[Multi] Dragon Age Inquisition: Fortsatt dårligere enn Dragon Age 1.

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#61
Blir dette spillet verdiløst uten Co-op alá Borderlands? Jeg tørster etter noe nytt å spille, men jeg vil ikke ha et nytt Destiny eller noe i den dur.
 

Lodin

Der Waaaah
#62
Coopen er vistnok omtrent den samme som Mass Effect 3 og ikke no man trenger ta i. Horde-greia i ME3 var dog ganske artig og man får dill til SP-kampanjen sin.
Uansett ga Destructoid det 8.5, Polygon 9.5, Gamespot 9 og Joystiq perfekt score og det er jo fint. Blir uansett ikke å ta i med det første siden det slippes samme dag som Smersh Brothers og WWE2k15.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#63
Og dagen etter Far Cry 4 ikke minst.

USGamer har bare lagt opp en review-in-progress så langt, og vil ha sin ferdig på torsdag.

Delvis grunnet
Unfortunately, it's also a bit broken at the moment, as many reviewers will likely attest. For anyone who opted to review the PS4 version, Inquisition has been a nightmare of crashes and corrupted saves due to the recent 2.0 update. We've also had our share of difficulties with the multiplayer booting us out. It's been a fun review!
 

Lodin

Der Waaaah
#64


E: Spillet bruker vistnok Denuvo både på PC og konsoll. Det er no ny kopibeskyttelse som også Lords of the Fallen, FIFA 15 og Evil Within bruker og felles for dem alle er at de kjørte som massive hauger med ræv og hadde bugs ut av arslet før de ble patcha. Bortsett fra EW er de heller ikke blitt cracka. Nye Asscreed har vistnok og dette. :ehm:
 
Sist redigert:

Nabbe

Har fin hatt.
#66
Vel. Dragon Age 2 fikk ikke akkurat en lunken mottakelse det heller, og vi vet alle hvor fantastisk det var.

Basert på Giant Bombs quick look ser det i det minste ut som de har tatt seg bryet meg å mekke mer enn to omgivelser denne gangen, men kampene ser veldig DA2 ut. Han spilte på normal og hadde knapt brukt tactical view, uten at det gjorde ting noe vanskeligere. Mulig høyere vanskelighetsgrader gjør det mer nødvendig å bruke det, men eh... om det her skal være en mellomting mellom Origins og 2, så ser det ut til at det heller mer over på 2 sin side.

Jeg er veldig, veldig skeptisk.

Veldig.

(kjøper det sikkert uansett)
 

Lodin

Der Waaaah
#67
Eurogamer sin anmeldelse er i det minste fin. Teksten består stort sett bare av slakt og på slutten gir de det en åtter. :v
Fortsatt vagt interessert da. Om det faktisk har en gedigen verden som er artig å utforske kan jeg leve med det shitty kampsystemet til 2. Ifølge Destructoid er og strategisystemet bedre implementert på PC så det ble litt mer engasjerende.
 

Lodin

Der Waaaah
#68
Tidenes merkeligste bug\feature? Folk som kjøper spillet på Origin fra Mexico får hele soundtracket bytta ut med mariachi-musikk. No trollings fra en eller annet lavt i systemet?
Står uansett på nedlasting nå. Hadde egentlig tenkt å gå for WWE2K15, men det ser ut til å være rimlig ræv og etter anmeldelsen til RPS har jeg mer lyst til å dragealdre litt. Får bare håpe vi slipper hardingfele og munnharpe.
 
#69
Noen som har spilt det enda? Kjenner kroppen har fått veldig lyst på dette etter all positiviteten i omtalene, men skal drøye litt til før jeg bestemmer meg.
 

Lodin

Der Waaaah
#70
Det er ganske fett om man ignorerer den ikke så kjempespennende slåssinga. Er ikke så lett å gi andre i partyet ordre, men det virker som de kan ta hånd om seg selv. Jævlig mye prating og lesing på starten sånn ellers så jeg er fortsatt i startbyen. Nå skal jeg bare vente litt mens inkvisitørene mine er ute på oppdrag (det går i real time) og så skal jeg ut i skauen å drepe Nugs. Selve gameplayet går så det griner på denne maskina med alt på high, men det lugger litt i kuttescener av en eller annen grunn.
Spiller forøvrig en Qunari Mage som heter Talia Vas'Minch. :v

 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#72
Den der buggen kan hvemsomhelst enkelt reprodusere bare ved å hoppe og initiere en samtale når du lander.

Kjøpte både Far Cry 4 og dette denne uka, prioriterer Dragon Age siden jeg spiller samtidig som en kompis.

Spilte mesteparten av torsdagen og i hele går, så kan godkjenne dette som Bra Saker™. Aller først, områdene du utforsker er svære og åpne og ulineære. De er håndlagede som i Skyrim, og ikke copy/paste-arbeid som Dragon Age 2 var.

Og ... hmm, kan jeg nevne det? Ok, Bioware lider veldig under inklusivitetssyndromet i denne SJW-hverdagen. Hver eneste person du møter har en villt annerledes aksent fra forrige. Det er russere, svarte, og indere uten at det gir spesielt mye mening. Det er som om Bioware har hatt en open casting call og bare ansatt alle minoriteter. Dragon Age Origins lot deg ikke engang spille svart fordi du var fra Ferelden og dermed basta, verdensbygging er viktig. Men Inquisition er bare en stor saus, og verdenen føles urealistisk på grunn av dette. Spillet er tilogmed så inklusivt at du kan velge å putte adamseple på dama du designer. Polygon, 9.5/10. David Gaider som skriver for Bioware uttalte for ca fire år siden, "I think it’s fair to say that we could have included a broader spectrum of visible ethnicities in our world, if we wished to. I have to agree (...) that this isn’t necessarily a worthy goal for its own sake. It might be interesting, sure, but it could also be pretty banal– if I were to include that in a setting, I certainly hope it’d be more than just tokenism. I don’t think anyone wants that."

Det er forøvrig fortsatt ingen asiater i verdenen. Tilogmed Elder Scrolls hadde det (på et punkt. Akavir er utdødd for lengst). Men Bioware lagde jo Jade Empire. Det hadde ingen hvite folk.

Men så lenge spillet og figurene er godt skrevne er det viktigst. Synes også folka du møter er mer interessante enn i 2 allerede, og vi fikk beholde den ene kule figuren fra 2, Varric. Jeg har faktisk ikke vært gjennom så mange story-scener ennå, jeg har soset rundt og samlet ting og gjort sidequests i de åpne områdene jeg allerede har låst opp, og det tar sin tid. Det er mye å samle, og områdene kan være forvirrende, og mange er veldig vertikale, noe som gjør at du må klatre (hoppe rundt klønete) for å finne mange ting. Ja, hoppeknapp. I mitt RPG! Den er plassert på samme sted som Interact-knappen, så noen gang når du vil hoppe vil du aktivere en samtale med en person i nærheten, plukke opp en plante, eller angripe en Fade rift.

Slåssinga ... suger litt. Fikk bange anelser allerede i begynnelsen når spillet sier "hold R2 to attack". Det er samme som i DA2 hvor du holder for å slå, og kan bruke abilities hvis du har nok stamina og de ikke er i cooldown. Men spillet har også fått "Tactical View" tilbake, så du kan spille det som et litt shitty Neverwinter Nights. Og du får ikke alt livet ditt tilbake etter hver kamp som i de forrige spilla, og det er ingen heale-magi. Dette er fett nok for det gjør at du må ta noen risker og gjøre prioriteringer her og der hvis du ikke har nok potions med deg.

Her er min human rogue:


Jeg fikk importert min "world state" fra Dragon Age Keep uten problemer, og alt virket rett ... helt til en scene hvor Queen Anora dukket opp. Queen?? Alistair er jo for faen ikke gift med henne, han er gift med Jewel Cousland! Da måtte jeg ragequitte litt. Har ennå ikke fått hørt noe om hva Warden-Commander fra Origins driver med for tida. Kanskje det står i codexen et sted. -_-

Hvis noen har spørsmål er det bare å komme med dem.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#74
Jo, jeg leste gjennom DA2-tråden og kan nevne noen ekstra ting:
  • Campen er tilbake!
  • Du kan igjen putte rustninger på folka dine!
  • Det er ikke en eneste jævla DLC-kode å punche inn hvis du kjøper spillet
  • Ingen figurer er låst bak Collector's Edition eller Season Pass.
  • EA tilbyr inget Season Pass for spillet
 
#75
Den siste posten din svarer på en del spørsmål jeg hadde. Tror nok det blir kjøpings på et eller annet tidspunkt. Det siste spørsmålet mitt er da om trådtittelen min stemmer?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#76
Og ... hmm, kan jeg nevne det? Ok, Bioware lider veldig under inklusivitetssyndromet i denne SJW-hverdagen.
Egentlig så handler det om etikk i spillpressen.

Egentlig-egentlig så handler det om at det ikke er noen store utviklere som har vært like frampå angående inkludering og variasjon som Bioware, så hvis man får utslett og hevelser av at det ikke utelukkende er streite hvite folk i spilla sine så kanskje man burde holde seg unna.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#77
Inklusivitet og variasjon er flott, men pick your battles. Det gir mening at det er uendelig variasjon i Mass Effect. Såklart! Dragon Age foregår i et univers hvor det er 100 % likestilling mellom kjønn? Kjøper den glatt, kjempebra! Men det er ingen tvil om at de har kompromittert den opprinnelige fantasy-settingen sin.

Siste magiker jeg fikk var en araber. Så jeg putta alle poenga hans inn i ildmagi sånn at hver gang det er kamp er det eksplosjoner og skriking. Føles rett.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#78
Magi, drager, monstre, demoner: OK! At folk flytter fra ett land til et annet: Ikke OK!
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#79
Hadde du dratt flyttelasset ditt over et kontinent fyllt av magi, drager, monstre og demoner?

Det fargerike felleskapet påvirker ikke spillet (araberen er kanskje min favorittfigur så langt), det påvirker bare opplevelsen av å være i en fantasy-verden. En fantasy-verden som allerede var etablert.

Du tar ikke feil, men du krangler på generelt grunnlag.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#80
Ok, mer spesifikt da: De derre "helt greit med minoriteter i spill så lenge ingen av mine personlige grenser bilr tråkka på"-schticken din, den lukter ganske stramt etter hvert. Jeg har ikke tenkt å slutte å si fra om akkurat det.

Ontopic så skal jeg ikke ha Dragon Age 3 ettersom jeg har lest at det er negre i det.