Den sosiale World of Warcraft-tråden

Duke, tror det ligger en fordel i at dere er en PvP guild, siden dere faktisk kan spille klassene deres:p Husker forrige guildet mitt, der hadde vi en hunter som NEKTET å installere addons som threatmeter og bossmods:p
 
Stormscale er kanskje europas beste PvP server

http://users.skynet.be/ferluci/WOW/Arena.htm




SITAT
I think this sounds like great fun. But it might turn out to be very little fun for those trying to do PvE, if we end up with a server that works the way it did when we tried to raid BWL, AQ40 and Naxx. And we lost guild after guild to other servers. [/b]
PvE folka på ss er mer skeptiske.

Som sagt, PvE delen er "average" nå, etter spessielt Curse dro og de beste allianceguildene gikk nedover.
Har jo også nevnt at vi fikk to teams til videre ladder og 3 andre teams var like bak etc, så dette er da moro. :D
 

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
Igår prøvde jeg arena for første gang for jeg har nemlig kviet meg litt fordi jeg lenge har vært usikker på hvordan det funker. Men etter ti 2v2 kamper (alt jeg orket) syntes jeg det på mange måter var mye bedre enn f.eks WSG. Men det er fortsatt ett og annet jeg ikke helt har skjønt som f.eks hvordan jeg får arena gear osv. Har ikke orket å sjekke så mye så jeg hadde satt pris om noen kunne opplyse meg.

Men over til mitt førsteinntrykk. Det var jævlig spennende og føltes mye mer skill based enn vanlige BG-er. Vant 4/10 og syntes det var ganske bra, fikk erfare at to mager kan være litt vrient... Må nok spille litt mer for å komme i form i alle fall det er det ingen tvil om :D
 
Du kan kjøpe arena gear med areana points som du får av å spille areana.

Idag joinet jeg en ny guild som heter <Örfil> og består mest av svensker og norsker. Det er vel omtrent 30 lvl 70 der så det blir en del Karazhan runs fremover.

Men jeg har ikke gjort pre questa for Kara, så lurte på om noen på SG ville fortelle meg hvor og hva jeg skal gjøre.
Har forståttt såpass at det er noen items i diverse instancer jeg med skaffe.
 
Ta deg en tur til Karazhan, der vil du få to quests som du må gjøre. Etter det går alt av seg selv, tror du får vite hva du skal gjøre hele tiden av questgiver.
 
Ja, utenfor .. du kan også ta med en kompis da.

For å gjøre Karazhan så må du skaffe The Masters key. Den får du ved å:

1) Bli level 70
2) Gå til Karazhan og få 2 quests av archmagen som står utenfor
3) Samle 10 ghost essences samt gjøre noen vannprøver i undergrunnen utenfor Karazhan
4) Bli sendt til en mage i Dalaran
5) Bli sendt til Khadgar i Shattrath
6) Skaffe den første delen til nøkkelen i Shadow labyrinths. I en arcane container til venstre for siste bossen Murmur.

7) Levere den til Khadgar
8 ) Skaffe del 2 og 3
9) Del 2 finner man i Steamvaults i Coilfang reservoir (Den er under vann i en arcane container)
10) Del 3 er litt mer tricky. Du må ha en som har nøkkelen til Arcatraz (siste 5 man i tempest keep). 3. delen finner man i en arcane container i et rom fylt med voidwalkers etter første boss.
11) Lever del 2 og 3 til Khadgar
12) Gjør Black Morass i Caverns of time og snakk med Medivh (Du får denne questen av Khadgar). Han gir nøkkelen the master touch.
13) Nå kan du gjøre Karazhan



"Lurtz"
 
Meh, føler jeg har driti meg litt ut med tanke på at jeg dro til outlands med en gang når jeg ble lvl 58, er ferdig i zangarmarsh nå, men er bare lvl 63 og crap gear:sukk: dritt. Er faen ikke lett å skaffe instance groups heller, ender alltid opp med å mangle en healer eller tank eller begge deler:p
 
Hater zangamarsh, bli done og dra til Terokkar forest ASAP, add "Qmilk" til sosiale venner, full tier1 cow warrior alt som lvl nå, jeg kan også hjelpe av og til når jeg har tid. :p
 
lvl 63 i zangramarsh... hva er problemet?
jeg dro till outland i lvl 58 såklart gjorde alle instancene max 1 gang for å se hvordan di var, og få gjort questene till den, gjorde nesten alle questene i hellfire og nesten alle i zangramarsh, og da var jeg plutselig lvl 64
drog till terokar, og der gjorde jeg såvidt Q, og runna instance til ljeg var 65
da drog jeg til naagrand som er genialt, gjorde nesten alle questene der till jeg ble lvl 67
drog til blades edge og ble lvl 68
og er nå i netherstorm og gjør quest :]
 
Duke spurte åssen oss andre PvPere ligger an nå.

Jeg driver ennå ikke på med noe hardcore-Arena "farming", men ligger for tiden på 1911 rating i 2v2 sammen med en warlock. Jeg spiller selv en deep frost mage, og har begynt å skjønne hvor mye CS/IB-nerfen kommer til å suge for oss. 3v3 spiller jeg ikke særlig aktivt, ligger på 1650~1800 der, veldig mye opp og ned da vi har 6 spillere, hvilket er mer eller mindre upraktisk. 5v5-team har jeg ikke fått laget.

Anyway, det jeg og min venn sliter mest med 2v2 er en discipline priest og hvilken som helst teammate. Warlocken jeg spiller med er AfkdraintankSLspecc, dvs noe á la 30/31/0, og mangler derav Unstable Affliction. Vi sliter skikkelig mot discipline priests generelt, og de som abuser LoS greiene i både Nagrand og Blades er helt føkkings umulige å knerte. Har du noen idéer, Duke? Du spiller med en rogue, og det er vel forsåvidt enklere å nuke ned en priest når dere kan stunlocke ham 50% av tiden, men.. ja? Få høre!


Edit: Og forresten; er jeg den eneste som sitter igjen med det inntrykk av det er utrolig mye enklere å vinne i Arena matches midt på dagen? Jeg og warlocken tok et par kamper rundt 14.30, og vant 8 av 10, noe som tok oss rett fra 1780 til 1911 på 20 minutter. Senere på kvelden dog virker det som om de virkelige gode lagene begynner å spille, og å vinne kamper virker vanskeligere rundt klokka 21.00. Noen som har samme inntrykk? Moral; spill Arena tidlig på dagen. ;D
 
Om du hadde sett det sverdet jeg linket til som jeg fikk så hadde du sett at jeg var mage og ikke rogue :p

Min teammate i 2v2 er forsåvidt rogue og disipline-priest er harde, er mulig å ta ned men jeg kan ikke fordra all en fakehealingen, roguen har poison som minsker healing takk gud, 2089 i 2v2 nå, skal tilbake på 2150 ++

Ok, stormscale har nå det høyeste snittet i rating arenamessig og de siste ukene har det krydd av nye spillere at ja .. herregud.

Dette er en post fra han ene med 2200 i 5v5 rating som er ny

SITAT
Ok, so impression after the first day, 100 games played 2on2 and 3on3 combined, this server/battlegroup R O C K S, there's so many players queue'ing that 2on2 you have 1 minute queue's because there are too many teams. 3on3 out of 50 matches, we played 4 times against a team we already played against. 46 games against different teams.

Ok, so we played some 50 5on5 games today,
instant queue's a bit more of the same teams then 2on2 3on3.
A lot harder then our original battlegroup and with a lot i mean A LOT. But it's still loads of fun, loads of yelling, just great :D [/b]

SITAT
Get your ass over here, it's all fun and games.
The skill of people here is comparable to the top of our previous battlegroup. A lot of games are really close already at +- 2000 rating. to describe it in one word: Awesome.

Well, back to work, collecting some honor

Doljin

[/b]

SITAT
Pretty much any Big pvp arena team which made it far in the Arena ladders started out as guilds on stormscale. Nashwan is some old Mannel guys afaik, Warders very old pvp team on stormscale Log(curse) old big pve guild on stormscale. GRAMMARPOLICE old gank guild on stormscale which started on another server and pvp'ed from there ect, even that cyclone group only have 3 spots there could be so many more, some of our teams was disqualliftied like the 2 GoD teams one of them decided not to play in the Event 2 other team (won the bg ladder) didnt even get the chance.

Both teams could play in the event made it to the 3rd round in france.

Im sure if we had 6-8 spots all of those teams would go top 15 on the event. [/b]
Vi er også det eneste servern med flere enn et lag som er kvalisifert for ladder-turneringen og det skulle vært mange flere.

Edit : http://www.ampedesports.com/news/3482/The-...e-Gets-Crowded/
 
Sa faktisk at du spiller MED en rogue, ikke SOM en rogue, fordi jeg visste at din teammate var en rogue. Og, jeg visste også at du spilte mage, hvilket jeg også gjør, derfor lurte jeg på om du hadde noen tips mot discipline priests. Men jaja.
 
Jaja, da misforsto jeg , sorry, vel .. kommer jo an på speccen din? Du var frost var du ikke? Jeg personlig pleier bare å burne all cooldown med en eneste gang jeg får muligheten til en CS som treffer, ellers må jeg bare ta maks burst sammen med roguen, er elemental ned til combustion/iceblock så vi har sinnsyk burstdamage

Vårt beste 5v5 lag er på top 20 nå :D
 
lvl 69 :]
og ett sprørsmål:
bør jeg satse på å få hele eller meste av dungeon set eller er det unødvending?
burde jeg heller lære meg slik tailoring så jeg kan lage det arcane/fire setet?
det er vel ikke så vanskelig å lage heller tror jeg
 
Det med dungeon set er vel i største grad opp til hvor mye tid du gidder å legge i det. Hvis du må gjennom heroic underbog får få en gloves eller noe så vil jeg si det er bortkasta tid i og med at det er få som gjør dem.
For min del så tenkte jeg å gå for Beast Lord settet(Hunter) men plutselig så var det en rogue shoulder som var bedre osv osv. Helt til jeg fant ut at jeg driter i å skaffe det og heller gjøre karazhan å satse på at det dropper epic. :D

Kort sagt: Har du tid og folk, så kan det være greit å anskaffe seg det. Og hvis statsen er noe dugandes.
 
Så du driter fullstendig i at raidet ditt lider fordi du har dårlig gear og derfor ikke gjør nok damage ... Fordi du skal ha epic?

Enhver raidleaders drøm.