Goonies II
Glemt klassiker laget av Konami til NES, ganske stort og med masse tøft utstyr som ligger skjult bak fosser, i tak osv. Husker det var stort å få tak i løpeskoene, stigen og dykkerdrakta. Også det første spillet jeg runda, med en klassisk sluttsekvens som jeg husker like godt fremdeles.
Metroid/Metroid Prime
Metroid var et av de første spillene jeg runda, og til min glede hadde Prime den samme klassiske oppbyggingen av Samus, som gjør at du må fortsette å spille.
Zelda serien
Det meste er vel sagt om disse spillene, utrolige spill du ikke klarer å legge fra deg.
Final Fantasy 6,7 og X
Final Fantasy 6 har jeg runda 3 ganger, hver gang med maxa party og alt det beste utstyret, fantastisk historie og veldig stort.
7`ern er vel de fleste enige om at er et av de beste FF spillene, og X brukte jeg 200 timer på..
Duke Nukem 3d
Husker det var det eneste dataspillet jeg hadde en stund, elsket våpnene og brukte masser av timer på å finne alle hemmelighetene.
Chrono Trigger
Mange gode minner fra dette spillet, en stor favoritt, med mange forskjellige sluttsekvenser, ettersom når i spillet du tok sluttbossen.
Metal Gear Solid/MGS2
Jepp, liker følelsen av å være hovedpersonen i verdens beste actionfilmer!
Grand Theft Auto serien
Spesielt det første og Vice City har det gått med noen hundre timer på. Mest moro når du begynner å finne alle skjulte feil og andre artige detaljer i spillene.
F.eks første gangen du; stjeler en taxi, lar livvakta di sitte i passasjersete, venter på at taxisjåføren kommer tilbake for å ta igjen bilen, kjører fort akkurat når han åpner passasjerdøra, merker at du ikke lenger styrer bilen, bilen stopper, du sitter ikke lenger i bilen før du går ut av den og oppdager at du ikke kan styre og at du er en politimann! Sykt.
Også helt konge når du finner hoppet der du kan få 10 baklengs saltoer med taxi`en. I det hele tatt utrolig mange syke ting å finne på.
Dette var de spillene jeg kom på i farten, finnes mange flere, spesielt til NES/SNES.