Diablo 3

#1
Ryktene sier at Blizzard vil Offentliggjøre Diablo 3 på Blizzcon 3-4 August 2007

Først har vi en lang artikkel fra Starcrafttwo.com:
ca her.

men hvorfor på Blizzcon i år?

eu.diablo.com (uten www) sender deg videre til Blizzcon
på blizzcon.com står det og: "so we'll also be providing a beta key for an upcoming Blizzard game."
hvis det var en key til Starcraft 2, hvorfor skrive "upcoming" når SC2 allerede er offentliggjort?

og sist men ikke minst. legg merke til Banneret øverst på Blizzcon siden. Hvem ser vi der? :)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#2
SITAT
hvis det var en key til Starcraft 2, hvorfor skrive "upcoming" når SC2 allerede er offentliggjort?[/b]
Fordi det ikke er utgitt ennå? :p

Men ja, Diablo 3 blir sikkert kos. Håper ryktene stemmer.
 
#4
SITAT
Pardo fortalte også at Blizzard har flere prosjekter på gang, og røpet at StarCraft II-teamet, med sine 40 utviklere, er et av de mindre teamene hos den Vivendi-eide utvikleren.[/b]
fra Gamer.no

Det er nok en stor sjanse at vi får se noen nyheter om Diablo 3 i den kommende stund. Lover godt. ^_^
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#5
De skal også annonsere en World of Warcraft expansion pack. Vet ikke helt med Diablo 3, Bill Roper jobber ikke lenger for Blizzard. Han er jo i Flagship studios og jobber på Hellgate: London.
 

SHDR

Gullmedlem
#7
Nå krever det vel ikke all verdens design know-how å skape et nytt Diablo. De trenger bare se an Diablo 2, Titan Quest og Dungeon Siege 2, rappe det som funker og høre litt på fan-feedback (samt kanskje rappe litt dungeon design fra Darkstone) og snekre sammen skikkelig dyre FMV-er.

Vips!

Jeg kommer sikkert til å spille det, enda så lite jeg liker Diablo. Det er noe med å bare vegetere foran Diablo ... det føles ... tomt og dumt. Men godt.
 

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
#8
Håper for all del de ikke låner noe fra Titan quest for det er så uendelig røtent. Dungeon Siege 2 var forsåvidt ganske ålreit og verdt en gjennomspilling. Håper de gjør spillet litt dypere med masse nye feite greier og store tøffe bosser med effekter sprutendes alle veier. Hadde egentlig ikke gjort meg noe om de har bestemt seg for å gjøre det til et MMO. Om det blir like fengende som Diablo 2 skal jeg ikke spille andre spill til PC.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#9
Altså. Det som er så deilig med diablo2 er hvor enkelt det er å sette seg inn i det. Det er jo faktisk bare å sette seg ned, trykke create charakter, og starte å spille. det faktum at du kan faktisk spille hele spillet uten å bruke tastatur gjør det til det perfekte hack and slash spillet. det er moro i multiplayer, og det er stort. Musikken er knall, kanskje litt repetetiv men jaja. Diablo 2 er et av de spillene jeg har brukt mest tid på, med unntak av Heroes of might and magic 3, Harvest moon, half life 1 deathmatch og monkey island serien (som jeg har runnet istykker).
nei, hvis det er diablo 3 de skal annonsere så blir jeg glad for de har jo allerede et spill som jeg gjerne kan spille om igjen. så er det bare å legge på litt flere ting som gjør at du kan modifisere items enda mer, fjerne noen skills på skilltreet som bare er der som fillers, og fortsette med den banalt enkle historien. Jeg er lei av spill som prøver å være så dype bare for å bli voldtatt av seg sjæl.
Gi meg noe som er enkelt, men deilig og behagelig.
 
#10
Og imens vi venter på Diablo 3, kan vi jo spille Hellgate: London som ikke kommer om alt for lenge. som sikkert kommer til å bli minst like bra :) (noe lurtz allerede var inne på)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#11
SITAT(Grønn Zebra @ 06.06.07, 22.30) 69247
Håper for all del de ikke låner noe fra Titan quest for det er så uendelig røtent.[/b]
Øyh, det var det da ikke. Helt kurant Diablo-klone, spør du meg. Hadde en del timers moro med det da jeg fikk det.
 
#12
SITAT(Yetipants @ 07.06.07, 13.19) 69315
Øyh, det var det da ikke. Helt kurant Diablo-klone, spør du meg. Hadde en del timers moro med det da jeg fikk det.
[/b]
:eng101: Protest! Du syntes så visst det var mye, mye mer enn kurant! Jeg vil faktisk strekke det så langt som at du påsto spillet var strålende!

For øvrig er dette omtalen hvor Yetis ordkunst nådde sitt uomtvistelige bunn/toppunkt, i følgende burleske ordkonstruksjon: "At disse titanene aldri kan lære, nå driver de med ugagn igjen. Jeg blir så sint at jeg får lyst til å kveste dem."

Yeti, du er så stygg at det bare er røff, nådeløs mæn løvv som duger.
 

SHDR

Gullmedlem
#13
SITAT(Tobias @ 07.06.07, 13.10) 69311
Og imens vi venter på Diablo 3, kan vi jo spille Hellgate: London som ikke kommer om alt for lenge. som sikkert kommer til å bli minst like bra :) (noe lurtz allerede var inne på)
[/b]
Den store spill-spåmannen NEStradamus kommer med følgende sannsigelse: Hellgate London kommer til å floppe schtøgt på grunn av uklarhetene rundt flerspillertilbudene. Er det en MMO? Er det et vanlig hack'n'slash-spill? Hvorfor kan du ikke spille det på LAN? Hva faen er det egentlig Flagship driver med?

Diablo 2 ble så über-populært først og fremst fordi Battle.net var slikt et gnistrende system. Jeg tror ikke Flagship har klart å bygge en tilsvarende tjeneste. De har hverken know-how-en eller finansieringen til å gjøre det. Dessuten: Bandai-Namco tar seg av franchiseutvikling og finansiering, mens EA tar seg av markedsføring og distribusjon? Jeg tror det lett kan bli ganske schizofrent: Bandai-Namco er tross alt et utsøkt japansk selskap, og jeg klarer ikke helt å se for meg at deres ideer kan kommuniseres særlig effektivt til et så über-amerikansk selskap som EA. Med mindre det er den nye Singapore-divisjonen deres som skal ta seg av akkurat denne biten ... Det kan funke, men siden det er en langt mindre erfaren gjeng enn salgsapekattene hos det amerikanske moderskipet, høres ikke det direkte stødig ut heller.

Hverken Bandai-Namco eller EA har erfaring med den typen infrastruktur som Hellgate: London ser ut til å kreve, heller. Den typen know-how er det vel bare Blizzard som virkelig er eksperter på, mens andre erfarne aktører som Sony Online Entertainment enda ikke har klart å treffe spikeren på hodet. Hvorfor skulle ultra-konservative EA og et japansk selskap uten videre erfaring i MMO- eller flerspillermarkedet klare å utkonkurrere Blizzard på hjemmebane?

Ergo: Hjelp.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#14
SITAT(oerhört @ 07.06.07, 15.17) 69351
:eng101: Protest! Du syntes så visst det var mye, mye mer enn kurant! Jeg vil faktisk strekke det så langt som at du påsto spillet var strålende![/b]
Kurant Diablo 2-klone = strålende spill, siden Diablo 2 er strålende. ;)SITAT(oerhört @ 07.06.07, 15.17) 69351
For øvrig er dette omtalen hvor Yetis ordkunst nådde sitt uomtvistelige bunn/toppunkt, i følgende burleske ordkonstruksjon: "At disse titanene aldri kan lære, nå driver de med ugagn igjen. Jeg blir så sint at jeg får lyst til å kveste dem."[/b]
Selv foretrekker jeg "Hvor lang er egentlig Per, i meter?", men bevares: Takk for hyllesten.
 

SHDR

Gullmedlem
#15
Jeg satt på kontoret sammen med Tor-Steinar da den omtalen der tikket inn. Han snudde seg mot meg, og sa litt usikkert: "Du, Erlend? Ta en titt på dette." Jeg virvlet rundt på stolen min og trillet bort, og lurte på hva jeg så etter. Så falt blikket mitt på ingressteksten, og jeg måpte. Tor-Steinar hadde tydeligvis gjort akkurat det samme et øyeblikk før.

Spørsmålet som hang i lufta var, selvsagt: "Kan vi publisere dette? Er det *mulig* å publisere dette?"
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#16
Svaret, som alle ser, var "ja, det kan vi gitt". :D