[Multi] Dishonored 2

CockMcBalls

El Sabor Professional
#21
Det kjører greit. Av en eller annen grunn ble ytelsen bedre da jeg stilte den generelle grafikksettinga på Auto, selv om mange av grafikktinga (jepp) ble stilt flere hakk opp fra da jeg hadde det på medium, nå står mye av dritet på very high.
Får dessverre en del frame dips når det skjer mye på skjermen, men stort lett ligger det på 60 fps.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#22
Dishonored 2 får mye hat på nettet for å være helt jævlig på pc. Tanker?
60fps+, i5, 16gb, 980ti, very high. Nede i noe-og-førti i den ikke-interaktive åpningsscena, som hittil har vært den med flest figurer på skjermen. Det er på det rene at spillet krever veldig mye av maskinen din, men til gjengjeld kan du stille på mye og det ser jævlig bra ut.
 
#23
Takker. Steam rocker 30MB/s, så da blir det Dishonored 2 om rundt 20 min.

^^
 
#24
Problemet med PC-versjonen er at fpsen varierer veldig fra område til område. Spillet kjører hos meg i 90+fps de fleste områder, men detter enkelte steder ned i 40-50, ofte avhengig av retningen man snur seg. Det er en ujevn opplevelse og selv med veldig bra hardware må man skru ned hardt på innstillingene for å nå en helt jevn framerate. De har lova patch og det trengs.

Selve spillet eier, da :)
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
#25
Her er mer om dette: http://www.pcgamer.com/why-dishonored-2-is-running-so-poorly/

Ellers har jeg litt samma problemet som Morbo med at det føles veldig ugjevnt og ofte på steder som ikke på noen måte virker noe mer grafisk krevende enn normalen. Er mer småirriterende enn et skikkelig problem, men spillet er heldigvis såpass bra at det ikke legger for mye demper på opplevelsen. Så er man superkritisk på sånt kan det nok være lurt å vente på den patchen, ellers er det bare å tute på fordi alt annet ved spillet eier!
 

Lodin

Der Waaaah
#26
En buggz jeg har finni er når jeg starter spillet og laster opp en gammal save så kjører det i under 25 FPS. Om jeg derimot først starter et nytt game er det helt ålreit og da kan jeg loade saven. :psyduck:
 
#28
Strever litt med fps-drops og det er seff irriterende, ingen forskjell på high og medium, så håper på en fix, rocker radeon r9 240x og håper det skal holde i all overskuelig fremtid.

Jeg liker ikke det faktum at man må velge mellom corvo og Emily, valgte Corvo og skjønner nå at dette blir permanent. Tror jeg skal rerolle før jeg spiller no lengere.
 
#29
Tenker litt omvendt jeg. Blink er fint fordi ingen ser deg, far reach er ganske bais (alle ser deg mellom A og B) med mindre man spiller rent offensivt. Domino er morsomt, men har en litt begrenset rekkevidde hvis man ønsker å spille på avstand. Bytte? Domino er ekstra gøy hvis du linker en fiende med speilbildet ditt og dreper det. Det er irriterende at de tvinger deg til å velge uten å forklare hva forskjellen er. Man kan visstnok også linke folk med domino og mezze alle ved å mezze én.

Men jeg koser meg. Det koses. Dette er virkelig morro og det er bare å kjøre på. Kjører medium med enkelte ting på high/ultra og det fungerer... greit. Alt i alt angrer jeg ikke et sekund og dette er en sterk kandidat for årets spill for min del.
 
#30
Ser ut til at fps-dropsa har blitt fiksa, opplevde null problemer nå som jeg spilte gjennom neste oppdrag, holdt meg forsåvidt med Corvo etter jeg leste en liten greie om hva som er forskjellen på de to. Spillestilen til Corvo passer meg best, får heller ta Emily om jeg gidder spille igjen der jeg vræker shitten.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#31
Så tenkte å spille litt av originalen, men hvor viktig er utvidelsespakkene? Prisen er veeeeldig overkommelig på Steam uten tilleggspakkene, men vet ikke om jeg gidder å betale ekstra for de siden jeg ikke tar meg så mye tid til singelplayerspill. Blir litt som med Witcher 3 hvor jeg kjøpte alt fordi spillet var så fett, men så gå meg etter en 15 timer uansett.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#33
Jo ja men da kaster jeg bort litt cash vs å kjøpe versjonen med alt ;p Sorry, er bare gnien. Tror jeg bare kjøper grunnspillet og tar det derfra.
 

Lodin

Der Waaaah
#36
Blink er fint fordi ingen ser deg, far reach er ganske bais (alle ser deg mellom A og B) med mindre man spiller rent offensivt.
Må si jeg foretrekker Far Reach fordi en av oppgraderingene gjør den mer lik Daud sin Blink. Om man befinner seg i lufta og bruker FR går spillet over i bullet time og man kan sikte mer nøyaktig.
 

Lodin

Der Waaaah
#37
Det er en beta-patch ute, men den gjør ikke så veldig mye.
  • Mouse improvements, including a fix for sensitivity being framerate dependent
  • Fixes an AMD cloth physics issue, which impacts framerates at various points in the game
  • Fixes an issue affecting CPU task priority – the game no longer switches CPU task priority
1.2 er på vei dog. Vi får se hva som skjer. Dag 1 patchen Arkane posta om på forumet ser aldri ut til å ha manifestert og tråden er for lengst sletta.

Sånn ellers driver jeg nå på i dustedistriktet. Fant et fint skjema som vistnok hjelper på dørlåsen så jeg screenshota gåten (den er random) så nå skal jeg sette meg ned å se om jeg kan løse den for lulz.

Så langt er uten tvil naturmuseet favorittbrettet mitt. Det er fordi det er første gang i spillet at jeg virkelig følte at jeg hadde full kontroll. Ble riktignok sett av vakter ute på gata, men der inne var jeg totalt spøkelse. Det er første gang i disse spilla og jeg elsker det.
Clockwork Mansion som alle hyller gjorde meg derimot :psyduck:, særlig den siste biten når man skal ut igjen.

Jo også brukte jeg hjertet på Meagan helt i starten. Da ble jeg overbevist om at hu dukka opp i orginalen i en veldig spesifikk rolle og jeg hadde rett. Hu er
Bille, nestkommanderende til Daud som foræder ham i DLCet.
Jeg elsker når jeg har rett.
Nå lurer jeg bare på om Piero dukker opp. Savner assburger-ræva hans.
 
Sist redigert:

Lodin

Der Waaaah
#38
1.2 er ute i beta og her var det jaggu endringer av alle slag.
Update v 1.2 Overview
General performance and optimization improvements
Auto-detection of the Visual settings was re-worked based on player feedback and observed issues. If still experiencing issues after updating drivers and downloading patch 1.2, advise using the “Restore Settings” option to apply the recommended settings for your hardware.
Max pre-rendered frames is now managed by the game, advise removing any previous manual customizations in graphics driver control panel
Fixes multiple related to game logic
Fixed various issues related to user interface
Fixed various issues related to mouse/KB and gamepad, including:
---- Mouse smoothing is now set to minimum by default
Fixed various issues related to using alt-tab related bugs
Fixed various issues related to multiple monitors
---- Fixed a bug where Resolution Scaling was deactivated when the game ran above 30 FPS
---- Changed the Resolution Scaling settings to be more clear
Added new settings in the Options menu:
---- Added a Framerate Limiter so the player can limit framerate fluctuation when playing without V-sync
---- Added TAA Sharpness option
---- Added more options to V-Sync settings. NOTE: If you previously disabled V-sync, please check your FPS limiter setting to ensure it is set to your desired limit.
---- Added Triple Buffering option

Update 1.2 notes:

PERFORMANCE
Reduced framerate stuttering
Added a customizable FPS limiter to reduce the fluctuation
Framerate capped at 120 FPS to prevent physics issues which occur only above 120fps
Max pre-rendered frame is now managed by the game
Adjusted Texture Details settings so settings make a significant visual and performance change
Fixed a bug where AMD GPU experienced huge framerate drops when there is cloth simulation in the environment.
Adjusted ocean settings for perf improvement
Added frequency in V-sync UI
Fixed a bug where VRAM usage was higher than available VRAM
Fixed a bug where auto-detected settings were set too high for certain hardware
Added HBAO+ support for AMD GPUs
Fixed a bug where turning HBAO+ ON created some bad shadowing on player's hands
Removed Environment Details settings as it was strongly tied to View Distance
Removed Fog Quality settings as it was not impacting the visuals or providing performance advantages
Adjusted auto detected settings for R9 290X2
Fixed a bug where Water Quality settings was only impacting ocean, not canals or pools
Improved CPU cores utilization on high and low-end machines

MOUSE, GAMEPAD, & CONTROLS
Fixed a bug where mouse sensitivity was framerate dependent
Fixed a bug where the controller vibrates continuously it the player switched from gamepad to mouse and keys while the gamepad was vibrating
Fixed a bug where Aim Friction didn't work with a gamepad
Fixed a bug where the gamepad could not be recognized if plugged after the game was ran
Fixed a bug where resolution could not be changed with mouse
Mouse smoothing setting is now set to minimum by default (setting won't get overwritten if customized by the player)

ALT+TAB
Fixed a bug where using ALT + TAB could result in endless switch between the game and other programs
The player can no longer bring up the Pause menu when using ALT + TAB while dying
Fixed a bug where the bug kept on registering mouse movements while in background after the player used ALT + TAB to switch to another program

CRASH FIXES
Fixed a bug where the game could crash if the player decided to leave the Clockwork Mansion while Clockwork Soldiers were beheaded
Fixed a bug where the game crashes if the player attempted to go into visual settings menu after disconnecting a monitor in game
Fixed a crash when selecting a video card without attached monitor to it
Fixed a bug where game could freeze in "Another Strange Visit" when opening the weapon wheel with Middle Click button and then scrolled if the player used gamepad before

MENU & OPTIONS
Fixed a bug where the collar of the player was visible while using Shadow Walk assassination in large FOV
Fixed a bug where the game could stretch the resolution to fit screen while using a non-native resolution and switching from Borderless Windowed Mode to Windowed Mode
Fixed a bug where the menu was not filling the whole screen in some resolutions
Fixed a bug where Mouse Smoothing setting was sometimes not properly displayed even though it was properly saved
Fixed a bug where ‘Unassigned’ text for unassigned buttons overlaps nearby text with Keyboard and Mouse controls
Fixed a bug where the player was unable to switch to Full Screen or Windowed Mode after he switched to Borderless Windowed Mode
Added a Framerate Limiter so the player can limit framerate fluctuation when playing without V-sync
Added TXAA sharpness setting
Changed the Aim Assist settings to be more clear
Added Triple Buffering option
Added more choices to V-Sync settings
Monitor/Resolution
Fixed a bug where restoring default settings activated the second monitor as the default monitor
Fixed a bug where the game switched to Borderless Windowed when the player changed resolution while in windowed mode
Fixed a bug where the game was displaying a black screen if the resolution was set to 1786 x 992 in full screen
Fixed a bug where expiration of change monitor confirmation dialogue while game is minimized can cause display to stop functioning
Fixed a bug where Resolution Scaling was deactivated when the game ran above 30 FPS
Changed the Resolution Scaling settings for a better understanding
Added resolution ratio to the Resolution drop list
Fixed a bug where resolution scaling setting was not saved when quitting the options menu
Fixed a bug where the current game resolution was applied to the monitor when switching monitor even if this resolution was not supported

UI
Fixed a bug where mouse Wheel pop up will highlight as selected incorrect slot after holding key corresponding to an empty slot
Fixed a bug where initiating Black Market shop with keyboard displays gamepad prompts on menu until additional keyboard or mouse input
Blink, Far reach and The Heart are now automatically binded to shortcuts after being acquired
Fixed a bug where the Gun shortcut was not automatically assigned if bullets were picked up before the gun
Fixed a bug where "<" key appeared as "Unassigned" in game when bound to any action

MISC
Fixed a bug where sabotaging the Oraculum device would count as 2 kills and prevent getting the "Clean Hands" achievement

Update 1.2 known issues:
Incorrect labels in the Options menu:
---- “Windowed Mode” should be “Display Mode”
---- “Adaptive Resolution FPS Threshold ” should be “Adaptive Resolution FPS Target ”
---- “Borderless windowed mode ” should be “Borderless Fullscreen ”
---- “Field of Vision” should be “Field of View ”
---- “God Rays” should be “Light Shafts ”
---- Adaptive Resolution FPS Threshold setting is not accurately reflected in the Visuals menu after restarting the game when FPS Limiter is used.
---- Adaptive Resolution FPS Threshold becomes locked to the previous FPS Limiter setting when V-sync is enabled.
---- Workaround: Toggle V-sync off, then change the FPS Limiter to the desired setting before re-enabling V-sync.
A visual distortion may occur at the bottom of the screen when toggling Triple Buffering while in-game.
---- Workaround: Toggle Triple Buffering at the Main Menu, or turn it off then back on while in-game to remove the distortion.
The in-game Framerate may remain locked to 60 FPS when the V-sync setting is set to Full on a monitor that supports higher than 60Hz refresh rates.
---- Workaround: Disable V-sync and manually set the FPS Limiter setting to higher than 60 to achieve Framerates above 60 FPS.
The FPS Limiter setting only displays text in English and is not localized.
---- Workaround: None. Localization is expected to be implemented in a future update.
The Adaptive Resolution setting will change to display as Manual when exiting and re-entering the Visual settings menu after setting it to Always.
---- Workaround: None. This is a visual issue with the menu. The Adaptive Resolution setting will still be enabled and set to the default for the Always setting.
Keyboard and Mouse controls may display latency in menus and during gameplay when V-sync is set to Half.
---- Workaround: Either Disable V-sync or change the setting to Full.
Framerate may not be accurately locked to 30 FPS when setting V-sync to Half
---- Workaround: Disable V-sync and change the FPS Limiter setting, or increase the V-sync setting.
Multiple confirmation prompts may appear when cancelling a change to the Triple Buffering Setting.
---- Workaround: None. Cancel the prompt again until it no longer appears.
Framerate may be decreased when using V-sync without Triple Buffering Enabled
---- Workaround: Enable Triple Buffering to see if that increases performance, or disable V-sync.
Controls may become locked if a controller has been disconnected while the game is running
---- Workaround: Use Alt+Tab to leave the game window then return, or reconnect the controller.
Setting the Adaptive Resolution to Off changes the Adaptive Resolution FPS Threshold to 29.
---- Workaround: None. This is a visual issue with the menu and does not affect the actual in-game Framerate.