Disgaea: Hour of darkness [PS2]

#1
Da var dette herligge spillet in da house, har spillt i ca 7 timer nå, så jeg er ikke så langt uti spillet da. Det sies jo at spillet kan ta deg 400-500 timer hvis du ska se alt.

Anyway så er inntrykket mitt av dette spillet VELDIG bra, det er mitt første strategi RPG og ble veldig positivt overasket, spesielt av humoren i spillet, som rett og slett er utrolig morsom og OND!!!!

Jepp, hovedperonen i spillet er en ond liten satan av en demon med en super frekk attitude.
Noe av det morsomste jeg har sett, er noen sånne pingvin lignende skapninger som ser helt uskyldige ut, helt til de skal angripe og trekker opp to rambo kniver og kvesser tenner, mens de denger løs på findene og roper "dood!!!" det er så vanvittig morsomt.

Gamplayet er også av beste sort, men skal ikke fordype meg så mye i det, siden jag bare har utforsket en brøkdel av dette gigantiske spillet.

Men kom deg i butikken og kjøp spillet om du liker rollespill, for dette spillet begynner allerede og bli kjeldent, på ebay står det allerede RARE på spillet.

Så, noen som har noe de vil si om denne perlen må bare slenge seg på
 
#3
Spillet høres kjent ut. Har du en eller annen link?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#4
Jeg skal definitivt ha Disgaea bare jeg får råd. Naboen min er fullstendig hekta på spillet, hver gang jeg går i gangen utenfor rommet hans midt på natta hører jeg plingelyden fra menyene i Disgaea. :p
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#6
Stayplation 2.
 
C

Coroughian

Gjest
#12
jeg spiller ikke noe annet for tiden.. vet noen om det kommer en oppfølger? Jeg har spurt andre jeg kjenner, og dem sier at de tror det.. Er det noen som vet??
 
#13
det finnes vel i grunnen allerede en oppfølger, men det er på samme måte som final fantasy.. altså samme type spill, forskjellige universer.

Det heter forøvrig, La pucelle eller noe i den dur.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#14
La Pucelle Tactics. Akkurat kommet i US/NTSC-versjon. Skal visstnok være like kult, om ikke enda bedre.
 
#15
Jeg har også spillet. Fant ikke spillet inoen av butikkene hvor jeg vanligvis kjøper spill. Da kjøpte jeg det på play.com og fikk spillet en uke etter. Har spilt i ca. 1-2 timer og virker utrolig kult. Spesielt kan man kaste sine egne folk nærmere fienden noe som manglet i f.eks. Final Fantasy Advance Tactics. Bare elsker spillet. :D
 
#16
La pucelle er ikke en oppgølger, men en forfølger. La Pucelle kom opprinnelig i Japan før Disgaea. Pga populariteten Disgaea fikk i USA, bestemte Nippon Ichi å gi ut La pucelle også
 
#17
Nippon Ichi SRPG spill, satt opp i utgivelses rekkefølge (Japan), med påfølgende amerikanske utgivelses datoer;

PS: Rhapsody 03/30/2000
PS 2: La Pucelle 05/04/2004
PS 2: Disgaea 08/27/2003
PS 2: Phantom Brave 08/31/2004

Rhapsody har jeg ikke spilt, og det har fått veldig delte meninger, men stort sett alle liker La Pucelle, og enda flere liker Disgaea. Selv klarte jeg ikke fullføre
La Pucelle ettersom jeg mislikte størstedelen av characterne, pluss at det var så hemmet for frihet og kreativitet i sammenligning med Disgaea.

Disgaea har det garantert beste gameplay du noensinne finner i en RPG (min mening), og hvis du synes "sistebossen" var for lett, kan du kjøre om spillet med all equipment (pluss minus) og alle characters (pluss minus), og heller sikte lenger opp, og prøve deg på item gudene eller sidequest bossene, som inkluderer et par navn jeg ikke kan nevne uten å spoile overraskelsen folk som har spilt Rhapsody eller La Pucelle vil få seg når de når så langt. Anbefales på det sterkeste.

Phantom Brave er den seneste utgivelsen, og har vært ute i Japan en god stund nå. Den er litt ubeskrivelig, hovedsakelig fordi jeg ikke leser japansk, men også fordi gameplayet er litt i merkeligste laget. Tenk deg battle-bevegelses-systemet i BoF: Dragon Quarter, sleng på et par kaniner som stjeler våpnene dine, muligheten til å plukke opp alt (alt, inkludert trær, busker, fiender og allierte), og muligheten til å denge løs på alle med alt og alle du har plukket opp. Historien ser ut til å sentralisere seg omkring en grønnhåret jente som kan mane frem ånder. En av åndene er tilfeldigvis du, som har blitt drept i en kamp med en stygg jævel uten bein, og det er stort sett alt jeg har skjønt hittil med min nokså begrensede bekjentskap til japansk tale. Men utifra det jeg har opplevd i spillet så langt, set det ut til bli kort og godt sagt dritbra.

Nippon Ichi har også uttalt at de holder på med et SRPG spill kalt "Makai Wars", oversatt til "The wars of the Netherworld" til den nye PSP, og et "dark adventure" spill, kalt "Hayari Gami", oversatt til noe som "Graceful fashion" (høres merkelig, men så kan jo ikke jeg japansk spesielt godt, så det kan bety noe helt annet.) til PS 2.
 
#18
*går inn på google translate tool og skriver inn La Pucelle tactics*


og får dun dun dun (x-file themet) The Tactics Virgin




EDIT: skal dra til sandvika om 10 minuter og se om elkjip eller venstre-dal selger det


EDIT 2:er jo lkin umulig og finne et sted som pusher dette spillet
 
#20
Hentet en pakke fra spiderman i dag som angivelig skulle inneholde "Disgaea", men neida. I pakken lå nemlig "micro Machines" til xbox attpåtil. Men det ble ordna fort og disgaea ramler i postkassa mi på onsdag/torsdag :D:D:D