Sant det der. Men! Det som VIRKELIG drepte Drivtrer for meg var den sjanseløse missiondesignen. Første oppdrag er at du skal kjøre til politistasjonen, andre oppdrag er at du skal følge politibilene til et åsted. Du må følge etter dem, du kan ikke navigere etter noe punkt på kartet slik du kunne i forrige oppdrag. Kommer du for langt vekk er det fission mailed.
Tredje oppdrag (eller kanskje resten av andre, jeg husker ikke) er at du skal først skyte en skurk, sette deg inn i en bil, og så følge etter en annen bil. Disse tre stegene gjorde jeg akkurat likt cirka femten ganger for å komme til bilkjørebiten. I bilkjørebiten skal man følge etter en bil, som sagt, og denne bilen ER markert på radaren din. Men likevel, om du kommer mer enn femti meter unna, da mislykkes du fordi du "mistet ham av syne". Hæ? Jeg så ham jo klart og tydelig på kartet, for helvete!
Men neida. Reflections glemmer hvilke hjelpemidler de har gitt spilleren ettersom det passer dem. Det er ikke noe helhetlig design ute og går her, ingen rytme. Opplevelsen blir stakkato, repeterende og irriterende i forhold til GTA. Og med tanke på hvor satans jævla frustrerende GTA blir til tider er dette litt av et utsagn.
Grunnen til at du ser forskjell på GTA og Driver er at Reflections har prøvd å kopiere designet til GTA, men har mislykkes.
Og kjøringa i GTA er milevis bedre enn den i Driver, fordi den faktisk er morsom, konsekvent, latterlig overdreven og forholdsvis stabil. I Drivtrer bannet og svertet jeg konstant mens jeg kjørte fordi veigrepet og akselerasjonen på kjerra var så elendig, styringa var for løs slik at jeg fikk sleng hele tiden og håndbremsen var altfor sterk i forhold til farten slik at jeg ikke fikk brekksladdet rundt hjørner uten å miste fart (noe som er favorittrikset mitt i GTA).
Sammenlign dette med f.eks. Blista Compact i Vice City og San Andreas, som har en svingradius som er direkte motsatt til håndbrekkeffekten slik at du kan legge inn en skrens, slå på håndbrekket og få til en helt rett powerslide uten å miste fart. Der har du god kjøring.