dette innlegget er litt spoiling i, så hvis du ikke har spilt doom 3 å har planer om å gjøre det så ikke les her...
nå har jeg endelig skaffet meg Doom 3 å gått gjennom det. utrolig lett siste "Boss" når man fant ut hvordan man skulle gjøre det. springe rundt i ring å drepe 5 stk å kaste soul cube å forsette å springe fra han å drepe 5 stk å kaste soul cube. ikke så veldig orginalt akkurat.
men det jeg ville si er at jeg ble forbauset over hvor elendig dette spillet faktisk var etter all den hypen rundt det nå i over et år. et klasse eksempel på et spill som satser liv å lemmer på grafikk, å dropper gameplay. storyen i spillet er så syltynn at den bærer preg av at en av kara hos "ID" satt seg ner 1 times tid en morgen å kladdet noe piss som de kunne bruke som story å slik ble det.
de sier doom 3 skulle være så skummelt, å som en resident evil å silent hill fan så gledet dette mitt hjerte, VG`s anmelder sa til å med han måtte ta seg pauser underveis for å mote seg opp for å kunne fortsette, så skummelt skulle det være, å gjett om han må ha et skjørt hjerte å være utrolig lett skremt. for det er jo kun skummelt den første timen av spilletiden, å etter det så sitter du å vet nøyaktig når fiendene kommer å de kommer alltid når du forventer at dem skal komme å de kommer hele tiden. man får jo blodsutredelser i pekefingeren i dette spillet så mye monstre som blir kastet mot deg. da liker jeg bedre at det er færre monstre som skremmer ræva av deg når de kommer å at det er færre "med packs" å ammo osv, istedefor sånn som i doom 3 at etter level 3-4 å fram til slutten av spillet, så er det som om de skrur på en kran å det fosser ut monstre, noe som gjør at hele skremselsfaktoren forsvinner fullstendig.
jeg ble skuffet, veldig skuffet... forresten den storyen er jo nøyaktig den samme som i alle tidligere doom spill å half life spill, å det er veldig lite som skille dem bortsett fra grafikken. så jeg håper inderlig ikke HL 2 kjører enda et Black mesa forsknings stasjon som buker teleportør å har blitt invadert av monstre å demoner å du er den eneste som kan slå tilbake historie. for den er litt oppbrukt nå. litt nytennking takk. for det blir sikkert som å gå gjennom doom 3 enda en gang med litt dårligere grafikk men bedre fysikk med ødeleggelser å sånn tipper jeg. spar meg!