Dino Dini

SHDR

Gullmedlem
Gamesindustry.biz har en aldri så liten artikkel om en uavhengig utvikler som med rette klager over hvor lite prissatt kreativitet er i selv en så ung bransje som videospillindustrien.

"Ever since the PS, the industry started thinking 'big' - it lost appreciation of individual talent," he claims. "The industry has focused on ever-increasing production values instead of the core essence of interactive entertainment."
Dini categorised the current situation of games development as a "creative crisis," and expects that as this deepens, "[the industry] will increasingly value and promote creative individuals rather than brand names."
Jeg er så hjertens enig. Kanskje dere også blir det?

Hjertens enig.

Tsk... Dino Dini er kjent for å være en pompøs arrogant drittsekk som tror han oppfant fotballspillene. Han kaller Sensible Soccer for en Kick Off-klone, og anklager Sensis suksess for å stanse han fra å ta fotballspill-sjangeren til det neste nivå. Han ser på seg selv som en gud, og nå tror han at han plutselig skal revolusjonere fotballspill-sjangeren så enkelt som bare det.

Dino Dini... mer arrogant person innen spillebransjen finner man neppe.

EDIT: og hvem tror dere han sikter til når han snakker om "Individual talent"? Han er bare en bitter gammel grinebiter.

SHDR

Gullmedlem
Joda, joda. Han er definitivt selvhøytidelig og pompøs, men jeg tror det er veldig bra om han faktisk lykkes. Han er egenrådig, og så absolutt en individualist, som det er altfor få av iblant de store utgiverne. Mannen har en yrkesstolthet og en personlig stolthet som gjør at han ikke vil assosiere sitt arbeid med andre enn seg selv. Tror ikke vi får se noe David Beckham Soccer fra ham.

Kick Off var et av de aller første skikkelig fotballspillene som kom, da. Lenge før Sensible Soccer også, som ikke kom før i 1992 ... eller blingser jeg nå? Jeg er ikke 100% stød på Amiga. Han var forut sin tid den gang da, om ikke annet, og han har et annet approach til fotballspill en de andre. Autensitet og realisme er mindre viktig enn spilleglede. Kanskje resultatet blir et fotballspill selv en ivrig sportshater som meg kan finne underholdning i.

Eller, selvsagt, kanskje ikke.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Opprinnelig skrevet av LocoLennon@08.07.2004, 16.05
Dino Dini... mer arrogant person innen spillebransjen finner man neppe.
*Host* Åjo. Derek Smart. ;)

Vet dere hva Dino har jobbet med siden 1995?

Joda, stortitler som:

Three Lions (Playstation)
Monster Movie (prototype project)
Vegas Games 2000 (Playstation)
Army Men Sarge's Heroes (N64)
Family Game Pack (Playstation)

Joda, han har all grunn til å være høy på pæra. Når det eneste han har gjort veldig riktig er Kick Off 2, Player Manager (original versjon på Amiga) og Goal! siden da, så skal det bli spennende å se hvordan han klarer å utvikle et fotballspill som skal slå alt og alle.

Jeg er ikke så veeeeldig optimistisk... :p

Det er klart... det skal bli spennende å se hvordan det nye fotballspillet hans blir. Det kan bli spennende med et fotballspill hvor ballen faktisk ikke er limt fast til beinet ditt, men hvor du heller "dytter" fotballen fremover med figuren din. Det kan jo bli bra, men akkurat sånn som det er nå så tror jeg denne metoden vil bli vanskelig å benytte seg av i et standard 3D fotballspill.

Hvis ikke det ender opp som noe som minner som I-Play 3D Soccer, for de som har prøvd det.