke funker for deg, er kanskje ikke WoW for deg. Men det funker for alle oss andre.

Så, sier du "Så de har lagt inn en mulighet til å hoppe over de ukene med loking før man kan finne på noe artig, altså?", og går tilbake til det ukonstruktive. DU fant ikke den første tida med spilling moro, DU fant ikke level`ing moro, og DU kunne klart deg uten de første ukene med spilling. Det at vi som da faktisk spiller spillet ikke ser på dette som noe problem, men isteden nyter det og synes det er morsomt, virker for deg totalt urelevant. Det er det kanskje også. Men det beyr at vår personlige smak ikke affiserer din opplevelse av et spill, på samme måte som din ikke påvirker oss. Så hvorfor prøve? (Som sagt, dette er IKKE diskusjon rundt konstruksjonen av et spill, det er en dialog hvor du ramser opp ting DU fant kjedelig).

Så får du deg selv til å si "Åh, ganske mange. Uansett hjelper det fint lite å love gull og grønne skoger rundt level 40 eller level 60 eller level 976, for jeg synes det er greit å ha det moro med spill jeg betaler for før jeg kommer så langt.". Dette er hvordan du føler det, mens vi andre kanskje finner hele spill-opplevelsen i seg selv som belønningne du etterlyser. Så er ikke WoW for deg da! Vi andre har ikke noe problem med dette.

Så sier Aleks til konklusjon at "Det tar ca 250 timer med kjedelig grinding før spillet faktisk blir fun.". Jaok. du synes kanskje den prosessen er kjedelig, ok. Men det er mange mange andre som ikke finner dette kjedelig. Det er ganske løst å bruke personlig smak for å argumentere mot et spill-element.

Deretter, forsvarer du kritikken du får med:" Som alle vet, gjelder alt som står på Internett for alle. Dermed skrev jeg for litt siden at alle som spiller World of Warcraft kjedet seg gjennom tiden det tok dem å bli level seksti.

Eller kanskje, bare kanskje, skrev jeg at jeg ble enormt skuffet over at til tross for alle de fagre løftene om at man ikke trengte å avlyse resten av livet sitt for å ha det gøy i WoW, så var det jeg fikk se på min rundtur det stikk motsatte; samme gamle grauten som før, kokt opp enda en gang og servert som ferskvare?

Men nei, det kan jo ikke være mulig.

Konklusjon: Heng dere."

Du ble skuffet, ok. Det var dumt. Jeg skulle ønske du fikk den samme fantastiske opplevelsen ut av spillet som jeg fikk. Det gjorde du ikke, og det er synd. Og spillet var ikke som du forventet. Betyr dette at spillet er dårlig?

Deretter hyller du Revan som den eneste som har "skjønt det", når han sier at "Men jeg leste litt i tråden nå, og et godt argument er at det er først i level 60 det blir gøy, det sier de fleste. Men hvor lang tid tar det å bli level 60? Over 100 timer? Nei, det gidder jeg ikke."
Dreier ikke dette seg om personlig smak kanskje? For jeg trodde at jeg og alle de andre som levler fler characters ikke synes det suger, og vi faktisk gidder dette. Gjør vi ikke det likevel? Du kan ikke argumentere med personlig smak. Du kan uttale, men ikke argumentere.

Jeg føler ikke for å fortsette nå, siden jeg er hypp på å logge inn i Azeroth for å grinde litt spenn, men ikke vær redd, jeg er villig til å fortsette dette en liten stund hvis du skulle ønske det. Håper uansett at poenget mitt kom fram.
Du kan ikke si du diskuterer konstruksjonen i et spill når dine eneste argumenter er at du ikke synes det er morsomt.
<Insert funny last sentence to break down your credebility>

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det tok ikke lenger tid å glemme de fagre løftene Blizzard kom med før spillet ble lansert, altså? Vi ble lovet et spill som ikke krevde all fritid for å være festlig, som skulle kunne gi utbytte selv om man bare spilte et par timer i uka. Hvor nær sannheten dette er vet vel du, som har spilt det så mye.

Saken er den, mister, at jeg har spilt spill før. Dette kommer kanskje som et sjokk, men det er faktisk sant. Da setter jeg mildt sagt jævlig liten pris på å måtte gjøre nøyaktig det samme som i andre MMORPG-er enda en gang for å ha klikket nok ganger på musa til at spillet finner meg verdig til å ha det litt artig.

Vi tar en kjapp gjennomgang: JEG ble lovet noe som appellerte til meg (mao. noe som ikke tok så himla mye tid), JEG gav spillet en sjanse (jobber med å gi det en ny sjanse nå, som nevnt tidligere) og fant ut at BLIZZARD hadde løyet og isteden gått for "pyttsann, det er viktigere at vi tjener bråtevis med penger enn at folk skal ha det moro, så vi gjør det sånn at det tar en måned å komme fram til selve spillet!"-innfallsvinkelen. Er det dermed rimelig at JEG ikke skal ha lov til å irritere meg over det, og over at andre har gått i fella til Blizzard? I mine øyne er dette snakk om temmelig grov uærlighet, og en spilldesign laget for å appellere til den absolutte minste fellesnevner istedenfor å komme med noe nytt eller gjøre noe bra.

Spillet er ikke dårlig fordi jeg ikke likte det, spillet er dårlig fordi det er dårlig designet.

Du får kose deg. Selv skal jeg hacke Imageshack og slette den grønnjævlige signaturen din.

PS: Legg merke til at jeg ikke var sarkastisk i dette innlegget, siden du ikke skjønte det tidligere. :p