Diablo 3 Rykte

Snubblet over dette på Gamershell.

A sequel is in development?
Blizzard updated their official website with word they are looking for an experienced Game Designer to lead the team that created Diablo and Diablo 2. They also want to hire an experienced 3D Character Artist, an Environmental Technical Artist and a Reports and Tools Programmer.

Info hentet fra Gamershell.com

Diablo er den kjedeligste og mest uinteressante spillserien Blizzard har spyttet ut, og at de prioriterer denne dritten foran en eventuell Lost Vikings remake/oppfølger er for meg helt uforståelig.

Diablo serien er jo Blizzard's lille barn. Så å si at det er den kjedeligste og mest uinteressante spillserien Blizzard har spyttet ut vil nok mange diskutere heftig med deg om....

Lost Vikings? Hva er det foresten...synes jeg huske et plattform spill som hette det?

Opprinnelig skrevet av impywimpy@07.02.2005, 15.46
Diablo er den kjedeligste og mest uinteressante spillserien Blizzard har spyttet ut, og at de prioriterer denne dritten foran en eventuell Lost Vikings remake/oppfølger er for meg helt uforståelig.
174189​
100% enig. Jeg er ikke fan av hack and slash RPG-er, så det er nok grunnen. Og et nytt Lost Vikings hadde eid. :)

Lodin

Der Waaaah
Opprinnelig skrevet av impywimpy@07.02.2005, 15.46
174189​
Hva tror du vil selge mest av de to? :rulleøyne:

SHDR

Gullmedlem
Aldri helt skjønt hvorfor Diablo har slått så godt an i mainstreamen selv. Det er virkelig dørgende kjedelig, fullstendig uten plott, totalt uten action og egentlig bare en stor, irrelevant samlemani wrappet inn i enn døll 2D-motor som de helt ærlig kunne gjort langt mer imponerende allerede i 1996. At de ikke klarte å skrote ut av seg noe mer spennende i 2001 skremmer nesten livskiten av meg. Om spillet hadde hatt interessant kamp, spennende historie og grafikk litt nærmere ... si ... årtusenets største flopp, Dungeon Siege, så kanskje. Kanskje.

Helt off-topic: hva skjedde med Garage Games etter Dungeon Siege? Jeg har selvsagt ingen salgstall på spillet, men mange forutså at det skulle bli en av de mestselgende spillene evvahr, basert på ren hype om hva spillet skulle bli, og ærlig talt har jeg bare sett spillet én gang. Og det var piratkopiert. Solgte dette spillet noe som helst, var det virkelig noen som likte det overhodet?

Opprinnelig skrevet av Shadar@07.02.2005, 18.06
Aldri helt skjønt hvorfor Diablo har slått så godt an i mainstreamen selv. Det er virkelig dørgende kjedelig, fullstendig uten plott, totalt uten action og egentlig bare en stor, irrelevant samlemani wrappet inn i enn døll 2D-motor som de helt ærlig kunne gjort langt mer imponerende allerede i 1996. At de ikke klarte å skrote ut av seg noe mer spennende i 2001 skremmer nesten livskiten av meg. Om spillet hadde hatt interessant kamp, spennende historie og grafikk litt nærmere ... si ... årtusenets største flopp, Dungeon Siege, så kanskje. Kanskje.

Helt off-topic: hva skjedde med Garage Games etter Dungeon Siege? Jeg har selvsagt ingen salgstall på spillet, men mange forutså at det skulle bli en av de mestselgende spillene evvahr, basert på ren hype om hva spillet skulle bli, og ærlig talt har jeg bare sett spillet én gang. Og det var piratkopiert. Solgte dette spillet noe som helst, var det virkelig noen som likte det overhodet?
174259​
Digitalt heroin Shadar... Digitalt heroin... :nirvana:
Det var det de spillene var! :doh:

Hallo, hallo! Ingenting er barskere en å springe rundt med digre økser og hogge ned masse folk!

Lodin

Der Waaaah
Opprinnelig skrevet av Shadar@07.02.2005, 18.06
174259​
Etter at det viste seg at alle løftene om tidenes beste RPG bare endte opp som en Diablo klone solgte spillet rimelig middelmådig. Virker alikevel som om GG driver å jobber med oppfølgeren.
Hvem vet, kanskje de faktisk klarer å lage et rollespill denne gangen? :rulleøyne:

SHDR

Gullmedlem
Tror du virkelig det? For massene er rollespill synonymt med våre venner Sqeenix' Trykk-X-hele-tiden-formel. "Erre ikke wørlld mæpp? Da erre faen mække no err-pe-gee a for faen!" Dungeon Siege var vel aldri ment å være noe annet enn en half-arsed Diablo-ripoff med god, uinspirert grafikk. Men det har RPG-tools. Slik at du liksom kan lage ditt eget rollespill, må forstås. Ikke at utviklerne gadd å lage ett, men de gav iallfall deg muligheten til det! Tenk så snilt. Litt som Neverwinter Nights ... utviklerne var for opptatt med å jacke off til reklameplakatene sine til å klare å lage noe annet enn en isometrisk orke-slakte-simulator med en historie som såvidt unngikk å kjede meg til døde. Husk: spill skal selge, og om du slæpper inn et par Convenient Pizzaring of the Azure Super Duck of Doom +6 med forskjellige farger, har du raskt fullt av folk som bruner omkring mens de tenker på hva slags priser de kan heve på Ebay.

Jeg hater egentlig Diablo. Det er det første spillet som tvang meg til å påpeke at noe ikke var et rollespill fordi om det hadde XP. Bare synd det satte malen for en hel genre, som egentlig ikke er rollespill lenger ...

Diablo 3 er under utvikling!

Det er ikke kun i pressemeldinger og på spillmesser at man kan støte på potensielle nyheter. Hvis man f.eks. leter etter en jobb i spillbransjen og suser forbi Blizzards hjemmeside, så kan man bl.a. lese at firmaet søker etter nye folk.

Men det er ikke bare en hvilken som helst person de leter etter og du ender heller ikke bare som en av de mange medarbeidere i firmaet. Nei, Blizzard leter for øyeblikket etter en erfaren Game Designer som kan stå i spissen for gjengen som stod bak Diablo og Diablo II. I samme stunden letes det også etter 3D Character Artists og tekniske assistenter.

Og det er denne søken etter personer som har fått verdens mange Dibalo-fans til å tro at et nytt Diablo-spill er under utvikling hos det talentfulle studioet. Vi kan naturligvis ikke be- eller avkrefte dette rykte, men vi holder naturligvis øynene åpne etter flere informasjoner i denne saken og kommer tilbake når vi vet mer.

Diablo 3

SHDR

Gullmedlem
Jeg håper de velger å lage noe fornuftig istedet. Rock'n'Roll Racing Revolution, eller noe slikt. Med mindre de får ut fingern, slutter å lese Heavy Metal, driter i kvasi-melodramaet og mekker et skikkelig rollespill. Jeg vil se menneskene bak den grafiske utformingen i World of WarCraft bygge et dypt, seriøst rollespill av sorten Planescape: Torment.

Hvorfor får jeg mer og mer følelsen av at hardcore-RPG-en er død? Gi meg Oblivion! NÅ!

SHDR

Gullmedlem
Tenk om de lot være? Jeg vil helst ha min Morrowind i Todd Howards armer, ikke i Samwise Fatfucks svette favn. Morrowind hadde en unik grafisk stil, som til tross for ekstremt stygge mennesker, hadde voldsomt mye gående for seg på et konseptuelt plan. Om de lykkes i å realisere Oblivion bedre enn Morrowind, kommer jeg ikke til å trenge Blizzard igjen.

Tenkte på et nytt spill utenfor Elderscrolls universet
Selvfølgelig må Bethseda gjøre ferdig Oblivion uten påvirkning av andre...

Lodin

Der Waaaah
Blir nok D3 skal dere se. Det siste orginale Blizzard lagde var Starcraft og det var i grunn en rip av 40k. :(