DS-Nyheter

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jaiks! Men da så. Kan ikke vite alt heller. :D

Uten tvil et spill å glede seg til. Skal bli spennende om den bruker touchscreen til noe nyttig - ikke bare noe som gjør det vanskeligere å spille.

Har også veldig lyst på Kirby og AWDS.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Du er ikke alene der, gitt.
Uansett, jeg klarte å spille gjennom Bomberman tross verdiløs utnyttelse av ta-skjermen og musikk komponert av Gamle-Erik selv, så jeg bærer nok over med at Castlevania Dual of Screen har noe slikt.

Opprinnelig skrevet av Yetipants@08.09.2005, 20.40
Du er ikke alene der, gitt.
Uansett, jeg klarte å spille gjennom Bomberman tross verdiløs utnyttelse av ta-skjermen og musikk komponert av Gamle-Erik selv, så jeg bærer nok over med at Castlevania Dual of Screen har noe slikt.
259560​
Seriøst? Jeg ga opp ved de spanske kaktusene. Makan til kjip singleplayer del. Samtlige andre Bombermanspill jeg har prøvt har vært bedre.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Vet du, der er jeg fullstendig enig med deg. Bomberman DS er bemerkelsesverdig sånn sett - en multiplayerbit som bare gjør én ting feil (at Revenge Bomb styres ved å skli fingeren over skjermen, ubrukelig) og en singleplayerbit som bare gjør én ting riktig (variasjonen).

Kilik

Lokal moderator
Isometriske 2D-remakes? Genialt! De bør konvertere Xenogears også...

Kilik

Lokal moderator
7.oktober blir prisen på DS satt ned i Europa til €129.99, rundt 1000 kroner. Samme dag kommer også DS+Nintendogs i samme pakke til bare £99.99 (ca. 1100 kr.)

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Siden spillet straks kommer til Norge tenkte jeg det er verdt å nevne at Advance Wars: Dual Strike er must-buy for DS-eiere. Som antatt passer spillestilen perfekt til DS-en, og jaggu har de laget ny og hardrockende musikk også. Dessuten har de slengt med Combat, et sært lite realtime-spill der du skal tøffe rundt med kjøretøy fra hovedspillet og skyte AI-droner med intelligens på linje med brunost. Sært og grunt men likevel underholdende nok i de seks brettene det varer.
Og for de som synes hovedkampanjen er for enkel har vi Survival, som burde gi til og med veteraner en solid utfordring.
Nye CO-er er også med, og mange småtweaks som gjør spillet enda bedre. Løp og kjøp når det kommer - det er en ordre, soldat.

Sir yes, sir!
Prøvde spillet på Spiderman i dag (amerikansk versjon). Det var perfekt å kontrollere med stylusen, og å bla opp informasjon har aldri vært lettere i et strategispill på konsoll. Mine tidligere erfaringer med AW har bare vært noen timer med det første, allikevel klarte holdte jeg meg godt mot AIen i de tre Vs.runden jeg spilte. Siste gang slo jeg den. Spillet er ekstremt lett tilgjengelig, og det er ekstremt dypt.

Etter hva jeg har prøvd så er dette et spill man ikke kan komme utom om man har en DS.

Opprinnelig skrevet av Morbo@24.09.2005, 19.53
Sir yes, sir!
Prøvde spillet på Spiderman i dag (amerikansk versjon). Det var perfekt å kontrollere med stylusen, og å bla opp informasjon har aldri vært lettere i et strategispill på konsoll. Mine tidligere erfaringer med AW har bare vært noen timer med det første, allikevel klarte holdte jeg meg godt mot AIen i de tre Vs.runden jeg spilte. Siste gang slo jeg den. Spillet er ekstremt lett tilgjengelig, og det er ekstremt dypt.

Etter hva jeg har prøvd så er dette et spill man ikke kan komme utom om man har en DS.
263717​
Har runda AW:DS i singleplayer nå, og det var mye morsommere å spille det akkurat som GBA-spillene enn det var å bruke stylusen. :) .

Jeg er enig med Wacco. Liker best å bruke D-paden til å navigere med. Det går for meg mye fortere. Mulig det går bedre å bruke stylusen hvis jeg gidder å vende meg til det, men når sant skal sies spiller jeg nesten bare håndholdt når jeg ligger i senga før jeg legger meg, og da er det lite praktisk å bruke stylusen. :/

Høh, jeg ligger alltid på ryggen i sofaen eller senga når jeg spillet DS. Og jeg bruker alltid stylusen når det er mulig, uten problem : /

D

Deleted member 91

Gjest
D-paden gir mer presisjon, og går ikke noe særlig saktere, og er derfor best. Basta!