Driver 4: Parallel Lines

Lodin

Der Waaaah
Eh... Traileren er ute og greier da. Her kan den vistnok lastes ned fra. Denne gangen er ordspillet i tittelen Parallel Lines, altså fire linjer på rad...

Eh, trudde ikke det nei. Ingen som syntes det var så veldig kult nei.
Greia er vel at man nok en gang skal være noe politimann "undercover" og ha masse eventyr og gøy som er totalt middelmådige i forhold til GTA3... Eller noe.

Meh...

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det gjør å drikke maling også.

Kilik

Lokal moderator
Har gitt opp Reflections. Trodde i det minste de skulle klare å luke vekk de verste bugsene fra Driv3r i PC-versjonen som kom et nesten et år etter konsollversjonene, men det var om mulig enda verre...

De som ser på Driver serien som det samme som GTA serien er de som taper på det. Likhetene? Du kan kjøre bil, og du kan gå ut av bilen i en relativt stor by som du fritt kan leke deg i. Men er det i bunn og grunn dette som er GTA? Ikke i mine øyne. Driver har alltid handlet om selve bilkjøringa, og det er fortsatt ingen spill som kan måle seg med fysikkmotoren til Driver spillene. Det er nettopp denne som gjør at serien overlever. Driv3r var mildt sagt en skuffelse, men det var ikke på grunn av fysikkmotoren eller grafikken, som begge besto prøvene. Men bugs, slowdowns og dårlig kontroll til-fots gjorde spillet dårligere enn det kunne ha vært.

Så jeg ser ingen grunn til å ikke holde et øye med på serien. Hvis du er en av de som sammeligner det med GTA, så er det ditt eget problem, ikke Reflection sitt. Du kan like godt sammenligne Mafia og GTA. Likheten er i virkeligheten omtrent like stor som mellom et eple og en appelsin.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Sant det der. Men! Det som VIRKELIG drepte Drivtrer for meg var den sjanseløse missiondesignen. Første oppdrag er at du skal kjøre til politistasjonen, andre oppdrag er at du skal følge politibilene til et åsted. Du må følge etter dem, du kan ikke navigere etter noe punkt på kartet slik du kunne i forrige oppdrag. Kommer du for langt vekk er det fission mailed.
Tredje oppdrag (eller kanskje resten av andre, jeg husker ikke) er at du skal først skyte en skurk, sette deg inn i en bil, og så følge etter en annen bil. Disse tre stegene gjorde jeg akkurat likt cirka femten ganger for å komme til bilkjørebiten. I bilkjørebiten skal man følge etter en bil, som sagt, og denne bilen ER markert på radaren din. Men likevel, om du kommer mer enn femti meter unna, da mislykkes du fordi du "mistet ham av syne". Hæ? Jeg så ham jo klart og tydelig på kartet, for helvete!
Men neida. Reflections glemmer hvilke hjelpemidler de har gitt spilleren ettersom det passer dem. Det er ikke noe helhetlig design ute og går her, ingen rytme. Opplevelsen blir stakkato, repeterende og irriterende i forhold til GTA. Og med tanke på hvor satans jævla frustrerende GTA blir til tider er dette litt av et utsagn.
Grunnen til at du ser forskjell på GTA og Driver er at Reflections har prøvd å kopiere designet til GTA, men har mislykkes.
Og kjøringa i GTA er milevis bedre enn den i Driver, fordi den faktisk er morsom, konsekvent, latterlig overdreven og forholdsvis stabil. I Drivtrer bannet og svertet jeg konstant mens jeg kjørte fordi veigrepet og akselerasjonen på kjerra var så elendig, styringa var for løs slik at jeg fikk sleng hele tiden og håndbremsen var altfor sterk i forhold til farten slik at jeg ikke fikk brekksladdet rundt hjørner uten å miste fart (noe som er favorittrikset mitt i GTA).
Sammenlign dette med f.eks. Blista Compact i Vice City og San Andreas, som har en svingradius som er direkte motsatt til håndbrekkeffekten slik at du kan legge inn en skrens, slå på håndbrekket og få til en helt rett powerslide uten å miste fart. Der har du god kjøring.

Jeg er ikke enig i at kontrollen på bilene er bedre i GTA enn i Driver, men det handler vel om smak akkurat det. Noen liker Need For Speed, andre liker Gran Turismo - kontrollen er verken bedre eller dårligere i noen av de, men de prøver heller ikke på det samme.

Jeg vet ikke hvor du får fra at Driver prøver på det samme som GTA heller, annet enn at du kan gå ut av bilen. Det var bare en naturlig evolusjon av spillene. Det lå litt i kortene. Driver har alltid handlet først og fremst om bilkjøringen, og jeg synes selv dette var det beste med Driv3r. Takket være klagere som vil at Driver skal bli et GTA på den rette siden av loven har de nå fått viljen sin med at Parallel Lines skal ha "åpen struktur" som på GTA spillene. Nå kan endelig de som ikke tåler litt utfordring også få nyte Driver...

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Øh... så i dine øyne hadde ikke Drivtrer en struktur og et design som lot til å ha blitt funnet på underveis? Den skal du få lov til å forklare. :p

Øh... så i dine øyne hadde ikke Drivtrer en struktur og et design som lot til å ha blitt funnet på underveis? Den skal du få lov til å forklare. :p
[/b]
Nja, nå husker jeg ikke så mye av oppdragene på Driv3r, men jeg husker at jeg sjelden fant noe å klage på akkurat når det gjelder dette.

Har misten tilliten til driver serien etter driv3r som fikk meg til å spy blod... Okay da, så kan det hende driver 4 kan bli bedre, men det skal få ganske god kritikk av visse spillsider for å få meg til å kjøpe det. :p

Lodin

Der Waaaah
Jeg er ikke enig i at kontrollen på bilene er bedre i GTA enn i Driver
[/b]
Driver 1 that is.
Det spillet hadde umåtelig digg og slingrete kontroll på bilene sine som aldri siden har blitt møtt. De var et helvete å styre og det var derfor helt nødvendig med den kjøreskolen i den garasjen i starten, men ingen bilspill har siden hatt så kul kontroll på bilene sine. Vet ikke hva det er, men Reflections fikk det sinnsykt til
Så gikk det rett vest når de starta på det neste spillet til PSXen.
Akkurat der.
Pluss at Havana Var et idiotisk valg av by å nøyaktig gjenskape.
Vel kan kommiser som meg bekrefte at byen er utrolig lik virkeligheten, men hva betyr det for mesteparten av spillets marked?

D

Doctor Downs

Gjest
Lasta ned Driver 3 til Xbox da jeg fortsatt hadde modda burk. Kanskje det nettop var fordi jeg ikke betalte for det at jeg syntes det var kult. Gikk i timesvis rundt i byen og kødda med å sprenge biler, noe som var mye morsommere enn i GTA. Fortsatt litt for mange restriksjoner mht hva man kan gjøre og hvor man kan gå etc, så det er mye som mangler. Skal holde øya med serien, uten de altfor store forhåpninger.

Lasta ned Driver 3 til Xbox da jeg fortsatt hadde modda burk. Kanskje det nettop var fordi jeg ikke betalte for det at jeg syntes det var kult. Gikk i timesvis rundt i byen og kødda med å sprenge biler, noe som var mye morsommere enn i GTA. Fortsatt litt for mange restriksjoner mht hva man kan gjøre og hvor man kan gå etc, så det er mye som mangler. Skal holde øya med serien, uten de altfor store forhåpninger.
[/b]
Bare vær glad for at du ikke betalte for det søppel spillet. Fikk det i julegave av onkelen min og var rimelig kjapt ute med å bytte det ut.

Så jeg kommer ikke til å klamre meg fast til stolen i forventinger til det neste Driver spillet.
Neppe det neste GTA spillet heller. Er rimelig lei av den type spill nå. Driver var fett som faen til PSX. Og GTA videreførte det. Og nå bygger de bare på.

Skal jeg bli hooket på GTA/Driver igjen så vil jeg ha gjennomført online modus med mening. Ikke bare FFA men skikkelig teamwork drevet action.

Noe som vil bli vanskelig å få til.. :svette: