DIRGE of CERBERUS - Final Fantasy VII -

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#21
Såvidt jeg ser er det forskjell på diskusjonsforaene og det stedet man helst bare skal drive med kjøp, salg og bytte. Get over it.
 
#22
Kjøpte dette spille i forje uke. noe jeg ikke har angret på!
Var egentlig ganske lett og kanskje litt kjedelig i begynnelsen(på normal) Men elsker filmene i spillet :elsk:
Hører ikke så mye av musikk før på slutten da "Gackt" synger. Ble så glad da den sangen kom på, ble mye artigere å spille da :elsk:
Elsker final fantasy, og dette var også et ganske elsk-spill!
 
#23
DIRGE OF CERBERUS

Enda et tragisk tilfelle av "melking" fra Square-Enix. Det gjör meg vondt å se en et så vidunderlig spill som Final Fantasy VII bli vridd og vendt som en filledokke.

Etter Hironobu Sakaguchi forlot Square har det hvert helt "texas" i ledelsen. Det er fritt frem for alle som har en elendig ide, også bare stemple på ordet Final fantasy VII så har man et toppsellende spill.

Det siste bra som kom ut av Square var Final Fantasy XII. Altså det siste spillet Sakaguchi produserte. Tviler på at det kommer noe annet fra Square som er verdt å pröve engang.

Det er triste dager for den engang så elskede spillprodusenten Square-Enix.
 

Sancti

Terrorkatt
#25
Det er ikke så farlig med fakta. Etter min mening har hele Square rast utover siden Final Fantasy VII. Med en gang de identifiserte sitt kjernepublikum og begynte med *virkelig* markedstilpasning av produktene sine, har de blitt mer og mer irrelevante etter min mening. De eier ikke spontanitet lenger.

Dirge of Cerberus er bare den ytterste konsekvens av markedstilpasningen. De forsøker ikke egentlig å melke Final Fantasy VII, såvidt jeg kan forstå. Det virker heller som om de bruker sitt aller mest velkjente materiale til å bryte inn i nye markeder.

~SHDR
 
#26
SITAT(Sancti @ 19.11.06, 21.00) 35570
Dirge of Cerberus er bare den ytterste konsekvens av markedstilpasningen. De forsøker ikke egentlig å melke Final Fantasy VII, såvidt jeg kan forstå. Det virker heller som om de bruker sitt aller mest velkjente materiale til å bryte inn i nye markeder.[/b]
Jepp, det er det de gjør. Men samtidig ønsker de selvsagt å beholde sitt kjernepublikum, og det er jo derfor de spyr ut også gode kvalitetsspill som Final Fantasy XII, Kingdom Hearts 2, Dragon Quest VIII osv. Og dette er nok litt fordi de har blitt en virkelig gigant-spillutvikler, og da stilles det strengere krav til å tjene penger, som igjen altfor ofte går utover kvaliteten på spillene. Med andre ord de er begynt å holde på slik som alle de andre gigantene holder på. Eksempler EA, Nintendo, Ubisoft, Capcom osv.

Personlig så ser jeg ikke så veldig negativt på dette enda, siden jeg fortsatt synes det kommer ut kvalitetsspill, som tidligere nevnt. Så jeg dømmer ikke hele Square-Enix nord og ned fordi det kommer et par bomskudd, akkurat på samme måte som jeg ikke dømmer hele Nintendo nord og ned fordi de spyr ut halvdårlige Mario Party og Mario Sport-spill.

Opprinnelig skrevet av Shadar
Det er ikke så farlig med fakta. Etter min mening har hele Square rast utover siden Final Fantasy VII. Med en gang de identifiserte sitt kjernepublikum og begynte med *virkelig* markedstilpasning av produktene sine, har de blitt mer og mer irrelevante etter min mening. De eier ikke spontanitet lenger.
Nja, vil heller si at det var uspontane før. Før kom det jo bare et nytt JRPG-spill med jevne mellomrom. Og sånn alle historiene handler om krystaller og redde verden, uten noen nevneverdig stor dybde enn dette. Forskjellen stort sett mellom de 6 første spillene ligger jo nesten bare i abilitysystemet. Så jeg synes de har vært mye mer spontane etter FFVII. Tenker selvsagt på hvor forskjellige FFVIII er i forhold til de syv foregående spillene. Det samme med neste kapittel som plutselig blir en hyllest til de eldre spillene i god, gammel og klassisk JRPG-stil. Og så får man plutselig cutscene-spillet FFX med ekstrem stor frihet i å utvikle karakterene sine. Og like etter får man et MMORPG-spill. Og plutselig begynner de å spy ut oppfølgere på oppfølgere.