DIRGE of CERBERUS - Final Fantasy VII -

#1
Hva som er vitsen med den funky tittelen fatter jeg ikke, men spillet har jeg skaffet - og det er PAL versjonen som kommer ut neste fredag, jeg snakker om!

Neimen åssen fikk du tak i den da, Aleks?
Joda, det sto sånn 20 kopier av det på hyllene (Spaceworld), jeg plukket opp èn, gikk bort til kassa og punga ut 449 kroner.

Koselig å se at butikkene selger ting noen uker for tidlig :)

Uansett; tilbake til det emnet skal handle om: Dirge of Cerebrus......eller Cerberus da <_<.

Joda, det har seg sånn at jeg opprinnelig bestemte meg for å boikotte Dirge of Ce-baredritidet, for å vise min avsky mot "Ze Final Fantasy Compilation". De omskrev tross alt Final Fantasy VII for å lage drittet! Vel, jeg kunne ikke motstå fristelsen. Den deilige Final Fantasy fonten trakk meg bort, og minnene fra VII-en lot meg ikke slippe unna. Det endte selvfølgelig med at jeg kjøpte dritten. Ja, der forsvant drømmene om å ha PS3 på launch :grr:

Uansett har jeg brukt en del av kvelden på å prøve spillet. Førsteinntrykket var faktisk ganske bra! Deilig FMV med fyren som skapte emo-trenden i fokus (vel, han gjorde vel egentlig ikke det, men han er emo for det!). Så kom jo gameplay delen. Den var ikke like bra. Altså gameplayet er liksom middelmådig. Du løper rundt og skyter på alt - vel du kan slå også. Når du en gang i blant treffer noe dukker et tall opp, på kjent RPG vis. Så løper du mer, ser filmklipp, også løper du mer også...ja, du fatter det. Uansett, jeg kunne holdt ut med det og kalt det ganske grei underholdning. Dessverre er spillet altfor dødt. Er det en kant der, kan du ikke hoppe ned, for du skal jo ikke der ned. Hele spillet føles stivt og begrenset. Musikken har jeg egentlig ikke lagt noe særlig merke til ennå. Fatter ikke hvorfor alle skryter av den sånn :blunk:
Får håpe den blir bedre etterhvert.

Uansett er jeg egentlig småimponert. Det er najs underholdning - eller det var helt til jeg gikk lei av de døde miljøene og skrudde av PS2-en for å gjøre andre ting. Lysten kommer nok tilbake imorgen.

Noe av dere andre som har vært så ``HELDIGE`` at dere har fått tak i en kopi allerede idag? Eller eventuelt har spilt den japanske eller amrikanske versjonen?
 
#2
Testa spillet litt hos en kamerat av meg i går. Og joa, det var helt ok. Ergo akkurat som forventet. Er enig i at gameplay føltes stivt og tregt, og grafikken var enkelte steder direkte stygg. På den positive siden kan det nevnes nydelige FMVer, samt mulighet for å benytte seg av USB-basert mus og tastatur som kontrolleralternativ. Det tok ikke lange tiden før vi fullstendig droppet Dual Shocken til fordel for denne løsningen. Slikt vil vi se mer av i konsollspill. :)
 
#3
jeg spilte den japanske utgaven for dritlenge siden og jeg syns det sugde. har sikkert skrevet om det en plass på forumet, men det gidder jeg ikke lete fram. men for å oppsummere det jeg (sikkert) skrev: det sugde, kjipt gameplay, helt generisk og komplett uinteressant. nok en cash-in fra squeenix.
 

Lodin

Der Waaaah
#5
Hva med Bushido Blade 1 og i mindre grad 2 a?
Der har du faenmeg serie de burde slept fram igjen. Jævla Squenix ass. Fifan!
 
#6
SITAT(sheriffen @ 12.11.06, 01.50) 34295
jeg spilte den japanske utgaven for dritlenge siden og jeg syns det sugde. har sikkert skrevet om det en plass på forumet, men det gidder jeg ikke lete fram. men for å oppsummere det jeg (sikkert) skrev: det sugde, kjipt gameplay, helt generisk og komplett uinteressant. nok en cash-in fra squeenix.
[/b]
Da har du mest sannsynligvis ikke fått med deg at de fiksa på den amerikanske og europeiske versjonen.

Opprinnelig skrevet av Wikipedia

- Vincent's running speed is 1.2 times faster, and he can perform a double-jump and do ranged and melee attacks in midair. Also, his dive-roll dodge move is supplanted with a dash move.
- Vincent's weapon can be customized to make it lighter, so there is no sluggishness when drawing your weapon.
- Limit Breaks no longer detract from the magic bar; instead, a single-use item can be used to perform the attack.
- "Easy Mode" has been removed, replaced with an "Extra Hard" mode. This new mode includes unlockables such as 40 special missions, a character-model viewer, and artwork and sound galleries.
- Online Multiplayer support was removed due to the poor popularity of PlayOnline in America, and lack of PS2 HDD support in the U.S. Missions from the Online Mode were reworked into some of the missions that can be unlocked in "Extra Hard" mode. However, this contains none of the additional storyline presented in the Japanese Online mode.
- The game retains support for mouse and keyboard peripherals for PC FPS-style gameplay.
Klarer ikke å tenke meg å ha spilt dette uten dobbel-hopp! Halve moroa er jo å hoppe og se Vincent gli ned med den røde kappa si!

Velvel, dere kan klage så mye dere vil, og jeg er helt enig. Gameplayet er ikke akkurat noe å skryte over, men likevel er det Final Fantasy VII, og å se karakterene jeg kjenner så godt, og områdene i diggere grafikk er nesten verd prisen.

Får håpe storien ikke skuffer videre. Den har virket småtøff til nå, men jeg har det i bakhodet; at han fyren som skriver storien til spillet var med på å bestemme at FF7 ikke var canon og at det som egentlig skjedde var det som stod i Ultimecia (eller hva nå enn boka heter). Noe som betyr at hele den derre JENOVA IS A SCARY MUTHAFUCKING MURDER ANGEL FROM HELL ikke er med lenger :grine:

Skal prøve med mus og tastatur nå. Må se om det blir noe mer fordøyelig da :D
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#7
Hvis noen andre tenker på å kjøpe dette bør dere vente en uke og så sjekke ut Spider'n eller EBgames.

I Japan var det visstnok hele vegger med brukte Dirge of Cerberus-spill uka etter at det ble sluppet. :D
 
#9
Vet dere hva?
Jeg elsker dette spilllet.

Sånn, da er det sagt.

Jeg startet spillet tidligere, full av hat. Dette sugde, og det gjorde jo det. Det var dødsenkelt. Alt jeg gjorde var å løpe rundt i begrensede omgivelser og plaffe ned fiender tappa for alt som heter AI. Men så plutselig tenkte jeg: Jeg har jo nesten betalt 500 kroner for dette, og da gjorde jeg noe veldig magiskt. Jeg startet spillet på ny, denne gangen på hard. Jeg rusha gjennom de like kjedelige 3-4 første banene, men så plutselig! Dette var dritgøy. Det var faktisk utfordrende. Jeg måtte tenke meg litt om! Det er jo ikke virkelig vanskelig, men jeg må tenke når 10 bad-gajs står der med gønnerene klare, og jeg har 80 HP igjen. Virkelig moro.

Dessuten smiler jeg litt for meg selv når jeg tenker på side-oppdraget som ville at jeg skulle ødelegge 15 helikoptre...aw!

Så er det jo storien. Fra det sekundet Vincent bestemte seg for å besøke Nibelheim....aph... :elsk:
Hvor deilige var det ikke å se det gode gamle slottet i 3D?

Joda. Dirge of Ce-blabla er intet dårlig spill! Det er absolutt verdt penga!

Men..så bør denne posten kanskje ignoreres, for tross alt så er jo jeg èn Final Fantasy VII fanboy som blir nostalgiskt påvirket av å spille et elendig lisense-spill laget for å melke en gammel ku.
 
#11
SITAT(monty @ 13.11.06, 15.30) 34489
3D var vel ikke et ukjent fenomen i FF7, var det...
[/b]
Full 3D, var vel det jeg mente?
Liksom FF7 var bakgrunnene faste (er det pre-rendered på fagspråket, eller blander jeg?), her kan du snu og vri på dem.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#15
SITAT(Aleks @ 13.11.06, 16.43) 34495 :eng101: Aksenten skal peke andre veien. Aigu peker opp mot sky, mens grave peker ned i grav. Dette bare til info hvis du noengang får bruk for å skrive "én", for du bruker det feil. Aksenten skal kun brukes hvis du skal spesifisere et antall på 1, ikke når du bruker den ubestemte artikkelen "en". Som var tilfelle i denne tråden. :)
 
#16
Når man først er inne på tema. Er det bare meg, eller finner man altfor mange tilfeller av feil retning på aksenten i ord som "én" og "óg", eller er det kanskje en regel jeg ikke har fått med meg?
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#17
Skal aksenttegn som peker opp mot venstre i det hele tatt brukes på norsk? Jeg kan ikke komme på noen eksempler. Derimot bruker enkelte aksenttegn for mye, f.eks. i én, som om det gjør språket mer avansert eller noe sånt. I de aller fleste tillfeller skal det som Yeti sier stå en, så hvis man er usikker på reglene er det bedre å droppe aksenttegnet helt. Forskjellen på en og én er et eksempel på ting som gjør det norske språket unødig komplisert og fører til at mange ikke gidder å lære seg reglene, så det skader ikke å forenkle litt.
 
#18
Ah, fikk kjeft en gang fordi jeg skrev "en" på et annet forum. Den fyren forklarte dog ikke når man skulle bruke det, så jeg fikk inntrykk over at det var alltid.

Nå kan jeg det ihvertfall :)

Opprinnelig skrevet av SHDR

Hostkremtfanboykremthost
Selvfølgelig :elsk:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#19
SITAT(Houseman @ 14.11.06, 04.29) 34573
Skal aksenttegn som peker opp mot venstre i det hele tatt brukes på norsk?[/b]
Jeg siterer Sprakrad.no: Aksentteikna kan sløyfast i alle ord så nær som i namn. Merk at i ordlister og ordbøker er gjerne ord som kan ha aksent, førte opp med aksentteiknet. Aksent er meir vanleg i nynorsk enn i bokmål i heimlege ord.

Grav aksent brukes i visse utenlandske navn, og for å skille det nynorske adverbet òg (også) fra konjunksjonen og. Hvis det er uklart om man mener artikkelen en eller tallordet en, kan det også være greit å slenge på en aksent der. Hvis man mener 1, da. Sånn ellers støtter jeg kåkfar i at det er greiest å sløyfe aksenttegnene.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#20
SITAT(Houseman @ 14.11.06, 04.29) 34573
Skal aksenttegn som peker opp mot venstre i det hele tatt brukes på norsk? Jeg kan ikke komme på noen eksempler. Derimot bruker enkelte aksenttegn for mye, f.eks. i én, som om det gjør språket mer avansert eller noe sånt. I de aller fleste tillfeller skal det som Yeti sier stå en, så hvis man er usikker på reglene er det bedre å droppe aksenttegnet helt. Forskjellen på en og én er et eksempel på ting som gjør det norske språket unødig komplisert og fører til at mange ikke gidder å lære seg reglene, så det skader ikke å forenkle litt.
[/b]
Så vidt jeg ser er ikke dette akkurat spillrelatert.